środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-06-29
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.1k 11
18
Nowy Peugeot 408 2023
949
UDOSTĘPNIEŃ
3.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zanim powstał nowy Peugeot 408 projektanci otrzymali jeden główny cel: opracowanie modelu, którego do tej pory brakowało na rynku motoryzacyjnym. Samochodu, który pozwoli marce znaleźć się o krok przed konkurencją. Aurélie Bresson, kierownik projektu 408 opowiedziała magazynowi Le Nouvel Automobiliste o genezie powstania projektu.

Pomysł na Peugeot 408 narodził się w głowach projektantów marki już w 2015 roku. Pierwsze spojrzenie na to, co dopiero miało nadejść dawał projekt Manifesto, ale nie tak szybko. Ścieżka od startu do mety, czyli od pierwszych szkiców do samochodu seryjnego była dosyć długa. Francuska marka przez kilka lat dojrzewała do tego, by zaakceptować wizję swoich projektantów. Dopiero pod koniec 2018 roku projekt P54, który później przerodził się w 408, dostał zielone światło szefów Peugeota. Za podstawę technologiczną posłużyła platforma EMP2, na której powstał także Peugeot 308 III generacji.

Zobacz także: Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?

Jednym z wyzwań, przed którymi stanęła Aurélie Bresson wraz ze swoim zespołem było opracowanie zupełnie nowego samochodu, bez konieczności ulepszania tego, co jest już dobrze znane. „W przypadku 408 przestudiowaliśmy rynek i zobaczyliśmy, że czegoś brakuje. Naszym celem było zaspokojenie tych potrzeb i co za tym idzie, uplasowanie się w górnej części segmentu C” – powiedziała Aurélie Bresson, kierownik projektu 408 w wywiadzie dla Le Nouvel Automobiliste.

Musimy zerwać z przeszłością

„Chcemy wprowadzić na rynek nowy podsegment, który jeszcze nie istnieje w Europie” – przekonuje Bresson. Projektanci dostali wolną rękę. „W momencie przygotowywania projektu powiedzieliśmy im, że: musimy zerwać z przeszłością, chcemy czegoś, co obudzi rynek wnosząc coś nowego, świeżego” – tłumaczy Bresson. Najtrudniejsze okazało się zejście z utartych szlaków w taki sposób, aby model mógł utożsamiać się z pozostałymi modelami w gamie Peugeota.

Peugeot podkreśla, że 408 nie jest samochodem wpisującym się w modny w ostatnich latach schemat SUV-a coupe, ale „fastbackiem o unikatowej sylwetce”. W związku  z tym, oficjalne materiały dotyczące modelu, nie zawierają ani jednego słowa „coupe”. Zadaniem Peugeot 408 jest wyznaczanie nowych trendów na tle skromnego grona rywali. Ba! Francuska marka twierdzi nawet, że obecnie pojazd nie ma żadnej konkurencji.

Zobacz także: Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki

 Dla kogo nowy Peugeot 408?

„Nie wiem, co robi moja konkurencja, ale na razie nie mamy żadnej!” – przekonuje kierownik projektu 408. „Jesteśmy liderami na tym rynku i dajemy impuls do jego rozwoju”–  dodaje. „Obecnie często spotykamy się z SUV-ami coupe, które są wyższe i krótsze niż nasz Peugeot 408. Wśród marek premium w segmencie D panuje też pewien trend dla modeli w 100% elektrycznych, ale na naszym rynku, z architekturą w topowej części segmentu C, jesteśmy pierwsi” – powiedziała Bresson.

Peugeot nie ukrywa, że zamierza przyciągnąć do swojego nowego modelu szerokie grono klientów, w tym nabywców, którzy do tej pory patrzyli w kierunku segmentu premium. „Prawdopodobnie będziemy mieli klientów, którzy wywodzą się z tego kręgu, ponieważ pozostali oni przy dość klasycznej formie, ale segment D się wyczerpuje się. Klienci chcą teraz czegoś nowego. Zawsze będzie istniała grupa klientów, którzy potrzebują klasycznych, znanych elementów, ale chcemy też pozyskać tych, którzy szukają nowości” – tłumaczy Besson.

Źródło: Le Nouvel Automobiliste

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308408Peugeot
Udostepnij380Tweet237Udostepnij66
Poprzedni

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Następny

Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5

Nowy Peugeot 5008 1.6 THP EAT6

Grip Control – czy lepsza trakcja wedle koncernu PSA wpływa na koszty użytkowania?

CTA - tajna baza Grupy Renault, ukryta w normandzkich lasach

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Driver - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.