Grupa PSA rozszerza partnerstwo z firmą Punch Powertrain. Rezultatem będzie nowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, która trafi do hybrydowych pojazdów m.in. marki Peugeot.
Wspólne przedsięwzięcie skoncentruje się na opracowaniu, produkcji i dostawie nowej przekładni z podwójnym sprzęgłem DT2 opracowanej przez firmę Punch Powertrain. Skrzynia biegów jest przeznaczona dla nowej generacji miękkich hybryd (MHEV) z instalacją 48V oraz hybryd ładowalnych (PHEV). W pierwszej fazie projektu skrzynie biegów zasilą producentów Grupy PSA (Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles). W następnych fazach zaopatrzeni zostaną inni producenci na całym świecie.
W ramach współpracy powstała nowa spółka „Punch Powertrain PSA e-gear”, w której większościowy udział posiada firma Punch Powertrain (61% / 39%).
„Naszą strategią produkcji jest integracja komponentów dla kluczowych technologii, takich jak hybrydowe układy napędowe. Wyzwanie, przed którym stoimy, polega nie tylko na obniżeniu emisji. Zgodnie z misją i filozofią naszej Grupy chcemy osiągnąć elektryfikację ograniczając koszty” – powiedział Olivier Bourges, wiceprezes wykonawczy Grupy PSA ds. programów i strategii.
Wcześniejsza umowa o współpracy PSA z firmą Punch Powertrain została podpisana w kwietniu 2019 roku i obejmuje produkcję przekładni e-DCT dla pojazdów hybrydowych. Montaż rozpocznie się w 2022 roku w fabryce Grupy PSA w Metz we Francji.
Najnowsze komentarze