Dołączenie do oferty samochodów elektrycznych ma na celu obniżenie emisji CO2, ale jak przekonuje Joao Mendes, dyrektor Peugeota w Hiszpanii i Portugalii pojazdy na prąd nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb klientów.
Peugeot zarejestrował w roku 2020 w Hiszpanii 90.533 egzemplarze samochodów, co stanowi 9% udział w rynku. Do salonów trafiły 3008 i 5008 po face liftingu. W ofercie znajdziemy również modele 208 i 2008 oraz pojazdy z napędem elektrycznym i hybrydowym. „Mamy wszystko, aby utrzymać pozycję lidera w Hiszpanii” – powiedział Joao Mendes, w wywiadzie dla magazynu CincoDias. Dyrektor Peugeota w Hiszpanii i Portugalii jest jednak świadomy niepewnej sytuacji związanej nie tylko z epidemią, ale również ze wzrostem kosztów posiadania samochodu o 5% z powodu niedostosowania podatku rejestracyjnego do cyklu emisji spalin WLTP. „Spowoduje to jedynie dalszy spadek sprzedaży nowych samochodów, co jest skutkiem sprzecznym z oczekiwaniami” – uważa.
Dotacje na nowoczesne samochody spalinowe
Joao Mendes opowiada się za zwiększeniem kwot pomocy rządu na wymianę starszych samochodów na modele z silnikiem Diesla i benzyną. Nowe pojazdy, które są zgodne ze wszystkimi normami europejskimi „nie mają nic wspólnego z przepisami sprzed ośmiu lub dziesięciu lat” – przekonuje. Dyrektor Peugeota uważa, że należy wspierać mobilność elektryczną, ale zdaje sobie sprawę, że pojazdy na prąd nie są dostępne dla wszystkich m.in. ze względu na wysokie ceny.
„Wizją i misją producentów jest próba maksymalnego obniżenia kosztów, aby stworzyć ofertę, która dotrze do wszystkich. Cena modelu elektrycznego jest dziś wyższa niż samochodu spalinowego. Pomoc jest więc potrzebna, aby więcej konsumentów mogło kupić auto elektryczne. Obniżenie poziomu emisji również jest ważne, ale samochody elektryczne nie są dziś w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb konsumentów” – ostrzega. Dopłaty do nowoczesnych aut z silnikami spalinowymi mogłyby pomóc w poprawie sprzedaży. Joao Mendes zwraca jednak uwagę na biurokrację przy dopłatach w Hiszpanii oraz niewykorzystane 200 mln euro (z 350 mln) z budżetu, które były przeznaczone na mobilność elektryczną.
W ubiegłym roku Peugeot zarejestrował w Hiszpanii ponad 4000 samochodów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in, co stanowi 9,7% udziału w rynku. Marka oferuje osiem modeli w 100% elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in, czyli 60% asortymentu jest dostępne etykietą zerowej emisji spalin.
Źródło: CincoDias
Najnowsze komentarze