Nowy Opel Astra Sports Tourer GSe to trzeci model po Grandlandzie GSe i Astrze GSe, który dołączył do usportowionej linii marki. Polscy klienci mogą już zamawiać model w cenie 210.000 zł.
Podobnie jak pozostałe dwa modele, nowe kombi „Grand Sport electric” zasługuje na swoją nazwę. Astra Sports Tourer GSe wzbudza emocje dzięki dynamicznym właściwościom jezdnym, sportowemu układowi jezdnemu oraz napędowi hybrydowemu typu plug-in. Do tego dochodzą charakterystyczne elementy stylistyczne, które odróżniają model od pozostałych wariantów wyposażenia. Nowy Opel Astra Sports Tourer GSe wciąż pozostaje jednak praktycznym kombi z bagażnikiem o pojemności 1553 litrów. Aby stać się posiadaczem modelu trzeba przeznaczyć u polskich dealerów Opla 210.000 zł. Jest to cena bez opcji dodatkowych.
Opel Astra Sports Tourer GSe – jaki napęd?
Opel obiecuje wyjątkowe wrażenia z jazdy wersją GSe uzyskane z pomocą hybrydowego układu o mocy 165 kW/225 KM. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a jednostka elektryczna rozwija do 81,2 kW/110 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Flagowe kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh sprawia, że hybryda plug-in może pokonać lokalnie do 63 kilometrów bez emisji spalin według WLTP4 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP4: 66-71 km).
Specjalnie skalibrowane podwozie, obniżone o 10 milimetrów, również stanowi obietnicę przyjemności czerpanej z dynamicznej jazdy. W porównaniu ze „standardowymi” wariantami, wersję GSe zaprojektowano tak, aby dodatkowo podkreślić jej zwinność i precyzję. Specjalne sprężyny i amortyzatory olejowe zawieszenia przednich i tylnych kół umożliwiają nie tylko dynamiczną, ale i komfortową jazdę. Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping). W zależności od sytuacji, warunków na drodze, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach oraz oferuje sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach.
Zobacz także: Opel Mokka dostał nowy silnik 1.2 o mocy 136 KM, czyli PureTech z łańcuchem rozrządu
Ustawienia ESP w wersji GSe podążają tym tropem: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy interweniuje później, dzięki czemu kierowcy GSe mogą cieszyć się bardziej dynamiczną jazdą. Opel Astra Sports Tourer GSe zachowuje stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.
Również sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe. Reaguje niemal błyskawicznie i bezpośrednio na każde polecenie kierowcy.
Wyrazisty design
Astra Sports Tourer GSe jest wyposażona w 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w kolorze czarnym oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. W kabinie kierowca i pasażer podróżują wygodnie w fotelach z atestem AGR. Podgrzewane fotele i kierownica zapewniają przyjemną atmosferę nawet w chłodne dni.
Ofertę uzupełnia szeroka, kompletna gama nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę oferowanych przez markę Opel. Standardowe wyposażenie obejmuje system Intelli-Drive z funkcją ostrzegania przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego, wykrywania pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa i rozpoznawanie znaków, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu.
Do dyspozycji pasażerów GSe jest system multimedialny z nawigacją kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Najnowsze komentarze