Dobre wyniki finansowe Peugeot za rok 2019 nie są w stanie przesłonić problemów marki ze sprzedażą na niektórych rynkach. Wyniki są gorsze od zeszłorocznych między innymi w Polsce ale też w Niemczech. To w połączeniu z wysokimi celami a według dealerów także z niekorzystnymi warunkami współpracy, wywołuje niezadowolenie wśród dealerów.
W Polsce kilkunastu dealerów złożyło prośbę o arbitraż celów sprzedażowych. Stało się tak między innymi dlatego, że wysokie cele oraz zmieniające się w krótkim czasie warunki współpracy uniemożliwiają dealerom uzyskanie premii, które są dla nich dzisiaj głównym źródłem przychodu.
Podobna sytuacja panuje w Niemczech, gdzie stowarzyszenie dealerów wystosowało zalecenie, by dealerzy kwestionowali cele i system wynagrodzenia w sieci. „To, co się tutaj dzieje jest chore, nie widziałem takiej sytuacji od 35 lat” – powiedział dyrektor zarządzający jednego z dużych niemieckich dealerów mediom.
Problemem są nie tylko ceny i system premiowy, ale też zaostrzone wymagania dotyczące zadowolenia klientów. „Narzucono nam warunki jak w Korei Północnej. Osiągnięcie tych celów jest praktycznie niemożliwe bez uciekania się do trików i prezentów” – skomentował to jeden z niemieckim dealerów. Kłopoty dealerom sprawia również system zamówień i rozliczeń zakupu samochodów.
W Polsce jeden z najstarszych i wielokrotnie nagradzanych dealerów z Kielc wypowiedział Peugeot Polska umowę sprzedażową. Według informacji, do których udało nam się dotrzeć, nad podobnym krokiem zastanawia się aż kilkanaście (!) kolejnych firm, które przy aktualnych warunkach współpracy nie są w stanie osiągnąć jakichkolwiek zysków. Jest to sytuacja bez precedensu na polskim rynku.
Do tematu będziemy wracać.
źródło: własne, KFZ-Betrieb
Najnowsze komentarze