Zanim powstał nowy Peugeot 408 projektanci otrzymali jeden główny cel: opracowanie modelu, którego do tej pory brakowało na rynku motoryzacyjnym. Samochodu, który pozwoli marce znaleźć się o krok przed konkurencją. Aurélie Bresson, kierownik projektu 408 opowiedziała magazynowi Le Nouvel Automobiliste o genezie powstania projektu.
Pomysł na Peugeot 408 narodził się w głowach projektantów marki już w 2015 roku. Pierwsze spojrzenie na to, co dopiero miało nadejść dawał projekt Manifesto, ale nie tak szybko. Ścieżka od startu do mety, czyli od pierwszych szkiców do samochodu seryjnego była dosyć długa. Francuska marka przez kilka lat dojrzewała do tego, by zaakceptować wizję swoich projektantów. Dopiero pod koniec 2018 roku projekt P54, który później przerodził się w 408, dostał zielone światło szefów Peugeota. Za podstawę technologiczną posłużyła platforma EMP2, na której powstał także Peugeot 308 III generacji.
Zobacz także: Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
Jednym z wyzwań, przed którymi stanęła Aurélie Bresson wraz ze swoim zespołem było opracowanie zupełnie nowego samochodu, bez konieczności ulepszania tego, co jest już dobrze znane. „W przypadku 408 przestudiowaliśmy rynek i zobaczyliśmy, że czegoś brakuje. Naszym celem było zaspokojenie tych potrzeb i co za tym idzie, uplasowanie się w górnej części segmentu C” – powiedziała Aurélie Bresson, kierownik projektu 408 w wywiadzie dla Le Nouvel Automobiliste.
Musimy zerwać z przeszłością
„Chcemy wprowadzić na rynek nowy podsegment, który jeszcze nie istnieje w Europie” – przekonuje Bresson. Projektanci dostali wolną rękę. „W momencie przygotowywania projektu powiedzieliśmy im, że: musimy zerwać z przeszłością, chcemy czegoś, co obudzi rynek wnosząc coś nowego, świeżego” – tłumaczy Bresson. Najtrudniejsze okazało się zejście z utartych szlaków w taki sposób, aby model mógł utożsamiać się z pozostałymi modelami w gamie Peugeota.
Peugeot podkreśla, że 408 nie jest samochodem wpisującym się w modny w ostatnich latach schemat SUV-a coupe, ale „fastbackiem o unikatowej sylwetce”. W związku z tym, oficjalne materiały dotyczące modelu, nie zawierają ani jednego słowa „coupe”. Zadaniem Peugeot 408 jest wyznaczanie nowych trendów na tle skromnego grona rywali. Ba! Francuska marka twierdzi nawet, że obecnie pojazd nie ma żadnej konkurencji.
Zobacz także: Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki
Dla kogo nowy Peugeot 408?
„Nie wiem, co robi moja konkurencja, ale na razie nie mamy żadnej!” – przekonuje kierownik projektu 408. „Jesteśmy liderami na tym rynku i dajemy impuls do jego rozwoju”– dodaje. „Obecnie często spotykamy się z SUV-ami coupe, które są wyższe i krótsze niż nasz Peugeot 408. Wśród marek premium w segmencie D panuje też pewien trend dla modeli w 100% elektrycznych, ale na naszym rynku, z architekturą w topowej części segmentu C, jesteśmy pierwsi” – powiedziała Bresson.
Peugeot nie ukrywa, że zamierza przyciągnąć do swojego nowego modelu szerokie grono klientów, w tym nabywców, którzy do tej pory patrzyli w kierunku segmentu premium. „Prawdopodobnie będziemy mieli klientów, którzy wywodzą się z tego kręgu, ponieważ pozostali oni przy dość klasycznej formie, ale segment D się wyczerpuje się. Klienci chcą teraz czegoś nowego. Zawsze będzie istniała grupa klientów, którzy potrzebują klasycznych, znanych elementów, ale chcemy też pozyskać tych, którzy szukają nowości” – tłumaczy Besson.
Źródło: Le Nouvel Automobiliste
Najnowsze komentarze