poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot – luksusowe samochody zyskują miano najekonomiczniejszego wozu świata

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-02-20
w Historia
Czas czytania 2 minut
118 1
1
109
UDOSTĘPNIEŃ
341
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”

Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa

Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna

Peugeot to luksusowe samochody o wysokich zaletach technicznych. Laboratoria Peugeot dopuszczają do wykonania części składowych tylko z pierwszorzędnych surowców, specjalne studia nad osiągnięciem minimum paliwa, przez co wozy Peugeot zyskują miano najekonomiczniejszych wozów świat – mogli w 1930 roku przeczytać czytelnicy Kuriera Warszawskiego w reklamie koncernu. Wyglądała ona tak: 

Jesteśmy w okresie świątecznym a więc w czasie, gdy spotykamy się z bliskimi, rodziną, przyjaciółmi. I kontynuujemy przegląd historii motoryzacji, skupiając się dzisiaj na Peugeot.  Z reklamy wynika, że zarząd główny Polski Peugeot mieścił się przy ulicy Hożej 9 w centrum Warszawy. Niestety ten oryginalny budynek już dzisiaj nie istnieje. Peugeot miał w stolicy dwa salony – jeden przy ulicy Szpitalnej 7 a drugi przy ulicy Mazowieckiej 9.

Trzydzieści trzy lata wcześniej Peugeot oferował welocypedy. Dzisiaj ten środek transportu do po prostu rower. Takie ogłoszenie mogliśmy znaleźć w 1897 roku w warszawskich gazetach: „Welocypedy na sezon 1897 r. z pierwszorzędnej francuzkiej fabryki Peugeot” można było nabyć przy Krakowskim Przedmieściu 2. Pomnik Kopernika stoi do dzisiaj.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2018-12-25 06:33:45.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot
Udostepnij48Tweet26Udostepnij7
Poprzedni

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Jogger SL-Extreme?

Następny

Grupa Renault przekracza w 2021 r. wyznaczone cele i przyspiesza realizację strategii Renaulution

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Grupa Renault przekracza w 2021 r. wyznaczone cele i przyspiesza realizację strategii Renaulution

Silnik 2.2 HDi: dopracowana jednostka napędowa. Ma bardzo dobrą opinię, chociaż pozostaje nieco w cieniu mniejszego brata

Renault Clio V6

Nieznana historia Renault Clio V6. To miało być Twingo z silnikiem Ferrari

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Tomasz O - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Sebastian - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Jakman - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.