Mimo wcześniejszych zapowiedzi IV generacja Renault Scenic nie będzie ostatnia. Producent ma w zanadrzu kolejne wcielenie. Chociaż imię Scenic zapewni kontynuację rodu, będzie to już zupełnie inny samochód niż przyzwyczaili nas poprzednicy. Francuski portal L’argus zdradził kilka szczegółów na temat nadchodzącego modelu.
Marka Renault zaprezentowała w tym roku koncepcyjny model Scenic Vision, który zapowiada seryjną wersję zaplanowaną na rok 2024. Samochód zajmie w ofercie miejsce powyżej modelu Megane E-Tech Electric i choć nosi nazwę kojarzoną z segmentem minivanów, nie będzie miał już zbyt wiele wspólnego ze swoimi poprzednikami. Według portalu L’argus będzie bardzo zbliżony do prototypu.
Zmiana charakteru nadwozia Scenica
Sylwetki modelu studyjnego i seryjnego powinny być identyczne, a więc Scenic nie będzie już minivanem, ale crossoverem. Wymiary również pozostaną takie same. Scenic Vision Concept mierzy 4,49 m, jest więc minimalnie dłuższy od samochodu IV generacji (4,41 m), ale rozstaw osi 2,83 m jest większy niż modelu Grand (2,80 m). Chociaż nie ma jeszcze oficjalnych zdjęć wersji seryjnej, możemy domyśleć się, jakie elementy pojazdu marka pozostawi, a jakie na pewno nie znajdą się w pojeździe, który zobaczymy w salonach dealerskich.
Renault wykorzysta reflektory przypominające diamenty oraz siateczkę znajdującą się wokół logo, ale nie liczmy na przeciwstawnie otwierane drzwi, kamery pełniące rolę lusterek, czy specjalne koła z klapkami poprawiającymi aerodynamikę auta podczas szybszej jazdy. Scenic skorzysta z bardziej konwencjonalnych rozwiązań.
Możemy zapomnieć o futurystycznym wnętrzu konceptu. Miejsce kierownicy przypominającej stery samolotu zajmie tradycyjny wieniec a zamiast panoramicznego ekranu pod przednią szybą zobaczymy ekran w schemacie litery L z nowego Renault Megane E-Tech. Spodziewamy się również większej ilości praktycznych schowków oraz sporej ilości miejsca z tyłu. Koncept ma fotele dla czterech osób, ale w Scenicu znajdzie się jeszcze siedzenie dla dodatkowego pasażera. Model powinien otrzymać też przesuwaną tylną kanapę z modelu Austral.
Tylko napęd elektryczny
IV generacja Renault Scenic, to ostatnia, która jeździ na benzynie i oleju napędowym. Następca otrzyma wyłącznie napęd elektryczny. Według portalu L’argus w ofercie znajdą się dwa silniki o mocy 150 oraz 220 KM. Oprócz akumulatora o pojemności 60 kWh Renault zaproponuje klientom większą baterię o pojemności 90 kWh, która jest oferowana w Nissanie Ariya. Oba modele będą dzieliły platformę CMF-EV. Za produkcję Scenica będzie odpowiedzialna fabryka w Douai we Francji, w której montowane jest Megane E-Tech Electric.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze