Po sześciu latach panowania koncernu PSA (Peugeot był Mistrzem w latach 2000-2002, a Citroën w latach 2003-2005) przyszedł czas na zmianę :-( Jeszcze w nocy naszego czasu pierwszy na metę rajdu wjechał Fin Marcus Grönholm, a tuż za nim ukończył imprezę jego rodak Mikko Hirvonen.
My zajmijmy się jednak jazdą kierowców francuskich aut. A ci jechali bardzo ambitnie. Panowie z Kronosa – Xevi Pons i Dani Sordo – na początku trzeciego etapu zaatakowali Manfreda Stohla, jednak urwali mu tylko kilka sekund i układ miejsc pozostał bez zmian. Pons był jednak w bardzo bojowym nastroju i zapowiadał ostrą walkę – zarówno z Danim Sordo jak i ze Stohlem.
Złą passę podtrzymał Henning Solberg, który przekroczył prędkość w strefie serwisowej i otrzymał za to minutową karę. Xevi Pons zaczął wcielać w życie plan dogonienia kolegi z zespołu – wygrał OS o 3,6 sekundy z narzekającym na zbyt twarde opony Sordo. Sztuka ta udała się Ponsowi podczas drugiego przejazdu odcinka Te Hutewai, gdzie dołożył Sordo kolejne 10 sekund, wskakując tym samym na czwartą pozycję.
Pewnie jechał natomiast Manfred Stohl, posiadający 28 sekund przewagi nad Xevim Ponsem. Tymczasem ambitny Hiszpan ani myślał zwalniać i wygrał próbę Whaanga Coast 2 z przewagą 11 sekund nad Stohlem. Nie wystarczyło to jednak do pokonania Austriaka, który zameldował się na mecie na najniższym stopniu podium. Ponsowi musiało wystarczyć czwarte miejsce, a Dani Sordo wylądował ostatecznie na piątej pozycji.
Henning Solberg po wczorajszych i dzisiejszych przygodach zamknął pierwszą dwunastkę.
W zespole Kronos wyraźnie odczuwalny jest brak Sebastiena Loeba. W dużej mierze to jego absencja przyczyniła się do zdobycia tytułu przez zespół Forda, który ma w tej chwili dwóch bardzo równo jeżdżących kierowców. Przed Danielem Sordo dużo pracy podczas krótkiej przerwy między sezonami. Jeśli fabryczny zespół Citroëna chce w przyszłym roku odzyskać tytuł, to od samego początku sezonu 2007 obaj kierowcy muszą narzucić mocne tempo.
Tymczasem my czekamy na kończący sezon 2006 rajd Wielkiej Brytanii. Co prawda nie zobaczymy tam Sebastiena Loeba, ale mamy nadzieję na zaciętą walkę kierowców samochodów francuskich o jak najlepsze pozycje.
Poniżej prezentujemy wyniki Rajdu Nowej Zelandii oraz klasyfikacje generalne kierowców i producentów:
Końcowe wyniki Rajdu Nowej Zelandii:
1. Marcus Grönholm (Finlandia/Ford Focus) 4:02:30,7
2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) +56,0
3. Manfred Stohl (Austria/Peugeot 307) +2:39,3
4. Xavier Pons (Hiszpania/Citroën Xsara) +2:56,1
5. Daniel Sordo (Hiszpania/Citroën Xsara) +3:20,7
6. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) +4:57,1
7. Luis Companc Perez (Argentyna/Ford Focus) +10:51,6
8. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Subaru Impreza) +16:22,4
9. Juho Haenninen (Finlandia/Mitsubishi Lancer) +17:30,2
10. Richard Mason (Nowa Zelandia/Subaru Impreza) +20:20,0
Klasyfikacja kierowców po 15 rundach:
1. Sebastien Loeb, Citroën 112
2. Marcus Grönholm, Ford 101
3. Mikko Hirvonen, Ford 65
4. Daniel Sordo, Citroën 47
5. Manfred Stohl, Peugeot 46
6. Petter Solberg, Subaru 34
Klasyfikacja producentów:
1. BP Ford WRT 185
2. Kronos Total Citroën 160
3. Subaru WRT 97
4. OMV Peugeot Norway 80
5. Stobart VK Ford M-Sport 39
6. Red Bull Skoda 23
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze