Sprzedaż rumuńskiej marki samochodów Dacia wzrosła o 4,5% w pierwszej połowie roku. Tymczasem producent przygotowuje dwa nowe modele, które mogą okazać się hitami sprzedaży. Chodzi o nowe Sandero i nową Dacię Lodgy.
Sprzedaż rumuńskiej marki, która jest częścią grupy Renault, wzrosła o 4,5% w pierwszej połowie roku, do ponad 395.000 sztuk. Marka Dacia odnotowała nowy rekord sprzedaży w Europie z 311.024 sprzedanymi pojazdami a także rekordowym udziałem w rynku na poziomie 3,3% (+0,4 punktu w stosunku do zeszłego roku). Wzrost ten jest związany z wynikami nowego Dustera. Poza Europą, Dacia jest liderem rynku w Maroku, jednym z najważniejszych rynków afrykańskich dla Renault, gdzie najbardziej popularne są modele Logan i Dokker.
Nowe Sandero
Marka wiąże plany rozwoju z dwoma nowymi modelami. Będzie to przede wszystkim nowa Dacia Sandero, która – według zapowiedzi – ma być większa od poprzednika, oferując rozmiary bliskie klasy kompaktowej. Nowe Sandero ma być też cichsze i wygodniejsze od poprzedniego modelu. Spodziewamy się rozwiązań znanych z nowego Dustera.
Nowa Dacia Lodgy pod nową nazwą?
Z kolei nowa Dacia Lodgy ma oferować siedem miejsc, ale wyglądem bazować na modelu Duster. Gdyby tak się stało, producent liczy na mocne poszerzenie grupy klientów, ponieważ do tej pory to właśnie wygląd był jedną z przyczyn, dla których wybierali oni inne rozwiązania. Tymczasem oparcie się na modnym nadwoziu SUV, może być rzeczywiście strzałem w dziesiątkę. Podobnie jak w Sandero, także i tu spodziewać się należy nowego, lepszej jakości wnętrza i lepszego wyciszenia. Symbolem zmiany modelu może być też zupełnie nowa nazwa.
Milion samochodów w ciągu pięciu lat?
Producent ma bardzo ambitne plany związane ze sprzedażą. Jednym z celów marki jest doprowadzenie do produkcji i sprzedaży nawet miliona aut rocznie.
źródło: Dacia Rumunia/Romanian Insider
Najnowsze komentarze