Nowoczesne samochody są wyposażone systemy łączności i aplikacje, które mają dostęp do różnego rodzaju danych: osobowych, lokalizacji, charakterystyki jazdy, czy prywatnych wiadomości. Czy zastanawialiście się kiedyś, które samochody a właściwie, którzy producenci samochodów wiedzą o nas najwięcej?
Raport Confused.com ujawnia, którzy producenci gromadzą najwięcej danych o swoich klientach. W zestawieniu zebrano 15 znanych marek. Eksperci zgłębili politykę prywatności poszczególnych firm i zestawili informacje w rankingu. Nie jest niespodzianką, że w czołówce znajdziemy najbardziej zaawansowane technologicznie pojazdy marki Tesla, która dąży do opracowania w pełni autonomicznej jazdy. Aby system mógł działać z pełną wydajnością, wymaga dużej ilości danych. Drugie miejsce zajmuje Audi.
Najczęściej pobierane przez producenta są dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, numer telefonu i adres, ale technologie stają się coraz bardziej zaawansowane i gromadzą coraz więcej informacji. Niektóre firmy przechowują nawet dane o naszej lokalizacji.
Producentem, który wie o nas najmniej jest Dacia znana z produkcji prostych, niedrogich samochodów, w których systemy wspomagające prowadzenie nie odgrywają tak dużego znaczenia, jak cena. Ilość technologii jest ograniczona do niezbędnego minimum. Dacia nie zdobyła ani jednego punktu w kategorii system multimedialny oraz video i obrazy.
Co trzeba zrobić, aby upewnić się, że nasze dane są bezpieczne? Chris Clark, ekspert ds. bezpieczeństwa oprogramowania samochodowego w firmie Synopsis powiedział, że pierwszym krokiem jest usunięcie wszystkich danych Bluetooth a następnym – wizyta u dealera, który: zaktualizuje oprogramowanie pojazdu i upewni się, że wszystkie informacje o nawykach kierowcy, lokalizacji, sparowanych urządzeniach itp. zostały usunięte z pojazdu.
Źródło: Confused.com
Najnowsze komentarze