Peugeot 207 RC Rallye jest efektem współpracy inżynierów Peugeot Sport z doświadczonymi kierowcami rajdowymi. Zamontowano w nim turbodoładowany silnik o pojemności 1600 cm³ i mocy 180 KM, sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami.
Sportowy debiut 207 RC Rallye w Europie nastąpił wiosną tego roku. Samochód uzyskał bardzo wysokie oceny od startujących w nim zawodników, spełnia bowiem wszystkie wymogi „rajdówki” R3. Kierowcy cenią bardzo precyzyjną skrzynię biegów i świetne właściwości jezdne.
Teraz przyszedł czas na debiut Polsce!
Nicolas Vouilloz (ur. 8 lutego 1976 roku w Nicei) swoją karierę sportową rozpoczynał od uprawiania kolarstwa. Aż dziesięć razy zdobył tytuł Mistrza Świata w rowerowym downhillu, a czterokrotnie rywalizację o Puchar Świata. Startował też w motocrossie i moto trialu.
Swoją międzynarodową karierę w sporcie samochodowym rozpoczął w 2001 roku od udziału w Rajdzie Monte Carlo. W swoim dorobku ma między innymi kilkanaście startów w rajdach zaliczanych do Mistrzostw Świata oraz tytuł Mistrza Francji zdobyty w 2006 roku.
W 2007 w swoim debiucie w serii Intercontinental Rally Challenge zajął drugie miejsce, a rok później za kierownicą Peugeot 207 S2000 sięgnął po tytuł mistrzowski.
Mamy nadzieję, że występ nowego samochodu i tak wspaniałego kierowcy dostarczy wiele emocji wszystkim kibicom Rajdu Orlen. Zapraszamy na rajdowe trasy wokół Płocka!
PEUGEOT 207 RC RALLYE
Od końca lat siedemdziesiątych Peugeot Sport jest ciągle obecny w sportach samochodowych. Po asfaltach i szutrach całego świata przewinęło się wiele modeli, przeznaczonych zarówno dla amatorów, jak i przyszłych mistrzów: 104 ZS, Samba Rallye, 205 GTi 1,6l, 205 Rallye, 309 GTi, 106 XSi, 106 Rallye, 106 S16, 206 XS. W tym roku zadebiutował 207 RC Rallye.
Stworzony w Vélizy, 207 RC Rallye wykorzystuje doświadczenie całej ekipy Peugeot Sport, w tym również kierowców: Stéphane’a Sarrazina, Bryana Bouffiera…
W modelu 207 RC Rallye zastosowano 180-konny silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1600cm³ turbo, opracowany we współpracy z BMW Group i wykorzystywany już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych.
Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli Sport. Hamulce z ulepszonym chłodzeniem zostały tak dobrane, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość.
Model ten będzie homologowany w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa.
207 RC Rallye jest jednym z nielicznych modeli, zaprojektowanych do jazdy zarówno po asfalcie, jak i po szutrze, dzięki możliwości prostej i szybkiej zmiany charakterystyki. Aby przejść z jednej wersji na drugą, wystarczy zmienić przednie hamulce, układ sprężyn i amortyzatorów oraz zamontować zestaw osłon podwozia.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze