Narasta spór między dealerami a Peugeot. Nie tylko w Polsce

75 22 556

Dobre wyniki finansowe Peugeot za rok 2019 nie są w stanie przesłonić problemów marki ze sprzedażą na niektórych rynkach. Wyniki są gorsze od zeszłorocznych między innymi w Polsce ale też w Niemczech. To w połączeniu z wysokimi celami a według dealerów także z niekorzystnymi warunkami współpracy, wywołuje niezadowolenie wśród dealerów. 

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

W Polsce kilkunastu dealerów złożyło prośbę o arbitraż celów sprzedażowych. Stało się tak między innymi dlatego, że wysokie cele oraz zmieniające się w krótkim czasie warunki współpracy uniemożliwiają dealerom uzyskanie premii, które są dla nich dzisiaj głównym źródłem przychodu.

Podobna sytuacja panuje w Niemczech, gdzie stowarzyszenie dealerów wystosowało zalecenie, by dealerzy kwestionowali cele i system wynagrodzenia w sieci. „To, co się tutaj dzieje jest chore, nie widziałem takiej sytuacji od 35 lat” – powiedział dyrektor zarządzający jednego z dużych niemieckich dealerów mediom.

Problemem są nie tylko ceny i system premiowy, ale też zaostrzone wymagania dotyczące zadowolenia klientów. „Narzucono nam warunki jak w Korei Północnej. Osiągnięcie tych celów jest praktycznie niemożliwe bez uciekania się do trików i prezentów” – skomentował to jeden z niemieckim dealerów.  Kłopoty dealerom sprawia również system zamówień i rozliczeń zakupu samochodów.

W Polsce jeden z najstarszych i wielokrotnie nagradzanych dealerów z Kielc wypowiedział Peugeot Polska umowę sprzedażową. Według informacji, do których udało nam się dotrzeć, nad podobnym krokiem zastanawia się aż kilkanaście (!) kolejnych firm, które przy aktualnych warunkach współpracy nie są w stanie osiągnąć jakichkolwiek zysków. Jest to sytuacja bez precedensu na polskim rynku.

Do tematu będziemy wracać.

źródło: własne, KFZ-Betrieb

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
22 Wątki komentarzy
53 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
61 Autorzy komentarzy
dealer z wybrzeżaJerzyRRPiotrPiotrek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Grzegorz
Gość
Grzegorz

Jak tak dalej pójdzie to salony Peugeot całkowicie znikną z Polski.

Marek G.
Gość
Marek G.

To jest skrajnie niemoralne, zysk globalnie koncernu 8,5% a rentowność dealera założona przez ten sam koncern to maksimum 0,5 %

Prorok
Gość
Prorok

Przy 0,5% nie opłaca się prowadzić firmy

nie mam
Gość
nie mam

Nie zawsze, zależy co roisz i za ile, jak jesteś pośrednikiem w sprzedaży np czeoś bardzo drogiego to jedna sztuka sprzedana może ci zapewnić utrzymanie na cały rok.

Taaa
Gość
Taaa

Widać braki podstawowej wiedzy… ROI poniżej inflacji jest strata. Aktualnie dobry biznes to ROI przynajmniej na poziomie 6.5%

Prorok
Gość
Prorok

Dealerzy powinni zawiadomić prokuraturę o doprowadzeniu do niekorzystnego rozporządzenia mieniem

krakus
Gość
krakus

Dealerzy Peugeota łączcie siły, rzućcie papierami , ci nasi „przyjaciele” ugną się tylko przed połączoną akcją.

RR
Gość
RR

No i teraz jeszcze doszedł spadek sprzedaży na naszym rynku, który w przypadku Peugeota jest dość znaczny. To może być faktycznie koniec przedstawicielstwa w Polsce w obecnym wydaniu.

RR
Gość
RR

Pojawiły się wyniki w Polsce za Luty i widać że marki koncernu PSA idą w dół. A najgorzej wygląda Opel. Jak można tak zepsuć wyniki sprzedaży marki?.

ffff
Gość
ffff

Toyota +23% w rok. Jak to to wykręcili?

arek
Gość
arek

Ależ nie ma zadnego problemu, to tylko my klienci i fani peugeota ciągle kwękolimy, tak chyba Pan Krzysztof tu troszkę sugerował.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

ZGADAM SIĘ Z KOLEGĄ, od dość dawna otworzyły mi się oczy na francuskie.pl, jak ten serwis jest żałośnie stronniczy a wszelkie próby zwrócenia uwagi są „czyszczone” czyli cenzura komentarzy działa z japońską precyzją…szkoda

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jesteśmy stronniczy, bo jacy mielibyśmy być? Z drugiej jednak strony piszemy też o problemach, prawdziwych, a nie wydumanych, pewnie nawet częściej, niż inne media.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Panie Arku, przesadza Pan ;-)

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Tak to jest jak importer chce zgarniać cały zysk dla siebie. No to teraz nikt nie ma zysku.

Vapoman
Gość
Vapoman

Odwołali doroczne spotkanie dealerów z nową gwiazdą Marki – Kucharem,. Ciekawe , strach przed wirusem czy wizja wypierpolu…

Tajny
Gość
Tajny

Odwołali ze strachu po tym artykule, info sprawdzone z Krakowskiej. Paru z naszych dealerów się wkur i robi coś

Antek
Gość
Antek

Większość pojazdów tej marki i tak przyjeżdża po osiągnięciu wieku krytycznego 4-5 lat z Francji za grosze więc niewielką to różnica czy będą dealerzy czy nie.

Żal
Gość
Żal

Dobrze, że to ktoś dostrzegł. Dostrzegł problem, choć ciągle to jeszcze nie jest odpowiednio nagłośnione. Lekceważenie dealerów i klientów to od lat praktykowane przez PP stanowisko.

Luke
Gość
Luke

A mnie zawsze uczono miej więcej klientów z mniejszą marżą a zarobisz więcej. I dziwnym trafem to działa, bo nawet jak jeden odejdzie to nie odczuwa się spadku zysku. A tu Peugeot chce żeby dealerzy pracowali za kromkę chleba. Życzę dla Peugeota powodzenia.

Reformator
Gość
Reformator

Nie rozumiem o co chodzi – albo chce się być w sieci albo nie. Jeśli komuś nie po drodze z Peugeot Polska to może próbować z Ford Polska czy Teslą. Życie zweryfikuje kto się do tej branży nadaje (a kto nie). Peugeot Polska nie raz uratował tyłki dealerom. Jak dobrze to wieszacie na nas świnie, ale jak źle to potulnie, z położonymi uszami żebrzecie o pomoc. Za chwilę będzie larum że dealerzy zostali niejako zmuszeni do rejestracji samochodów elektrycznych. Dane pokazują że sprzedaż tych samochodów jest niska, zapewne dlatego że klienci nie mają możliwości ich testowania. Nie rejestrując takich aut,… Czytaj więcej »

Gość
Gość
Gość

Napisz choć jeden przykład , tylko jeden raz gdy Peugeot uratował tyłki dealerom… proszę

Michał
Gość
Michał

Ten komentarz ( domyślam się, że kogoś z PP?) to przykład utraty kontaktu z rzeczywistością. 1. Nikt nie prowadzi biznesu ani też n e ” jest w sieci” dla bycia, tylko prowadzi firmę, w której rachunek ekonomiczny musi się zgadzać. Bywają okresy lepsze i gorsze, ale jeśli w średniej perspektywie biznes się nie spina i to z winy partnera, to rozstanie jest nieuchronne. 2. Samochodów elektrycznych ” nikt nie kupuje” nie dlatego, że nie można ich przetestować, ale dlatego, że są absurdalnie drogie w zakupie a komercyjne ceny ładowania zbliżają koszty eksploatacji do spalinowych. Mimo że prąd jest znacznie niżej… Czytaj więcej »

Yeti
Gość
Yeti

Widzisz Michał, bo „Reformator” to jeden z wielu „managerów”, którzy „zarządzają” siecią w PL. Skutek jak na załączony, obrazku.

