Nowa Dacia Sandero dostępna jest z automatyczną skrzynią biegów. Producent zdecydował się na użycie skrzyni X-tronic typu CVT, którą opracował Nissan. Jak jeździ Sandero z tego typu napędem? W prasie pojawiły się już pierwsze relacje z jazd testowych.
Skrót CVT oznacza Continuous Variable Transmission (przekładnia bezstopniowa). Jest to skrzynia, w której nie odczuwa się żadnych „kroków” podczas zmiany biegów. Producent zapewnia, że nowa skrzynia X-Tronic działa bardzo płynnie i zapewnia optymalne zużycie paliwa. W przypadku nowej Dacii Sandero współpracuje z nowym trzycylindrowym silnikiem benzynowym TCe o mocy 90 KM. Ta moc osiągana w zakresie 4500-5000 obrotów, ale dużo ważniejszy będzie maksymalny moment obrotowy. Wynosi on 142 Nm już przy 1750 obrotów, co powinno korzystnie wpływać na dynamikę i zużycie paliwa. Przyspieszenie do setki zajmuje – zgodnie z deklaracją producenta – 13,4s w zwykłym Sandero i 14,2s w wersji Stepway.

Zobacz: wszystko o nowej Dacii Sandero
Według dziennikarzy francuskiego magazynu Challanges.fr, którzy mieli już okazję pojeździć Sandero z tym silnikiem, auto jest elastyczne żwawe. Skrzynia zapewnia płynność, która równoważy pewną chropowatość trzycylindrowego silnika. Samochód dobrze sprawuje się w mieście i na drogach podmiejskich. Nieco gorzej jest na drogach ekspresowych i autostradach – tutaj wychodzi już brak mocy niedużego silnika.
Francuski magazyn podkreśla, że takie połączenie nadaje się idealnie do warunków miejskich i jazdy pod miastem. Przy prędkościach do 120 km/h samochód przemieszcza się płynnie i dynamicznie. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje w zwykłym Sandero 11,6 s a wersji Stepway 12,6 s. A jak wygląda spalanie Sandero z automatem? Przy ostrzejszej jeździe spalanie wyniosło 8 do 8,5 litra (przy relatywnie krótkich jazdach testowych).
Zobacz: Widzieliśmy Dacię Sandero na żywo! Robi ogromne wrażenie
Według francuskich dziennikarzy Dacia Sandero z automatem oferuje niezrównany stosunek jakości do ceny, atrakcyjny design, dobrą ergonomię, niezły komfort i płynną jazdę dzięki skrzyni X-tronic. Wśród wad wymieniane są wyciszenie i twarde plastiki w kabinie.
We Francji Dacia Sandero Stepway Comfort kosztuje 15.290 euro. Polski cennik Sandero dopiero poznamy, jednak spodziewamy się, że ceny będą u nas niższe. W segmencie budżetowym nowa Dacia nie ma konkurencji i może stać się hitem na miarę Dustera, który regularnie zajmuje pierwsze miejsca w zestawieniu sprzedaży do klientów indywidualnych w Polsce. Po nowe Sandero mogą teraz sięgnąć też firmy – fabryczne LPG i niskie koszty serwisu są dla nich bardzo istotne, szczególnie w czasach kryzysu. Na stronie Dacia.pl można zapisać się na powiadomienie o dostępności nowego modelu.
źródło: Challanges.fr