• Najnowsze

Renault Kadjar to dobry SUV, a Peugeot pokonał Mini! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 12/2020

2020-12-14
Citroen Jumper Campeo 4x4

Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper

2021-03-03
Renault, Zabrze

Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów

2021-03-02

Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.

2021-03-02

Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej

2021-03-02
dziura w drodze

Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?

2021-03-02
Renault Zoe

Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało

2021-03-02
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
Dacia Bigster

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

2021-03-02
New Nissan Qashqai Premiere Edition

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

2021-03-02
środa, 3 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Kadjar to dobry SUV, a Peugeot pokonał Mini! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 12/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-12-14
w Przeglad Prasy
Czas czytania7min
931 9
2
806
UDOSTĘPNIEŃ
2.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

To już naprawdę ostatnie chwile, by sprawdzić, czy ostatni datowany na bieżący rok numer AUTO MOTO napisał coś ciekawego na temat francuskich samochodów. Czas ostatnio przyspieszył i jakoś umknęło mi, że do tej pory nie zamieściłem tego przeglądu prasy. Oto więc i on.

 

AUTO MOTO nr 12 (295) z XII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Spacetourer, e-208, 2008, 308, 3008, 25, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Megane, Megane eVision, Morphoz, Talisman, Zoe, A110, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Spring, Astra, Crossland, Grandland X

 

Na okładce pojawiło się małe zdjęcie Citroëna C4 III generacji, ale tylko jako zapowiedź nagrody dla szczęśliwca, który zostanie wylosowany spośród osób oddających głos w plebiscycie Auto Lider. Z kolei na samym dole okładki dostrzec można Renault Kadjara, który stawi maski w starciu pięciu kompaktowych SUV-ów.

Pewnym zaskoczeniem jest artykuł zamieszczony na stronach 4-8, a więc pierwszy materiał aktualnego AUTO MOTO. Traktuje on bowiem o nowościach Grupy Renault, a więc marek Renault, Alpine i Dacia. Pokazano wizualizację Kadjara II generacji, koncepcyjny model Morphoz, wspomniano Renault Megane, które odniesiono do niegdysiejszego Renault 25 (różnica w długości tych aut, to jedynie 2,4 cm!), czy Megane eVision, które na razie jest konceptem, ale wkrótce przeobrazi się w seryjny samochód. Tenże seryjny samochód będzie zaś najprawdopodobniej krótszy od Captura! I też będzie SUV-em, acz tylko elektrycznym. Na europejskie rynki (unijne) trafi też wreszcie Renault Arkana – samochód, który wzbudza spore zainteresowanie naszych Czytelników. AUTO MOTO wspomina też Renault Clio i Zoe, Talismana, a także Alpine, która to marka powinna wkrótce rozbudować swoje portfolio modelowe. Nie brakuje też działu Dacii – wkrótce na rynek trafi elektryczny Spring,, a także trzecie generacja Logana i Sandero. Pojawiły się też wzmianki o Lodgy.

Na stronie 10. AUTO MOTO wspomina o zakończeniu przez PSA produkcji Opla Astra w wersji sedan. Auto powstawało wyłącznie w fabryce w Gliwicach.

Ale Astra tej generacji nie była produktem PSA. Za to Opel Crossland jest owocem współpracy Opla z PSA. Wspomniano o nim na stronie 12. w dziale Premiery miesiąca.

Kompaktowe SUV-y – czy Kadjar okaże się ciekawym wyborem?

Materiał zamieszczony na stronach 22-31 pochodzi z niemieckiej centrali i porównuje Forda Kugę, Hondę CR-V, Mazdę CX-5, Renault Kadjara i Škodę Karoq. Wszystkie auta w teście napędzane są silnikami benzynowymi o mocach z przedziału 150-184 KM. Najmocniejszym modelem jest Honda (wersja hybrydowa), która jest też wyraźnie droższa od rywali.

Jak  teście wypadł Kadjar? Wrażliwe uszy niemieckich testujących wychwyciły donośne trzaski z konsoli środkowej. Pochwalono stylistykę, fotele, podwójną podłogę w bagażniku, ograniczoną przestronność z tyłu (Škoda i tak jest ciaśniejsza!), najmniejszy w porównaniu bagażnik, oszczędny silnik z przeciętnymi osiągami (1.3 TCe 160). Niespecjalnie spodobało się stosunkowo twarde zawieszenie oraz wykonanie i materiały użyte do wykończenia kokpitu. Układ ESP uznano za nadopiekuńczy. Kadjar jest za to bardzo dobrze wyceniony, bo choć nie okazał się najtańszy, to za to nadrabia seryjnym wyposażeniem.

SUV Renault nie okazał się przegranym i to jest spora niespodzianka bo wymowa testu mogła sugerować mocną krytykę Kadjara. Wygrała Škoda (3.153 punkty) przed Fordem (3.084), zaś Renault Kadjar znalazł się na najniższym stopniu podium (3.049). Kolejne miejsca zajęły Mazda (3.046) i Honda, która jako jedyna nie przekroczyła poziomu 3 tys. oczek (2.928).