Paweł
Gość
Paweł

Inne modele są dostępne do testów, a wyników i tak nie ma. Z elektrykami i hybrydami będzie tak samo. Ludzie się przejadą, a potem popukają się w głowę, jak zobaczą ceny. Elektryki bez dopłat nie będą kupowane, a hybrydy Peugeot są cenowo tańsze tylko od hybryd marek premium. 508 hybryda 225 KM z napędem na 1 oś stoi w salonie za 237.000. W necie widzę ją za 206.000 – pewnie na firmę, albo po demo.

Dealer
Gość
Dealer

Kazali nam kupić hybrydy za 200k – co z tym zrobię?

Tymon
Gość
Tymon

Jeśli jest pan pracownikiem Peugeot to za tą arogancję i chamstwo powinien pan wylecieć z roboty jutro rano z hukiem. Administrator tego forum powinien przekazać adres IP i ustalić kto jest tak obrzydliwy by tak pisać

Artur
Gość
Artur

@Reformator
Uuuu, grubo…

Ah
Gość
Ah

No debil…

Adam
Gość
Adam

Domyślam się kto to napisał. Panie … lepiej nie pisać jak się pije

Gosc
Gość
Gosc

Reformatorku, co brales dzisiaj. A widziales rabat na swoim elektryku demo ? Panstwo ma wiecej dofinansowac niz PP. Nie pisz chlopie bzdur , tylko spojrz jak swiat wyglada. Marze bez bonusow widziales , jak nie to przeczytaj sobie w swoich dekretach….

Wojtek
Gość
Wojtek

A jak skończy się patronat Twoich oplowskich idoli i pójdziesz na rynek szukać zajęcia , to z taką butą i arogancją nie znajdziesz nigdzie pracy , no chyba że zapiszesz się do partii rządzącej . My dealerzy po prostu Was nienawidzimy, nic nie potraficie i niszczycie nasze biznesy i życie. Sorka, trochę mnie poniosło , ale w słusznej sprawie

Jerzy
Gość
Jerzy

@reformator- Bolek to ty tak blysnales?

Zbyszek
Gość
Zbyszek

I żeby było do tego wszystkiego śmieszniej, PSA produkuje buble, co potwierdzają ASO. Po roku użytkowania auta z silnikiem „pure tech” dowiaduję się, że on jest wadliwy i że trzeba zagęścić przeglądy okresowe oraz co 5K km dolewać do paliwa środek przepalający nagar. I wciskają w ASO za jedyne 1500 brutto dodatkowe 3 lata gwarancji, zapewniając że warto, bo ten silnik prędzej czy później się rozsypie…

Slawo
Gość
Slawo

3 lata za 1500zł, ale z jakim limitem km? Bo inaczej to rewelacyjna cena. Jak pamiętam dodatkowe 3 lata lub 130kkm kosztuje w Peugeot prawie… 6000zł.

Prawda
Gość
Prawda

nagar to bolączka wszystkich benzyniaków z bezpośrednim wtryskiem – prędzej czy później trzeba czyścić dolot.

Taaa
Gość
Taaa

Nie jest to prawda. Jest szereg silników Toyota/Luxus prawie każdy po 2018r mają wtrysk pośrednio bezpośredni w zależności od pracy. Audi 3.0 TFSI też ma wtrysk do dolotu. Problem nagaru nie istnieje bo paliwo omywa zawory. Tylko jest to drogie rozwiązanie … Z ten ulep puretech ma byc tani … Jak grzyby w lesie. PSA ma w dupi* użytkownika.

Daniel
Gość
Daniel

Cześć, 1.2 czy 1.6? Właśnie złożyłem zamówienie na 1.6 i mogę się jeszcze wycofać.

mechanik
Gość
mechanik

jeden i drugi silnik siebie warte jak PSA to ewentualnie tylko diesel oni od lat nie mieli żadnej udanej i dobrej benzyny o 1.6 można książkę napisać z 1.2 tez zaczynają wychodzić kwiatki

Mechanik
Gość
Mechanik

Ale bzdury. 1.2 jest niezawodny unikać tylko pierwszego roku produkcji pilnowac przeglądów i nie ma problemów. 1.6 THP jest prosta wymiana serwisowa, 1.6 PureTech niezawodny nowa konstrukcja , zero problemow

Slawo
Gość
Slawo

1.2 PT z końca 2017 również mają problem z paskiem, podobno dopiero od 2018 poprawiony.

arek
Gość
arek

Tak tak! Nowa konstrukcja!!! He he! Ale srednica cyl razy skok tloka ta sama i poj tez ta sama.

