Dacia Lodgy nie doczeka się bezpośredniego następcy, ale rumuńska marka ma w planach całkowitą nowość. 7-miejscowy SUV, którego na wizualizacji przedstawił magazyn L’argus zadebiutuje już w przyszłym roku.
Segment minivanów nie ma lekko, klienci coraz rzadziej wybierają praktyczny rodzinny samochód i kierują swoje preferencje w stronę uterenowionego, napuszonego nadwozia SUV-a. Trend nie umknął uwadze marce Dacia, która zamierza wprowadzić do gamy nowego 7-miejscowego SUV-a. Nie obędzie się jednak bez ofiar. Nowy model, który nieoficjalnie jest nazywany Grand Duster zastąpi aż dwa modele: Lodgy oraz Logana MCV. Dacia Logan MCV już zniknęła z polskiego rynku, Lodgy wciąż możemy zamówić w cenie rozpoczynającej się od 61.800 zł.
Nowy SUV powstanie na platformie CMF-B, która została już wykorzystana przez markę do produkcji Sandero. Pojazd będzie mierzył 4,5 m, czyli niewiele więcej niż Renault Kadjar. W pojeździe zadebiutuje wiele systemów wspomagających bezpieczeństwo takich jak automatyczny system hamowania awaryjnego, czujniki martwego pola, czy wspomaganie ruszania pod górkę. Pojawi się również elektryczny hamulec postojowy. W niższych specyfikacjach zamiast dotykowego ekranu, Dacia zaproponuje korzystanie ze smartfona, który umieścimy na specjalnym uchwycie na desce rozdzielczej. Przenośne urządzenie będzie odpowiedzialne za multimedia.
Dacia wykorzysta napędy benzynowe 1.0 TCe o mocy 100 oraz 120 KM. Nie zabraknie też 100-konnej wersji z fabrycznym LPG. Większy brat Dustera będzie pierwszym modelem, który otrzyma układ miękkiej hybrydy od Renault z instalacją 12V, ale najprawdopodobniej będzie mniej zaawansowany niż w samochodach spod znaku rombu, aby uzyskać niższą cenę. Magazyn L’argus sugeruje, że w modelu nie znajdziemy funkcji Brake, który pozwala odzyskać więcej energii z hamowania. Po stronie diesla Dacia skorzysta z jednostki Blue dCi o mocy 115 KM.
SUV, który zastąpi model Lodgy zadebiutuje w połowie 2021 roku. Produkcją zajmie się zakład w Pitesti w Rumuni a do europejskich salonów nowa Dacia trafi pod koniec 2021 lub na początku 2022 roku.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze