Po rekordowym 2018 globalna sprzedaż nowych samochodów koncernu PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot) spadła w zeszłym roku aż o 10%. Łącznie producent sprzedał 3,49 miliona sztuk w porównaniu do 3,88 miliona rok wcześniej.
Największe spadki koncern zanotował w Chinach. Nie pomogła też sytuacja na Bliskim Wschodzie co wynika m.in. z przymusowego wycofaniem się grupy z Iranu pod groźbą sankcji USA oraz w Afryce. Na rynku europejskim sprzedaż PSA spadła o 2,5%. Udział PSA wzrósł jedynie w segmencie samochodów dostawczych.
Producent pisze optymistycznie w swoim komunikacie, że „Rok 2019 był rokiem konsolidacji Peugeot. Marka całkowicie odnowiła ofertę segmentu B, aby wesprzeć wzrost sprzedaży w 2020 roku a Citroen miał najsilniejszy wzrost wśród 12 najlepiej sprzedających się marek w Europie.”
Co ciekawe, DS Automobiles był jedyną marką PSA, która w zeszłym roku zwiększyła sprzedaż na całym świecie, z 17 procentowym wzrostem. W liczbach bezwzględnych wygląda to już nieco gorzej – łącznie sprzedano 62.512 sztuk. Wolumen sprzedaży spadł również o 23 procent na kurczącym się rynku Ameryki Łacińskiej i 44 procent w regionie Afryki Środkowo-Wschodniej.
PSA nie przedstawiła jeszcze prognoz sprzedaży na bieżący rok.
źródło: E
Najnowsze komentarze