Sto tysięcy złotych za nową Dacię? Nie, tyle nie wystarczy by ją kupić. Do najdroższej wersji trzeba jeszcze trochę dołożyć. Sprawdziliśmy ile kosztuje.
Ostatnie zmiany w cennikach zaszokowały klientów. Informowaliśmy o znacznym, wzroście cen u Dacii, tak jest w całej Europie. Nowe samochody stają się coraz mniej dostępne. Budżetowa i bardzo popularna w Polsce Dacia Duser przekroczyła tym samym magiczną barierę stu tysięcy złotych. Jeszcze rok-dwa lata temu wydawało się, że jest to niemożliwe.
Najdroższa wersja Dacii Duster to SL Extreme wyposażona w silnik diesla o mocy 115 KM. Ta udana i oszczędna jednostka wysokoprężna współpracuje tu z manualną sześciobiegową skrzynią i napędem 4×4. I to właśnie napęd na wszystkie koła oraz diesel połączone ze świetnymi właściwościami terenowymi są najmocniejszymi atutami tego samochodu.
Konfigurując nowego Dustera SL Extreme nie ma zbyt wielu możliwości dopłaty. Mapa Europy Wschodniej w wersji rozszerzonej, podgrzewane fotele oraz koło zapasowe to w sumie 1700 zł. Do tego jeszcze pomarańczowy lakier za 2500 zł i z ceny bazowej robi nam się 102.000 (słownie: sto dwa tysiące) złotych. Przekroczenie bariery stu tysięcy nieznaczne, ale zauważalne.
Seryjne wyposażenie Dustera SL Extreme jest bardzo bogate jak na Dacię i obejmuje wszystko to co niezbędne współczesnemu kierowcy, wraz z bezprzewodowym Car Play i Android Auto oraz bezkluczykowym dostępem i systemem kamer. Cena jednak może szokować. Niestety to nie koniec podwyżek. Informowaliśmy już Was o zapowiedziach Stellantis, związanych ze zmianami cen na rynku stali i aluminium. Dacia też będzie podwyższać ceny i to prawdopodobnie już w kwietniu.
Najtańszy Duster wyceniany jest dzisiaj w konfiguratorze Dacii na kwotę 65.200 zł.
Wyposażenie najdroższej Dacii Duster
-
felgi ze stopu metali lekkich 17″ – Czarne Tergan
-
relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu
-
obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
-
szyby tylne przyciemniane
-
2 gniazda USB do ładowania z tyłu
-
system Multiview Camera
-
funkcja replikacji telefonu komórkowego
-
Media Nav
-
tapicerka materiałowa łączona ze skórą ekologiczną i pomarańczowymi przeszyciami
-
centralny zamek
-
szyby tylne regulowane elektrycznie
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
-
oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3-2/3
-
system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
-
kierownica pokryta skórą ekologiczną
-
kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-
nawiew powietrza na tył
-
konsola centralna ze schowkiem i regulowanym podłokietnikiem
-
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
-
automatycznie włączane światła
-
lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
-
światła przeciwmgłowe
-
światła do jazdy dziennej LED
-
komputer pokładowy
-
kryterium techniczne dotyczące pasów
-
wskaźnik zmiany biegów
-
tryb ECO
-
HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4×4)
-
system wspomagania parkowania tyłem
-
obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym błyszczącym
-
kryterium techniczne do pakiet klimatyzacja
-
klimatyzacja automatyczna
-
ABS
-
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
-
czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
-
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
-
poduszki przednie boczne i kurtynowe
-
system monitorowania martwego pola (BSW)
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
regulator-ogranicznik prędkości
-
system kontroli ciśnienia w oponach
-
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
Najnowsze komentarze