Peugeot, czy Mini – porównanie elektrycznych wersji

Ciekawe starcie znajdziecie na stronach 36-40. Ono także pochodzi z Niemiec. Elektryczny Peugeot e-208 stanął w szranki z Mini Cooperem SE. Różnica w polskiej cenie między tymi autami, to równe 15.000 zł. peugeot kosztuje 124.900 zł, Mini niemal 140.000 zł. Przy takich kwotach te 15.000 zł nie stanowi wielkiej różnicy. Każdy z testowanych samochodów ma swój ciekawy styl. Mini może się podobać, choć mnie odstręcza jego wnętrze. Peugeot jest przy tym przestronniejszy. Jeśli jednak dla kogoś moc ma podstawowe znaczenie, to wybierze Mini – dysponuje ono 184-konnym silnikiem, a to o blisko 50 KM więcej, niż w Peugeocie. Cóż jednak po mocy, gdy przy ofensywnej jeździe szybko zabraknie prądu?

AUTO MOTO twierdzi, że obsługa systemu multimedialnego w Peugeocie jest bardziej zawiła. Mini ma ciekawe fotele, ale jeśli macie większą posturę, to lepiej wpasujecie się w miejsca w Peugeocie. Francuskie auto jest też bardziej nastawione na komfort, co w polskich realiach może mieć znaczenie. Natomiast e-208 gorzej hamuje i ma mniej komunikatywny układ kierowniczy. Mini, mimo mniejszego zużycia prądu (w trybie eco) zapewnia wyraźniej mniejszy zasięg – Peugeot po prostu dysponuje akumulatorami o sporo większej pojemności (46 kWh netto vs 28,9 kWh). Wprawdzie odbija się to na masie auta, ale jednak zapewnia większą autonomię. AUTO MOTO podkreśla, że różnica w mocy obu aut jest duża, ale w momencie obrotowym już minimalna (10 Nm), co sprawia, że różnice w osiągach są niewielkie.

Ostatecznie Peugeot pokonał Mini, choć rzutem na taśmę – ceną i wyposażeniem.

Najlepsze i najgorsze samochody używane wg What Car?

AUTO MOTO publikuje w grudniowym numerze raport Brytyjskiego What Car? dotyczący samochodów używanych. Które są najlepsze, a które najgorsze? Jeśli chodzi o interesujące nas marki, to najwyżej, na 14. miejscu, uplasowała się… Dacia! Dwa oczka niżej sklasyfikowano Citroëna, Peugeot zajął pozycję 25. a Renault dopiero 30. Cały raport znajdziecie na stronach 53-65.

Wśród modeli miejskich dobrze wypadła Dacia Duster II (miejsce 6.), zaś Dacia Sandero okupuje dół stawki (pozycja 21.). Należy domniemywać, że dobry wybór stanowią Citroën C1 i Peugeot 108 (których nie wspomniano), skoro Toyota Aygo zajęła pierwsze miejsce.
Wśród kompaktów wspomniano tylko Peugeota 308 II generacji klasyfikując go na dalekim, 23. miejscu.
W segmencie małych SUV-ow Renault Captur i Peugeot 2008 zajęły odpowiednio piąte i szóste miejsce.
W grupie SUV-ów kompaktowych Peugeot 3008 I generacji uplasował się tuż przed sklasyfikowanym na miejscu 17. Peugeotem 3008 II generacji, oba zaś wyprzedziły Opla Grandlanda X. Renault Kadjar pojawił się na miejscu 21.
Czwartą pozycję wśród minivanów zajął Citroën C4 Spacetourer.
W innych kategoriach interesujących nas samochodów nie wypatrzyłem.

Elektryczny motorsport

O Formule E (między innymi) traktuje artykuł zamieszczony na stronach 72-74. Nie mogło tam zabraknąć wzmianek o DS. Automobiles. Z kolei w zmaganiach rallycrossowego Projektu E ścigają się elektryczne Citroëny C3. Podobne auto, rallycrossowe, choć w specyfikacji rajdowej, zaprezentował w sobotę na Torze Modlin (siedziba Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault) Manfred Stohl (mniej więcej 2h04m relacji).

Citroën C4 powraca na stronach 86-87 jako zachęta do wzięcia udziału w głosowaniu w plebiscycie Auto Lider. To francuskie auto jest główną nagrodą dla uczestników plebiscytu.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Galeria

Newsletter

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008253008308A110AlpineArkanaAstraAUTO MOTOC4C4 SpaceTourerCapturCitroenClioCrosslandDaciaDS AutomobilesDustere-208Grandland XKadjarLodgyLoganMeganeMegane eVisionMorphozopelPeugeotRenaultSanderoSportSpringTalismanużywanezoe
Udostepnij322Tweet202Udostepnij56
Poprzedni

Wyprzedaż Peugeot 2020 – promocyjne ceny na modele dostępne od ręki

Następny

Dacia Duster LPG 100 KM – czy ten silnik wystarcza?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia Duster LPG 100 KM - czy ten silnik wystarcza?

Peugeot

Peugeot prezentuje 680-konny napęd hybrydowy nowego hiperauta

prawo jazdy

Prawo jazdy: przepisy dot. zwrotu dokumentu niezgodne z konstytucją

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • bartekp o Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.
    • Zati o Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Krzysztof o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Slawo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Maciej o Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Grzegorz o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Franek o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Jerzy o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • lopood o Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • lopood o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper
    • Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów
    • Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.
    • Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?
    • Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?
    • Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.