Ochrona przed słońcem przy jednoczesnym zachowaniu jasnego wnętrza i idealnej temperatury nie jest łatwym zadaniem w przypadku tradycyjnego szklanego dachu. Nie stanowi to jednak problemu na pokładzie najnowszych modeli Renault Rafale i Scénic E-Tech electric, które są wyposażone w innowacyjny panoramiczny dach, który może być całkowicie lub częściowo nieprzezroczysty lub jasny, na żądanie, aby utrzymać komfort termiczny na pokładzie zarówno latem, jak i zimą.
Dach ten, nazwany Solarbay i będący owocem współpracy Renault i Saint-Gobain Sekurit, jest niezbędnym elementem „samochodów do życia”, które są tak bliskie marce. Kiedy słońce znajduje się w zenicie i pada na szklany dach pojazdu, rozwiązaniem chroniącym przed promieniami słonecznymi i temperaturą jest odsunięcie zasłony zaciemniającej. Solarbay, nieprzezroczysty szklany dach nowej generacji, w który wyposażono najnowsze modele Rafale i Scénic E-Tech electric w gamie Renault, sprawia, że to akcesorium staje się przestarzałe.
Zobacz: wiadomości na temat samochodów Renault. Codziennie
„W Renault nieustannie wprowadzamy innowacje, aby poprawić jakość życia na pokładzie naszych pojazdów i komfort naszych klientów. Solarbay to inteligentna technologia zaprojektowana właśnie w tym celu” – mówi Anne-Chloé Kort, Product Leader Renault Scénic E-Tech electric.
Dostarczanie światła na pokład i cieszenie się słońcem lub, przeciwnie, ochrona przed nim bez zmniejszania jasności przedziału pasażerskiego: podstawowa funkcja nieprzezroczystego szklanego dachu Solarbay nie może być prostsza. Ale robi to i łatwo i szybko.
Jest to proste, ponieważ steruje się nim za pomocą przycisku przy lampce – dostępnego dla kierowcy i pasażera z przodu – lub za pomocą polecenia głosowego za pośrednictwem Asystenta Google. W tym drugim przypadku wszyscy pasażerowie, w tym ci na tylnych siedzeniach, mogą sterować przyciemnianiem dachu.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Pomiary, opinie, spalanie
W ciągu zaledwie pięciu sekund panoramiczny szklany dach, który mierzy ponad metr długości, może stać się całkowicie nieprzejrzysty lub jasny. Efekt wizualny jest nowoczesny i spektakularny, z subtelną progresywną falą, która pojawia się lub znika wzdłuż dziewięciu segmentów.
Ale Solarbay dodaje sprytny akcent w postaci częściowego zmętnienia. „Solarbay może przyjmować cztery pozycje: całkowicie przezroczystą, całkowicie nieprzezroczystą, ale także oddzielnie przezroczystą z przodu i nieprzezroczystą z tyłu lub nieprzezroczystą z przodu i przezroczystą z tyłu” – wyjaśnia Grégory Launay, Product Performance Leader, Renault Rafale. Szklany dach Solarbay może być nie tylko częściowo lub całkowicie nieprzezroczysty, ale robi to w spektakularny sposób za pomocą fali przechodzącej przez jego dziewięć segmentów.
Zobacz: Nowe samochody Renault. Wyprzedaż 2024
Wielkimi beneficjentami innowacyjnego Solarbay są pasażerowie Rafale lub Scénic E-Tech electric. Oczywiście kierowca, który nie musi sięgać daleko do tyłu, aby zaciągnąć zasłonę zaciemniającą, gdy oślepia go słońce, ale także pasażerowie z tyłu, zwłaszcza dzieci. Aby pozwolić im bawić się lub spać bez przeszkadzających im promieni słonecznych, wystarczy uczynić tylną część dachu nieprzezroczystą, podczas gdy z przodu kierowca i każdy pasażer mogą nadal cieszyć się słońcem.
Nieprzezroczysty szklany dach Solarbay jest również atutem dla utrzymania komfortu termicznego na pokładzie, jak wyjaśnia Anne-Chloé Kort: „Solarbay chroni nie tylko przed słońcem, ale także przed wahaniami temperatury na pokładzie. Dzięki różnym warstwom szkła, niezależnie od tego, czy jest -5°C zimą, czy 30°C latem, temperatura wewnątrz pojazdu pozostaje taka sama! Koniec z efektem „sopli” zimą i „sauny” latem po wejściu do samochodu.
Różne warstwy szklanego dachu Solarbay chronią pasażerów przed wahaniami temperatury wewnątrz kabiny. Aby to osiągnąć, Solarbay automatycznie przełącza się w tryb nieprzezroczysty po wyłączeniu zapłonu i odjechaniu samochodem. Po ponownym uruchomieniu pojazdu powraca do poprzedniej pozycji bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności przez kierowcę lub pasażerów. Prostota i szybkość po raz kolejny.
Pasażerowie korzystają również z dwóch innych efektów innowacji Solarbay. W przypadku braku zasłony zaciemniającej zyskują 3 centymetry przestrzeni nad głową – wysocy pasażerowie będą zachwyceni. Korzystają oni również z lepszych osiągów pojazdu, ponieważ oszczędzają od 6 do 8 kilogramów w porównaniu z tradycyjnym szklanym dachem z mechanicznym systemem zaciemnienia. Są to znaczące oszczędności.
Oprócz poprawy komfortu na pokładzie, Solarbay jest również bardziej wydajny, ważąc mniej niż szklany dach z mechaniczną zasłoną zaciemniającą. Renault zawsze dbało o to, aby innowacje były dostępne dla jak największej liczby osób i szybko się demokratyzowały. Solarbay nie jest wyjątkiem od tej reguły, mimo że jest to najnowocześniejszy sprzęt.
Nieprzezroczysty szklany dach Solarbay w samolotach Rafale i Scénic E-Tech electric jest zasilany przez system AmpliSky firmy Saint-Gobain Sekurit, oparty na technologii PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal). Cząsteczki są przemieszczane między dwoma taflami szkła za pomocą pola elektrycznego, dzięki czemu dach jest nieprzezroczysty.
„Renault jest pierwszym producentem, który oferuje tę technologię, w tym podwójny wybór elementów sterujących, możliwość rozróżnienia przedniej i tylnej części dachu oraz wysoce nowoczesne przejścia oferowane przez dziewięć segmentów. W ten sposób marka demokratyzuje tę technologię z wiodącą na rynku wydajnością, przewyższającą modele premium.” – mówi Grégory Launay, Product Performance Leader Renault Rafale
Najnowsze komentarze