Piotr
Gość
Piotr

1.6 benzyna też wiecznie poprawiany. A jak bylem z swoim hdi w serwisie to dwóch gości zajechało, przebiegi ponizej 60tyś i problem z motorem. Jak PSA to tylko diesel,a jak puretechy zrobią po 200 tyś i nie będzie kwiatków to wtedy możemy mówić o jakości. Na razie to bajki. No chyba że robisz 5 tyś rocznie, to i ecoboosty bedzie bezawaryjny.

Daniel
Gość
Daniel

Mam do czynienia z 2.0 HDI z 2003 r., mam 1,6 HDI z 2005 oba opisywane przez fachowców jako wadliwe itd. oba to już staruszki i nigdy nic poważnego z silnikiem się nie wydarzyło. Szukałem w sieci informacji nt. 1.6 Pure Tech w PL i na stronach zagranicznych 0 informacji. Generalnie tych aut jest stosunkowo mało na PL rynku, z iloma przypadkami miałeś do czynienia?

Igor
Gość
Igor

Widzę jedną rzecz. Jak najdalej od Peugeot. Nie wnikając w to , czy samochody Peugeot są dobre, czy nie, czy są „premium” czy „badziewie”, czy drogie czy tanie.. jedno jest pewne.. Sfrustrowany Dealer dobrze mnie nie obsłuży i nie zapewni wsparcia. Będzie działał tylko i wyłącznie w celu maksymalizacji zysku, by samemu jakoś przetrwać. Tak więc bye bye Peugeot..

jojo
Gość
jojo

No i nie ma pewności, czy za pół roku będzie miał kto obsłużyć gwarancję, czy rękojmię. Peugeot jest w Polsce skończony.

Piotr
Gość
Piotr

Samochody dobre, ale nie premium

Dax
Gość
Dax

Jestem dealerem od wielu lat. Takiej sytuacji jak w tym roku jeszcze nie było. Oceny klientów, CO2 i wysokie ceny mnie dobiły, żadnych widoków na zysk nie mam. Kazali kupić n hybrydy , nie wezmę

Tom
Gość
Tom

I tylko redaktorzy dalej zaklinają rzeczywistości jakoby 130 tys. za Peugoeta 2008 GT to byłaby dobra, choć trochę wysoka cena, no ale przecież za takie auto to warto! Rynek weryfikuje takie kwiatki bez litości, a spadek sprzedaży aut rok do roku dobitnie pokazuje które marki przeholowały z cenami. Spada sprzedaż, spada też i zysk, a im mniejszą marże mają salony tym trudniej będzie im przetrwać. Średnia spadku za styczeń to 14%, ale już takie Renault spadło 20%, a Dacia aż 40%. W tym samy czasie Skoda zleciała 11%, ale już np. taka Toyota urosła 35%.

Igor
Gość
Igor

Tak sobie patrze. Nowa Toyota Corolla.. 132MK, kamera cofania, Bluetooth, wyświetlacz 8”. cena 69000 zł.. Nie ma sensu pytać, dlaczego Toyota „zamiata” rynek..

Drobny
Gość
Drobny

Tylko ta Totota to akurat bardzo kiepski samochód. Ani przyjemności z jazdy ani komfortu. To już lepsza jest Dacia Duster .

jojo
Gość
jojo

LOL.

Piotr
Gość
Piotr

Mam w rodzinie, przyspieszenie słabe ale porównanie do Daci, to jak Peugeota do Mercedesa, czyli bez sensu.

sytuacja
Gość
sytuacja

Jeszcze dochodzi kwestia wartości przy odsprzedaży po określonym czasie/przebiegu, co powoduje że auta PSA nie mają interesującego finansowania.

ddd
Gość
ddd

Tu też do końca się nie zgodzę, nie jest już tak źle. C5 Aircross po 3 latach i 60tys we Free2Move dobija do 64%.

