Peugeot 407 i 307 pozostają tanimi, przystępnymi i ciekawymi propozycjami na rynku samochodów używanych.
Pomimo istotnego wzrostu cen samochodów nowych jak i kilkuletnich używanych, wciąż za 10-15 tysięcy złotych z powodzeniem znajdziemy nastoletnie kombi zdatne do dalszego użytkowania. W ofercie Peugeota sprzed lat to kompaktowy – w teorii mniejszy – model 307 SW oferował przestronniejsze wnętrze niż pozycjonowany wyżej model 407. Dziś ich ceny zrównały się, podobnie jak koszty utrzymania.
Peugeot 407
Peugeot 407 nie miał łatwego zadania, zastępował bowiem ulubieńca taksówkarzy – 406 – słynącego z trwałości, komfortowego układu jezdnego i przestronnego wnętrza idealnie spisującego się w tej profesji. 407 produkowany od 2004 do 2011 roku dostępny był także jako kombi – SW. Dynamiczny design nadwozia i dobre zabezpieczenie antykorozyjne w zestawieniu z bogatym wyposażeniem i sprawdzonymi silnikami, wydaje się przepisem na idealne auto klasy średniej. Pod względem zachowania na drodze istotnie. 407 otrzymał zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe z przodu jak i z tyłu, w efekcie jazda zadbanym egzemplarzem jest niezwykle przyjemna.
Z eksploatacyjnego punktu widzenia największym problemem 407 jest niski prześwit i ogromny przedni zwis, uszkodzić przedni zderzak jest niezwykle łatwo czego doświadczyło wielu użytkowników. Na przednich fotelach warunki są doskonałe. Przestrzeni wystarczy dla każdego, obsługa jest prosta i intuicyjna. Także materiały zasługują na zdecydowanie pozytywną ocenę. 407 traci jednak w oczach użytkowników gdy zajmiemy miejsca na tylnej kanapie. Osobom o wzroście powyżej 180 cm będzie po prostu ciasno. Bagażnik mieści skromne 450 litrów. Wśród dostępnych silników zdecydowanie polecane są wolnossące jednostki benzynowe 1.8 16V 125 KM, 2.0 16V 140 KM i 2.2 16V 158 KM, lub diesle 1.6 HDI 109 KM, 2.0 HDI 136-163 KM i 2.2 HDI 170 KM.
Peugeot 307 SW
Ciekawą pozycją wśród używanych jest Peugeot 307 SW. Kompakt Peugeota produkowany był w Europie od 2001 do 2008 roku – w 2002 roku otrzymał tytuł Car Of the Year zostawiając w tyle dziesiątki innych modeli różnych segmentów. Obłe, przyjemne dla oka kształty w żadnym wypadku nie zdradzają wieku konstrukcji. Zastosowano także skuteczną ochronę antykorozyjną. Prawdziwy szok przeżyjemy w kwestii przestronności wnętrza, zwłaszcza jeśli uprzednio mieliśmy okazję mieć kontakt z 407.
Pozycja za kierownicą jest wyższa, widoczność jest wzorcowa, podobnie jak łatwość obsługi – pamiętajmy, to konstrukcja sprzed ponad dwóch dekad. Po otwarciu tylnych drzwi już od razu widać różnicę. Miejsca jest zdecydowanie więcej na nogi i na głowę. Tutaj dwie dorosłe osoby z powodzeniem wytrwają kilkugodzinną podróż. Opcjonalnie w bagażniku dostępne były siedziska trzeciego rzędu – ten dodatek stanowi jednak rzadkość. Bagażnik zgodnie z katalogiem mieści 520 litrów, co w klasie kompaktów jest wynikiem przyzwoitym.
Bogate wyposażenie
Zarówno w przypadku 307 jak i 407 znalezienie egzemplarza wyposażonego w automatyczną klimatyzację, fabryczne radio, nawigację, skórzaną tapicerkę czy panoramiczne okno dachowe nie jest problemem. 307 ustępuje większemu modelowi jednak w kategorii prowadzenia. Zastosowano tutaj kolumny McPhersona z przodu i prostą belkę skrętną przy osi tylnej, nie oznacza to jednak złego prowadzenia czy braku komfortu – atutem takiego rozwiązania są niższe koszty ewentualnej kompleksowej reanimacji zawieszenia. W gamie napędowej serwowano silniki benzynowe 1.6 16V 110 KM, 2.0 16V 138 KM, diesle 1.6 HDI 90-109 KM i 2.0 HDI 90-136 KM spalające ascetyczne ilości oleju napędowego.
Najnowsze komentarze