Opel Corsa-e Rally Cup zostanie zaprezentowany 29. listopada na salonie samochodowym w Essen. Pojazdy przechodzą obecnie testy podzespołów i wytrzymałości na terenie Centrum Testowego w Dudenhofen.
Przygotowania do pierwszego na świecie rajdowego pucharu samochodów elektrycznych jednej marki ruszyły pełną parą. ADAC Opel e-Rally Cup oraz Opel Corsa-e Rally zostaną zaprezentowane entuzjastom sportu podczas Salonu Motoryzacyjnego w Essen (od 29. listopada do 8. grudnia; stoisko ADAC w hali nr 3). W tym samym czasie zakończy się kompleksowy program rozwoju dwóch zasilanych wyłącznie akumulatorami Opli Corsa‑e Rally. Samochody wyposażone w 136‑konne silniki elektryczne przechodzą obecnie testy podzespołów i wytrzymałości na terenie Centrum Testowego w Dudenhofen.
„Wymagający program rozwojowy przebiega zgodnie z planem, ale do jego zakończenia jest jeszcze daleko” — powiedział Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport. „Chcemy, aby zespoły naszych klientów otrzymały w pełni niezawodny, łatwy w prowadzeniu i mocny samochód rajdowy, który umożliwi im sprawną rywalizację w ADAC Opel e‑Rally Cup, jako serii kontynuującej tradycje ADAC Opel Rally Cup”.
Sezon 2020/2021 z 10 rundami kwalifikacyjnymi
W międzyczasie dwaj partnerzy, Opel i ADAC, ogłosili kolejne ważne informacje na temat nowego rajdowego pucharu jednej marki. Przed rozpoczęciem sezonu ADAC Opel e‑Rally Cup w ramach ADAC Saarland-Pfalz Rally (21. i 22. sierpnia 2020 r.), zespoły klientów będą mogły przygotować swój nowy sprzęt w czasie dwóch imprez testowych. Pierwsza runda testowa zostanie zorganizowana przez ADAC i Opel, miejsce i data wydarzenia e-Rally Experience Day zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Kolejna okazja do testu będzie odbywała się w warunkach konkurencji. Zespoły mogą wziąć udział w ADAC Rallye Oberehe (8 sierpnia). Będzie to tzw. runda R70, obejmująca 70 kilometrów odcinków specjalnych w Nadrenii-Palatynacie.
Po oficjalnej inauguracji sezonu w Saarze na rok kalendarzowy 2020 zaplanowano jeszcze trzy rundy w ramach dwóch imprez: ADAC Rallye Südbayern (26. i 27. września) i ADAC Rallye Deutschland (15. i 18. października). W trakcie kwalifikacji Rajdowych Mistrzostw Świata w Niemczech rozegrane zostaną aż dwie rundy ADAC Opel e‑Rally Cup. Sześć kolejnych rund pierwszego „Super Sezonu” odbędzie się już w 2021 roku. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane w późniejszym terminie.
Sesje testowe w 2020 roku
Test 1 e-RALLY Experience Day do ustalenia
Test 2 ADAC Rallye Oberehe 8 sierpnia
Rundy kwalifikacyjne w 2020 roku:
Zawody 1 ADAC Saarland-Pfalz Rallye 21 i 22 sierpnia
Zawody 2 ADAC Südbayern Rallye 26 i 27 września
Zawody 3 ADAC Rallye Deutschland — runda krajowa 1 15 i 16 października
Zawody 4 ADAC Rallye Deutschland — runda krajowa 2 17 i 18 października
Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń jeszcze przed Świętami
Zgłoszenia do ADAC Opel e‑Rally Cup będą przyjmowane od 15. grudnia 2019 roku. Do 31. stycznia 2020 r. obowiązuje obniżona opłata rejestracyjna. Wynosi ona 5.900 euro (plus VAT) i obejmuje kompleksowy pakiet usług:
- Wpisowe na dwie sesje testowe i wszystkie rundy kwalifikacyjne ADAC Opel e‑Rally Cup 2020/2021
- Dwa kombinezony ADAC Opel e‑Rally Cup
- Odzież zespołowa dla kierowcy i pilota
- Namiot serwisowy z plandeką podłogową i banerem reklamowym serwisu
- Wstęp do strefy reprezentacyjnej dla czterech osób na wszystkich zawodach rajdowych
- Bezpłatne ładowanie akumulatorów na miejscu
- Szkolenie na temat rozwiązań elektrycznych i technicznych dla kierowcy i pilota
- Od 1 lutego 2020 r. opłata rejestracyjna wzrasta do 7.500 EUR (plus VAT). Zakres usług nie ulega zmianie.
Trwają również prace nad regulaminem sportowym ADAC Opel e‑Rally Cup. „Przygotowując regulamin, w dużym stopniu czerpiemy z doświadczeń ADAC Opel Rally Cup. Rozwiązania przyjęte w tamtej serii sprawdziły się przez lata” —mówi Thomas Voss, szef działu sportów motorowych w ADAC. Po zatwierdzeniu przez niemiecki urząd ds. sportów motorowych DMSB obydwa regulaminy — sportowy i techniczny — zostaną udostępnione do pobrania wszystkim uczestnikom ADAC Opel e‑Rally Cup i zainteresowanym stronom.
Informacja prasowa: Opel Polska
Najnowsze komentarze