Peugeot 406 Coupe Settant’anni to limitowana wersja modelu z pięknym wnętrzem i bogatym wyposażeniem, która powstała z okazji 70 urodzin włoskiego studia stylistycznego Pininfarina. Samochód był prawdziwym marzeniem Michała, które dwa lata temu udało się spełnić.
Historia współpracy Peugeota i studia projektowego Pininfarina rozpoczęła się w 1951 roku i zaowocowała wieloma samochodami seryjnymi oraz koncepcyjnymi. Włosi zaprojektowali dla marki spod znaku lwa modele 204, 403, 404 oraz 504 Cabrio i Coupe a w 1992 roku rozpoczęto prace nad Peugeot 406 Coupe. Premiera modelu odbyła się podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1996 roku.
Aby uczcić 70 urodziny Pininfariny, w 2000 roku powstała specjalna edycja 406 Coupe Settant’anni. Peugeot wyprodukował zaledwie 1305 egzemplarzy tego modelu, z czego 1003 sprzedano we Francji, 200 w Szwajcarii, 70 w Szwecji a 4 sztuki powędrowały do klientów w Wielkiej Brytanii.
Do naszej redakcji napisał Michał właściciel Peugeot 406 Coupe Settant’anni, który od 15 lat jeździ wyłącznie 406-tkami. „Urzekła mnie stylistyka i komfort jazdy tym samochodem a w przypadku coupe, piękna linia nadwozia i aksamitne brzmienie silnika 3.0 – tłumaczy swoje zamiłowanie do modelu. 406 Settant’anni było moim prawdziwym marzeniem. Spełniłem je 2 lata temu. Aktualnie bardzo ciężko znaleźć taki egzemplarz, szczególnie zachowany w oryginalnym stanie, bez żadnych modyfikacji”.
Wcześniej samochód należał do polskiego lekarza pracującego w Szwecji, który co ciekawe był właścicielem auta aż dwa razy! Kilka dni po pierwszej sprzedaży zdecydował się odkupić swoje 406. Za drugim razem sprzedaż była już ostateczna. Wszystkie egzemplarze Peugeot 406 Settant’anni były oznaczone specjalną tabliczką z numerem i taka tabliczka znajduje się również w samochodzie Michała.
Napęd Peugeot 406 Settant’anni pochodzi od silnika 3.0 V6 o mocy 210 KM. Samochód wyróżniają felgi Nautilus oraz metaliczny szary lakier „Hades”, ale specjalna edycja dostępna była również z kolorze niebieski „Hyperion”. Wnętrze wykończono brązową skórą „Alezan” oraz topowe wyposażenie. W ciągu dwóch lat auto było poddawane głównie pracom eksploatacyjnym jak wymiana elementów zawieszenia, oleju, filtrów, rozrządu, hamulców i cewek zapłonowych. Do tego dochodzi sporo czynności kosmetycznych.
Peugeot 406 Settant’anni jako spełnienie marzeń wciąż cieszy właściciela, ale przyszła kolej na zmiany i kolejne marzenia dlatego postanowił sprzedać samochód. Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu mailowego: [email protected].
Najnowsze komentarze