Wiadomości

Modele marki Jeep z otwartym dachem – od normy do wyjątku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-20
Wiadomości

Nowy dyrektor zarządzający Citroën Hiszpania i Portugalia – Nuno Coutinho

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Marka Jeep na wyjątkowym American Picnic 2023 pod Warszawą. Już w ten weekend!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Nowe Renault 8 z napędem o mocy 394 KM?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Wiadomości

W Europie zarejestrowano więcej elektryków niż diesli. Czy to koniec tych silników?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

PEUGEOT 9X8 z klocków Lego w Warszawie. Gdzie go można zobaczyć?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

Peugeot 405 Style – seria limitowana. „Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-06-29
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.2k 12
A A
18
Nowy Peugeot 408 2023

Zanim powstał nowy Peugeot 408 projektanci otrzymali jeden główny cel: opracowanie modelu, którego do tej pory brakowało na rynku motoryzacyjnym. Samochodu, który pozwoli marce znaleźć się o krok przed konkurencją. Aurélie Bresson, kierownik projektu 408 opowiedziała magazynowi Le Nouvel Automobiliste o genezie powstania projektu.

Pomysł na Peugeot 408 narodził się w głowach projektantów marki już w 2015 roku. Pierwsze spojrzenie na to, co dopiero miało nadejść dawał projekt Manifesto, ale nie tak szybko. Ścieżka od startu do mety, czyli od pierwszych szkiców do samochodu seryjnego była dosyć długa. Francuska marka przez kilka lat dojrzewała do tego, by zaakceptować wizję swoich projektantów. Dopiero pod koniec 2018 roku projekt P54, który później przerodził się w 408, dostał zielone światło szefów Peugeota. Za podstawę technologiczną posłużyła platforma EMP2, na której powstał także Peugeot 308 III generacji.

Zobacz także: Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?

Jednym z wyzwań, przed którymi stanęła Aurélie Bresson wraz ze swoim zespołem było opracowanie zupełnie nowego samochodu, bez konieczności ulepszania tego, co jest już dobrze znane. „W przypadku 408 przestudiowaliśmy rynek i zobaczyliśmy, że czegoś brakuje. Naszym celem było zaspokojenie tych potrzeb i co za tym idzie, uplasowanie się w górnej części segmentu C” – powiedziała Aurélie Bresson, kierownik projektu 408 w wywiadzie dla Le Nouvel Automobiliste.

Musimy zerwać z przeszłością

„Chcemy wprowadzić na rynek nowy podsegment, który jeszcze nie istnieje w Europie” – przekonuje Bresson. Projektanci dostali wolną rękę. „W momencie przygotowywania projektu powiedzieliśmy im, że: musimy zerwać z przeszłością, chcemy czegoś, co obudzi rynek wnosząc coś nowego, świeżego” – tłumaczy Bresson. Najtrudniejsze okazało się zejście z utartych szlaków w taki sposób, aby model mógł utożsamiać się z pozostałymi modelami w gamie Peugeota.

Peugeot podkreśla, że 408 nie jest samochodem wpisującym się w modny w ostatnich latach schemat SUV-a coupe, ale „fastbackiem o unikatowej sylwetce”. W związku  z tym, oficjalne materiały dotyczące modelu, nie zawierają ani jednego słowa „coupe”. Zadaniem Peugeot 408 jest wyznaczanie nowych trendów na tle skromnego grona rywali. Ba! Francuska marka twierdzi nawet, że obecnie pojazd nie ma żadnej konkurencji.

Zobacz także: Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki

 Dla kogo nowy Peugeot 408?

„Nie wiem, co robi moja konkurencja, ale na razie nie mamy żadnej!” – przekonuje kierownik projektu 408. „Jesteśmy liderami na tym rynku i dajemy impuls do jego rozwoju”–  dodaje. „Obecnie często spotykamy się z SUV-ami coupe, które są wyższe i krótsze niż nasz Peugeot 408. Wśród marek premium w segmencie D panuje też pewien trend dla modeli w 100% elektrycznych, ale na naszym rynku, z architekturą w topowej części segmentu C, jesteśmy pierwsi” – powiedziała Bresson.

Peugeot nie ukrywa, że zamierza przyciągnąć do swojego nowego modelu szerokie grono klientów, w tym nabywców, którzy do tej pory patrzyli w kierunku segmentu premium. „Prawdopodobnie będziemy mieli klientów, którzy wywodzą się z tego kręgu, ponieważ pozostali oni przy dość klasycznej formie, ale segment D się wyczerpuje się. Klienci chcą teraz czegoś nowego. Zawsze będzie istniała grupa klientów, którzy potrzebują klasycznych, znanych elementów, ale chcemy też pozyskać tych, którzy szukają nowości” – tłumaczy Besson.

Źródło: Le Nouvel Automobiliste

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

2023-09-23

Nowy Peugeot E-2008 jedzie w podróż dla klimatu. Co to za pomysł?

2023-09-23

Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!

2023-09-23
Tagi: 308408Peugeot
Udostepnij424Tweet265Udostepnij74
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2306 udostępnienia
    Udostepnij 922 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C5 2.0 HDi Tourer 163 KM 2013 – rodzinne auto oczami dzieci i rodziców. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jędrzej Chmielewski
2013-06-26
Renault - testy i opinie

Renault Captur Helly Hansen 1.2 TCe 120 KM EDC – dobrze ubrany. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-05
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar Bose Energy 130 KM 1.6 dCi 4×4 – SUV tani w eksploatacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-24
Peugeot - testy i opinie

Test i porównanie: Peugeot 508 RXH 2.0 HDi hybryda kontra Ford Mondeo? Wybór jest prosty!

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-14
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi – mała cena wielkie możliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-18

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

Spory wzrost sprzedaży Citroëna w 2021 roku w Wielkiej Brytanii

Kiedy Dacia wznowi produkcję w swojej fabryce w Mioveni?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.