Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Sandero 2021 z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic: jak jeździ, ile pali?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-03
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
5.9k 376
A A
16

Warto przeczytać!

Nowy Fiat 600 przechodzi testy. Kolejny model z Tychów

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Nowa Dacia Sandero dostępna jest z automatyczną skrzynią biegów. Producent zdecydował się na użycie skrzyni X-tronic typu CVT, którą opracował Nissan. Jak jeździ Sandero z tego typu napędem? W prasie pojawiły się już pierwsze relacje z jazd testowych.

Skrót CVT oznacza Continuous Variable Transmission (przekładnia bezstopniowa). Jest to skrzynia, w której nie odczuwa się żadnych „kroków” podczas zmiany biegów. Producent zapewnia, że nowa skrzynia X-Tronic działa bardzo płynnie i zapewnia optymalne zużycie paliwa. W przypadku nowej Dacii Sandero współpracuje z nowym trzycylindrowym silnikiem benzynowym TCe o mocy 90 KM. Ta moc osiągana w zakresie 4500-5000 obrotów, ale dużo ważniejszy będzie maksymalny moment obrotowy. Wynosi on 142 Nm już przy 1750 obrotów, co powinno korzystnie wpływać na dynamikę i zużycie paliwa. Przyspieszenie do setki zajmuje –  zgodnie z deklaracją producenta – 13,4s w zwykłym Sandero i 14,2s w wersji Stepway.

Klasyczna dźwignia automatu

Zobacz: wszystko o nowej Dacii Sandero

Według dziennikarzy francuskiego magazynu Challanges.fr, którzy mieli już okazję pojeździć Sandero z tym silnikiem, auto jest elastyczne żwawe. Skrzynia zapewnia płynność, która równoważy pewną chropowatość trzycylindrowego silnika. Samochód dobrze sprawuje się w mieście i na drogach podmiejskich. Nieco gorzej jest na drogach ekspresowych i autostradach – tutaj wychodzi już brak mocy niedużego silnika.

Francuski magazyn podkreśla, że takie połączenie nadaje się idealnie do warunków miejskich i jazdy pod miastem. Przy prędkościach do 120 km/h samochód przemieszcza się płynnie i dynamicznie. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje w zwykłym Sandero 11,6 s a wersji Stepway 12,6 s. A jak wygląda spalanie Sandero z automatem? Przy ostrzejszej jeździe spalanie wyniosło 8 do 8,5 litra (przy relatywnie krótkich jazdach testowych).

Zobacz: Widzieliśmy Dacię Sandero na żywo! Robi ogromne wrażenie

Według francuskich dziennikarzy Dacia Sandero z automatem oferuje niezrównany stosunek jakości do ceny, atrakcyjny design, dobrą ergonomię, niezły komfort i płynną jazdę dzięki skrzyni X-tronic. Wśród wad wymieniane są wyciszenie i twarde plastiki w kabinie.

We Francji Dacia Sandero Stepway Comfort kosztuje 15.290 euro. Polski cennik Sandero dopiero poznamy, jednak spodziewamy się, że ceny będą u nas niższe. W segmencie budżetowym nowa Dacia nie ma konkurencji i może stać się hitem na miarę Dustera, który regularnie zajmuje pierwsze miejsca w zestawieniu sprzedaży do klientów indywidualnych w Polsce. Po nowe Sandero mogą teraz sięgnąć też firmy – fabryczne LPG i niskie koszty serwisu są dla nich bardzo istotne, szczególnie w czasach kryzysu. Na stronie Dacia.pl można zapisać się na powiadomienie o dostępności nowego modelu.

źródło: Challanges.fr

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.8 12 głosy
Ocena artykułu
Udostepnij2149Tweet1343Udostepnij376
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.