Piotrek
Gość
Piotrek

Jak dadzą rabaty 30% procent to wtedy sprzedaż ruszy. Aktualnie nie widzę widoków na sprzedaż.

Igor
Gość
Igor

Peugeot 2008 GT skalkulowany w/g polskiego cennika ze strony 129100zł. Identyczna konfiguracja za czeskiej strony Peugeot 708000 koron x 0,17 zł czyli 120360 zł. Klienci głosują portfelami.

Truman
Gość
Truman

W Czechach i na Słowacji taniej

Gargamel
Gość
Gargamel

Robię w aso I prawda jest taka że mamy od roku czasu większą sprzedaż peugeot niż citroena
Wiec nie wiem skąd takie informacje

Gosc
Gość
Gosc

Do UE

max
Gość
max

Dołącz do dyskusji…to normalne, zawsze peugeot sprzedawał się w Polsce o jakieś 20-25% lepiej, niż citroen,,,,

mario
Gość
mario

PSA nawet Opla zdołowało w Polsce,francuskie zarządzanie to dramat gdyby nie chińczycy ta marka grupa dawno byłaby pozamiatana …1.2..3 cenzura z sekty kasuje komentarz

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Szczerze? Guzik się Pan zna. Tak po prostu. W Polsce sprzedaż PSA dołuje, ale w Eurpie ma się całkiem dobrze, by nie powiedzieć bardzo dobrze. Opel po raz pierwszy od niemal dwóch dekad nie tylko nie przynosi strat, ale generuje zyski. I proszę mi nie tłumaczyć, że chodziło Panu o polski rynek, bo w takim razie po cholerę ten wtręt o Chińczykach? W dodatku nietrafiony, bo akurat tam marki PSA od paru lat dość wyraźnie tracą rynek. Czyli ponownie mogę napisać: guzik się Pan zna.

Em
Gość
Em

Gościu, gdyby nie Chińczycy to by było już po PSA. Przypomnij sobie jaką linię modelową miał Pug przed erą 3008. Wtedy ich największym wysiłkiem, który miał budować wizerunek był model RCZ stworzony przez dział sportowy. Po takim sukcesie sprzedazowym PSA prawie zbankrutował. To chińskie siano uratowało grupę i pozwoliło zainwestować też w Citroena.
Poza tym wynajęli Amerykanów żeby zrobić lifting w reklamie i marketingu wzorując się na VAGu.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Po pierwsze – nie podejrzewam, byśmy byli na ty. Po drugie – doskonale wiem, że Chińczycy dokapitalizowali PSA przed kilkoma laty, sam tu o tym pisałem. Ale co to ma do rzeczy w kwestiach poruszonych przez Pana mario? Kiedy Chińczycy objęli kilkanaście procent akcji PSA, to nikomu się nie śniło przejęcie przez Francuzów Opla. Świat idzie do przodu.

r7w
Gość
r7w

Grubo tu się dzieje. Nie lepiej sobie Japończyka sprawić i problemów się pozbawić?;-)

Nie
Gość
Nie

Nigdy Japończyka – to fatalne samochody

r7w
Gość
r7w

Jakieś doświadczenia>?Czy po prostu Janusz jesteś?

ffff
Gość
ffff

sekta. ;)

r7w
Gość
r7w

No niestety, na najwyższych szczeblach;)

Piotr001
Gość
Piotr001

Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego nie mogę dodać „+” bądź „-” pod komentarzem, bo pokazuje mi się komunikat, że już oddałem swój „głos”, a artykuł wyświetliłem pierwszy raz?

Ma ktoś sensowne wytłumaczenie?

ffff
Gość
ffff

Źle napisane skrypty.

Jerzy
Gość
Jerzy

Wojciech Mieczkowski dziś jest ostatni dzień w pracy… będzie Francuz

dealer z wybrzeża
Gość
dealer z wybrzeża

nie Francuz tylko Włoch

r7w
Gość
r7w

Sekretarka?:-)