Rzecz raczej rzadko spotykana – zanim oficjalnie zaprezentowano polskim dziennikarzom nowego Citroëna C5, samochody trafiły do dealerów. Tam można je było dotknąć, obejrzeć, sfotografować. Z naszej wizyty w lubelskim salonie Citroëna prowadzonym przez firmę Auto-Forum zdaliśmy Wam relację przed dwoma tygodniami. Dziś mieliśmy okazję pojeździć trzema wersjami nowego Citroëna C5 i… jesteśmy zachwyceni.
Citroën znowu szokuje. Citroën znowu stosuje wyjątkowe rozwiązania. Inni proponują: „wybierz sobie kolor nadwozia”, „może chcesz skórzaną tapicerkę?”, „życzysz sobie zwykłe audio, czy nawigację?”. Citroën proponuje coś niesamowitego – „jakie chcesz zawieszenie?”, co jest światowym ewenementem!
Czyż mogliśmy sobie odmówić spróbowania obu tortów? Nie mogliśmy, dlatego poprowadziliśmy dziś zarówno C5-tkę zawieszoną na hydro, jak i odmianę z zawieszeniem klasycznym (oba modele z analogicznym silnikiem 2.0 HDi). Poprowadziliśmy też flagową wersję: C5 V6 2.7 HDi z automatyczną skrzynią biegów. W niej oczywiście standardem jest hydropneumatyczne zawieszenie i niemal wszystko inne ;-)
Co można powiedzieć o nowym C5? Mnóstwo! Co więcej – praktycznie w samych superlatywach. Owszem – parę rzeczy nas zastanowiło, ale generalnie samochód jest piękny, komfortowy, przestronny, dynamiczny i… urzeka policjantów. Przy okazji – serdeczne pozdrowienia dla patrolu komisariatu policji rzecznej, czy jak to się tam nazywa. Dziękujemy za miłą pogawędkę na brzegu Wisły. Panowie policjanci wykazali spore zainteresowanie samochodem, ale do zdjęć pozować nie chcieli ;-)
Nowy Citroën C5, choć „taki niemiecki”, w rzeczywistości jest francuski i to widać. Owszem – można mu zarzucić pewne rozwiązania stylistyczne nawiązujące do designu kilku marek niemieckich, ale na szczęście tych szlachetniejszych – BMW, czy Audi. Niemniej jednak C5-tkę trzeba zobaczyć na żywo, by wyrobić sobie zdanie o jej stylistyce. Zdjęcia nie oddają całego piękna, lekkości konstrukcji, wszystkich smaczków… Najprawdopodobniej już jutro przedstawimy Wam obszerną fotorelację z całej dzisiejszej imprezy – musimy tylko skatalogować i uporządkować zdjęcia. Co więcej – znajdziecie też zapisy video, w tym wywiad z Panem Markiem Nawareckim, Dyrektorem ds. Public Relations Citroën Polska.
Prezentacja Citroëna C5 dla mediów zgromadziła całkiem liczne grono dziennikarzy i specjalistów rynku motoryzacyjnego. Auta były rozchwytywane, niektórzy wręcz stosowali zagrania niezbyt czyste, by jak najszybciej wypożyczyć jakiekolwiek auto i pojechać nim w trasę. Czy równie chętnie, jak jeździli, dziennikarze będą chwalić ten samochód? Zobaczymy w najbliższych materiałach prasowych, obejrzymy zapewne w telewizji. Na pewno jednak u nas pojawi się obszerny artykuł z wrażeniami z dzisiejszego dnia. A tych mamy mnóstwo i chętnie się z Wami podzielimy.
Redakcja
Najnowsze komentarze