Peugeot 106 z silnikiem 1.4 o mocy 75 KM jest sam w sobie dość oszczędnym samochodem. Według danych fabrycznych w cyklu mieszanym spala 6,8 litra na 100 kilometrów. Użytkownicy mówią o mniejszym spalaniu, ale co jeśli można ten wynik poprawić… dwukrotnie?
Zafascynowani tak zwanym eko-tuningiem Holendrzy zbudowali specjalną wersję popularnej swego czasu sto szóstki. Zmiany objęły zarówno nadwozie jak i wnętrze oraz układ zapłonowy. Celem było znaczące zmniejszenie oporów powietrza, wagi oraz uudoskolenia elektroniczne. Co dokładnie zrobiono?
Zobacz: Peugeot 106 Electrique – elektryczny mały samochód do miasta
Po pierwsze nadwozie zostało poddane intensywnym modyfikacjom tak, aby wyeliminować miejsca, w których dochodziło do zaburzeń powietrza. Szczeliny zostały uszczelnione, zderzak fabryczny wymieniono na samodzielnie zbudowany, wnęki kół zakryto a tył samochodu zyskał niezbyt ładny, ale podobno znacznie zmniejszający zawirowania opływającego auto powietrza. Zmieniono równie kołpaki, które teraz w całości okrywają koła.
Poważną modyfikacją było usunięcie lusterek i zastąpienie ich małymi kamerami. Ze środka usunięto wszystko, co zwiększało wagę. W warstwie zarządzania zapłonem zbudowano układ odłączający cylindry, który pozwala również zmniejszyć zużycie.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot. Letnia promocja – sprawdź teraz.
Efekt tych wszystkich zmian? W normalnej jeździe auto zużywa litr paliwa na 32 kilometry. Konstruktorzy zapowiadają, że to nie jest ich ostatnie słowo a Peugeot 106 będzie poddany dalszym modyfikacjom. Badania nad zużyciem paliwa mają posłużyć dla konstruowania bardziej oszczędnych samochodów i mogą się przydać także w przypadku nowych napędów elektrycznych.
źródło: autovisie.nl
Najnowsze komentarze