Peugeot, Toyota i Kia miały największe wzrosty na trudnym rynku czeskim. Liderem wzrostu sprzedaży jest Peugeot. Było to możliwe między innymi dzięki temu, że niemiecka konkurencja taka jak Volkswagen czy rodzima czeska Skoda nie dysponowały samochodami, które mogły spełnić wymagania normy WLTP. Peugeot był do tego znacznie lepiej przygotowany.
Jednak sukces marki Peugeot nie polegał tylko na tym, że ma samochody, które spełniają normy. Klienci szukali przede wszystkim SUVów. Modele 3008 i 5008 budują mocną pozycję w segmencie, w którym do niedawna dominowały modele Karoq i Kodiaq. Klienci doceniają nowoczesny wygląd, piękne wnętrze i gamę sprawdzonych silników. Większość samochodów sprzedawanych jest w wysokich wersjach wyposażenia.
Podobnie jak w Polsce, ceny samochodów w Czechach rosną, cieszy więc, że pomimo bardziej silnej pozycji lokalnej Skody, wspieranej przez Volkswagena, Peugeot tak dobrze sobie radzi. Firma sprzedała tu ponad 25% więcej samochodów niż w zeszłym roku, zamykając rok łącznym wynikiem 10.789 sztuk i wyprzedzając takie marki jak Kia, Renault, Toyota czy Mercedes-Benz.
Bardzo duży spadek sprzedaży zanotowały tu Ford, Mercedes i Volkswagen.
Najnowsze komentarze