niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Kuriozalny test hybrydowych SUV-ów. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 40/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-10-06
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
386 12
5
341
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

W tym tygodniu na okładce tygodnika MOTOR można dostrzec fragmenty Citroëna C4 Aircross, Renault twingo oraz całego Peugeota 3008, ale ten ostatni znalazł się na samym dole, więc w większości ekspozycji punktów sprzedaży prasy zwyczajnie nie będzie go widać.

 

MOTOR nr 40 (3563) z 04.X.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić?  Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C1, C4 Aircross, C-Crosser, 9 Crossback, 107, 208 PSE, 3008, 4007, 4008, Partner, Kadjar, Kangoo, Twingo, SUV Alpine, Bigster, Sandero

 

W lewym dolnym rogu strony 8. znalazła się informacja o tym, że Dacia Sandero już drugi miesiąc z rzędu była najchętniej kupowanym samochodem osobowym w Europie. Jest też na piątej pozycji w wynikach sprzedaży skumulowanej na Starym Kontynencie za pierwszych osiem miesięcy br.

W dziale Przyszłe premiery (strona 10.) MOTOR wspomina Peugeota 208 PSE, SUV-a Alpine, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.

Na tej samej stronie natkniecie się też na prezentację Nissana Townstara (bliski krewniak Renault Kangoo). Pokazano też dostawcze Nissany Interstar i Primastar – bliźniacze do modeli Renault Master i Trafic.

No i tak dotarliśmy na strony 12-19, gdzie MOTOR porównał cztery hybrydowe SUV-y o mocach systemowych z przedziału 245-306 KM. W sumie byłby to może i ciekawy test, ale zaskakuje – i to mocno – dobór rywali. Przy czym dobór ten nie wynika ani z porównywalnej mocy systemowej, ani z cen, ani z wymiarów, ani z niczego tak naprawdę. W szranki stanęły bowiem Kia Sorento, Peugeot 3008, Seat Tarraco i Suzuki Across. Kia Sorento jest SUV-em segmentu D i jako jedyny w porównaniu oferuje siedmiomiejscowe nadwozie. Jej rywalem jest raczej Peugeot 5008, niż 3008, ale ten większy nie ma wersji hybrydowej. Sorento jest od 3008 dłuższe o 36 cm, ciężko więc porównywać np. przestronność wnętrza czy pojemność bagażnika. Zresztą Suzuki jest dłuższe od Peugeota o 19 cm, a Seat o 29 cm. Tyle, że japoński SUV ma bardzo zbliżony rozstaw osi do Peugeota.

Ceny bazowe też są różne – najdroższe jest Suzuki, które jako jedyne przeskakuje poziom 260.000 zł. Kia i Seat są dwoma najtańszymi modelami w zestawieniu, ale po doposażeniu cena Sorento zbliża się do 243.000 zł. Seat pozostaje najtańszy (190.600 zł), a cena Peugeota nawet nie drgnie (201.800 zł). Chyba tylko po to, by w tabelce z punktami za poziom wyposażenia dać mu najmniejszą notę.

Z uwagi na kuriozalny dobór samochodów ciężko z sensem analizować to, co MOTOR o nich napisał. Wartości mierzalne pokazują, że 3008-ka jest najdynamiczniejsza i świetnie wyciszona. Jest też samochodem dużo szybszym od rywali, z których dwóch – Kia i Suzuki – nie są w stanie nawet zbliżyć się pod granicę 200 km/h. Ten parametr akurat ma małe znaczenie, ale wypadałoby zróżnicować punktację za osiągi, Panowie Redaktorzy. A tu Suzuki, wolniejsze w przypadku Vmax o 55 km/h, uzyskuje tyle samo punktów, jakbyście wzięli pod uwagę jedynie przyspieszenia. To się nie godzi.

Co ciekawe ów najmniejszy w stawce Peugeot okazał się równie przestronny, co Seat i Suzuki! Cóż z tego, skoro już za multimedia i obsługę odjęto punktu francuskiemu modelowi, podobnie, jak w przypadku bagażnika. OK, w tym drugim przypadku słusznie, ale takie porównywanie, jak w przypadku DS 7 Crossbacka i Mini Coopera S na internetowej stronie tygodnika AUTO ŚWIAT .

Chcesz sprawdzić, o co chodzi? Zajrzyj do tekstu DS 7 Crossback – co z nim zrobić na Tinderze?

Do chwili, kiedy do gry nie weszły wyposażenie i koszty –Peugeot zajmował ostatnie miejsce w stawce. Po uwzględnieniu tej ostatniej kategorii awansował o jedno oczko uzbierawszy 230 punktów. Zwycięska Kia, największa, ale dysponująca silnikiem o najmniejszej mocy systemowej i niemal najdroższa – zwyciężyła porównanie z dorobkiem 244 oczek. O trzy mniej przyznano najtańszemu w zestawieniu Seatowi. Najdroższe Suzuki otrzymało 223 punkty i zamknęło zestawienie. Ale przede wszystkim Kia i Seat, a według wielu także Suzuki, to SUV-y segmentu D, a nie kompaktowe, jakim jest Peugeot 3008. Stąd uważam porównanie ich z Peugeotem za kompletnie bezsensowne. W szranki z tym modelem francuskiego producenta powinny stanąć Kia Sportage, Seat Ateca (tu nie ma żadnej hybrydy, nie tylko plug-in) i… brakuje odpowiedniego modelu w gamie Suzuki.

Na stronach 36-41 MOTOR zestawił 15 par motoryzacyjnych bliźniaków. Wśród nich znalazły się takie samochody, jak Citroën Berlingo II i Peugeot Partner II, Citroën C1 i Peugeot 107, Renault Twingo III (i Smart), Citroën C4 Aircross (i Mitsubishi ASX) oraz Renault Kangoo II (i Mercedes Citan). Wspomniano też bliźniaczego do ASX-a i C4 Aircrossa Peugeota 4008, a także owoce innego mariażu – Citroëna C-Crossera, Peugeota 4007 i Mitsubishi Outlandera.

Silniki 2.7 HDi i 3.0 HDi z Citroënów i Peugeotów wspomniano w opisie używanego Jaguara XF (strony 42-43).

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano Citroëna 2CV złożonego z dwóch egzemplarzy, a w zasadzie z dwóch przodów. Auto przygotowano dla strażaków specjalizujących się w gaszeniu pożarów lasów – takim samochodem nie trzeba było zawracać, wystarczyło się przesiąść na drugą stronę. Później takie rozwiązanie – składanie jednego auta z dwóch, a nawet kilku – do perfekcji doprowadzili Polacy…

I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Znowu dość przyjemnie było przeglądać to wydanie!

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 107208 PSE2CV3008400740089 CrossbackAlpineBerlingoBigsterC-CrosserC1C4 AircrossCitroenDaciaDS AutomobilesKadjarKangooMOTORPartnerPeugeotRenaultSanderoSUV AlpineTwingoużywane
Udostepnij136Tweet85Udostepnij24
Poprzedni

Czy Lexus wprowadza w błąd w reklamach?

Następny

Nowe Renault Twingo Urban Night: specjalna edycja miejskiego malucha

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowe Renault Twingo Urban Night: specjalna edycja miejskiego malucha

Nowe Renault Arkana, Clio i Captur bez elektrycznie składanych lusterek

Nowy Citroën Ami po tuningu własnym. Militarny kamuflaż i zdjęcia kotów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.