Peugeot 308 II generacji kończy swoją karierę na rynku motoryzacyjnym. Francuska marka przygotowuje się do wymiany kompaktu na nowy model. Ceny poznamy już w czerwcu.
II generacja Peugeot 308 zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Francuski kompakt został dobrze przyjęty na rynku zarówno przez klientów, jak i dziennikarzy, którzy przyznali kompaktowi tytuł Samochodu Roku 2014. 308-ka w 2017 roku przeszła face lifting a w roku 2020 dodano do oferty cyfrowe zegary. Wyposażenie nie zagościło jednak w katalogu na długo. Marka spod znaku lwa całkowicie usunęła opcję ze względu na niedobór komponentów elektronicznych. Dostępne chipy przesunięto do produkcji nowej generacji.
Ceny III wcielenia 308 we Francji poznamy 11 czerwca. Peugeot nie czekał do ostatniej chwili na rezygnację z poprzednika. Jak informuje portal L’argus, II generacja zniknęła z katalogu. Od 26 maja klienci mogą składać zamówienia wyłącznie na wersje dostępne na magazynie.
Peugeot 308 III generacji to zupełnie nowy model począwszy od stylistyki i logo na grillu, na układach napędowych kończąc. W samochodzie pojawi się 10-calowy ekran dotykowy z panelem sterowania i-toggle, którego menu możemy konfigurować według własnych upodobań. Model zostanie wyposażony cyfrowe wskaźniki 3D, nowoczesne systemy wspomagania prowadzenia oraz hybrydowe napędy plug-in o mocy 180 oraz 225 KM. Pod maską pojazdu znajdziemy również silniki benzynowe o mocy 110 i 130 KM oraz 130-konnego diesla.
Liczymy na rozsądne skalkulowanie ceny 308, ale widząc ostatnie modyfikacje cennika marki, szanse na to, że kupimy kompakt za przystępną kwotę, są niewielkie. Za Peugeot 208 musimy aktualnie zapłacić minimum 60.300 zł a 2008 to wydatek 87.100 zł. Kompakt powinien więc startować z poziomu ok. 90 tys. zł.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze