Grupa PSA: 38,1% wzrost sprzedaży na świecie

2 24

Grupa PSA zanotowała 38,1% wzrost sprzedaży na świecie. Koncern, do którego należą marki Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles dostarczył w pierwszym półroczu 2.18 mln egzemplarzy samochodów.

Wzrost sprzedaży koncernu PSA na świecie o 38,1 proc. jest związany przede wszystkim z przejęciem w 2017 roku marki Opel, a także ofensywą produktową w segmencie SUV i wzmocnieniem pozycji na rynku samochodów dostawczych, w którym francuski gigant posiada 25,3% udziału. Bez firmy Opel, wzrost PSA wyniósłby 1,9 proc.

Trend na SUV-y

Grupa PSA wprowadziła na poszczególne rynki motoryzacyjne świata 13 nowych modeli samochodów, głównie z segmentu SUV. Koncern sprzedał 609.300 egzemplarzy pojazdów z tej grupy, co stanowi prawie 28 proc. łącznej sprzedaży. Dużą popularnością cieszyły się modele Peugeota: 2008, 3008 oraz 5008. Światowa sprzedaż SUV-ów spod znaku lwa  wyniosła 339.200 egzemplarzy. Jest to wzrost o 26 proc. Nowych nabywców znalazło 144.000 sztuk 3008 (wzrost o 37 proc.) oraz 58.900 sztuk 5008.

Citroen wystartował z modelami C3 Aircross oraz C5 Aircross a ich łączna sprzedaż w pierwszej połowie 2018 roku wyniosła 80.000 egzemplarzy. Drugi z modeli obecnie jest oferowany w Chinach, a do europejskich salonów sprzedaży trafi w drugiej połowie roku 2018. Na uterenowione samochody nastawiona jest również marka Opel, która oferuje model Crossland X, Mokka X i Grandland X. Ich łączna sprzedaż po pierwszych sześciu miesiącach roku 2018 wyniosła 167.200 sztuk.

Samochody dostawcze

Grupa PSA ustanowiła nowy rekord dla samochodów dostawczych ze sprzedażą 289.500 egzemplarzy. Jest to wzrost o 32,8%. Z wyłączeniem firmy Opel/Vauxhall, wzrost wyniósł 8,3%. Koncern wkrótce powiększy również ofertę lekkich samochodów dostawczych wraz z wprowadzeniem modeli Peugeot Partner, Berlingo Van i Opel Combo. Wzrost w Europie został zrównoważony przez spadek sprzedaży na Bliskim Wschodzie, po podjęciu decyzji wycofania się PSA z Iranu na skutek grożących ze strony USA sankcji. Sprzedaż na Bliskim Wschodzie marek Citroen i Peugeot spadł o 25,8 procent.

Źródło: PSA Group

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
ktkPersy Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Persy
Gość
Persy

Zaraz, zaraz… czy ja dobrze rozumiem, ze te 38% polega na dołożeniu Opla, którego wcześniej nie było? Przecież takie liczenie to bezczelna ściema… Ratuje ich tylko to, że sami podają, że wzrost bez Opla to tylko 2%. Ewentualnie można liczyć wzrost biorąc za bazę sprzedaż PSA + Opel sprzed przejęcia. Z drugiej strony te 38% też wbrew pozorom szału nie robi. W PSA był 2,5 marki (DS liczę jako pół bo popularność i sprzedaż nie jest na poziomie pełnowymiarowym). Jeśli do 2,5 dodać 1 (czyli Opla) to wychodzi 3,5 czyli dokładnie o 40% więcej niż było.

ktk
Gość
ktk

Tak, dokładnie – to jest marketingowa ściema. PSA z Oplem straciło udziały w rynku (bo rynek rośnie o ok. 4% w zależności od definicji i metodologii)