PSA notuje spadek sprzedaży o 10% w 2019. DS jedyną marką ze wzrostami na świecie

25 5 299

Po rekordowym 2018 globalna sprzedaż nowych samochodów koncernu PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot) spadła w zeszłym roku aż o 10%. Łącznie producent sprzedał 3,49 miliona sztuk w porównaniu do 3,88 miliona rok wcześniej.

Największe spadki koncern zanotował w Chinach. Nie pomogła też sytuacja na Bliskim Wschodzie co wynika m.in. z przymusowego wycofaniem się grupy z Iranu pod groźbą sankcji USA oraz w Afryce. Na rynku europejskim sprzedaż PSA spadła o 2,5%. Udział PSA wzrósł jedynie w segmencie samochodów dostawczych.

Producent pisze optymistycznie w swoim komunikacie, że „Rok 2019 był rokiem konsolidacji Peugeot. Marka całkowicie odnowiła ofertę segmentu B, aby wesprzeć wzrost sprzedaży w 2020 roku a Citroen miał najsilniejszy wzrost wśród 12 najlepiej sprzedających się marek w Europie.”

Co ciekawe, DS Automobiles był jedyną marką PSA, która w zeszłym roku zwiększyła sprzedaż na całym świecie, z 17 procentowym wzrostem. W liczbach bezwzględnych wygląda to już nieco gorzej – łącznie sprzedano 62.512 sztuk. Wolumen sprzedaży spadł również o 23 procent na kurczącym się rynku Ameryki Łacińskiej i 44 procent w regionie Afryki Środkowo-Wschodniej.

PSA nie przedstawiła jeszcze prognoz sprzedaży na bieżący rok.

źródło: E

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
12 Wątki komentarzy
13 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
24 Autorzy komentarzy
OjciecToJaTOMJerzyJanusz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
polski salon
Gość
polski salon

jeszcze więcej wymagań, jeszcze droższe salony, jeszcze mniejsze premie i działanie wstecz PP a za moment nikt już nie będzie sprzedawał tej marki w Polsce

Bogumił
Gość
Bogumił

Dokładnie tak. Niech jeszcze podniosą w Polsce ceny 3008, 2008 i 508 a będą się zbierać i to w szybkim tempie.

Wkurzony
Gość
Wkurzony

W pl 2008 jest droższy o 10 tysi niż w Czechach . Powodzenia

Iran
Gość
Iran

Od kiedy Iran leży w Afryce?

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

To było do przewidzenia, obserwując nowe „przeboje” Citroena w ostatnich kilku latach.

Damian
Gość
Damian

I ceny Peugeota..

ToJa
Gość
ToJa

Akurat w Europie Peugeot radzi sobie świetnie, a minimalna strata wynika ze spadku sprzedaży odchodzących 208 i 2008. 3008, 508, nawet 308 radzą sobie bardzo dobrze.

Tomasz
Gość
Tomasz

A flagowego 508 nowe można kupić z napędem 4×4. No to poszedłem do konkurencji

Obserwator
Gość
Obserwator

Sprzedaż Opla w Polsce spada w zastraszającym tempie. W 2019 zakamuflowna wymuszonymi samorejestracjami. W grudniu mimo obowiązkowych samorejestracji marka wypadła z pierwszej 10, styczeń będzie jeszcze słabszy.

Franz
Gość
Franz

Oszukują sami siebie, PSA niestety zaszkodził w sprzedaży Opla, Opel jakby się uwstecznil

Rewolut
Gość
Rewolut

Dealerzy Opla są na skraju wyczerpania nerwowego

Ojciec
Gość
Ojciec

będzie jeszcze gorzej opel na koniec roku wypadnie z pierwszej 15.

dealer z wybrzeża
Gość
dealer z wybrzeża

Chyba jeszcze nikt z dealerów nie doczytał do końca polityki handlowej Peugeota na 2020, bo teraz otrzymanie premii ilościowej za miesiąc sprzedaży jest praktycznie niemożliwe. Po pierwsze osobne cele na samochody osobowe , dostawcze i elektryczne. Norma emisji CO2 , różna dla różnych dealerów – brak uzasadnienia dla różnic. Elektryki i hybrydy nie redukują miesięcznej normy dla dealera. Nowe cele ilości zamawianych do produkcji aut i uzależnienie od nich długości okresu bezodsetkowego faktur. Wpływ penetracji produktów PSA ( kredyty i leasingi) na wypłatę premii ilościowej. Mógłbym to jeszcze długo ciągnąć ale kogo poza nami to obchodzi. Ja jestem w czarnej… Czytaj więcej »

Pluto
Gość
Pluto

To podobnie jak w Oplu, marża bazowa na samochodach w dół, plany oderwane od rzeczywistości, mnóstwo obwarowań do wypłaty premii (jw), obciążenie kosztami za wszystko co się da…

Nfjfj
Gość
Nfjfj

Zablokowane rabaty na auta i ceny niektórych modeli oderwane od rzeczywistości… Jak czegoś nie zmienią to będą mieli spore problemy..

Trybik
Gość
Trybik

Póki co, mają problemy dealerzy. Byle trzymać standardy, byle odgrywać szopkę TAJEMNICZY KLIENT! Byle sprzedawać im, to zachodzące glonem na magazynie „cudo”, a oni i tak Cię dojadą przy audycie. Gdzie tu zdrowy rozsądek?

Andre C
Gość
Andre C

Bardzo ciekawa i pouczająca dyskusja.Widząc politykę PSA dostrzegam rozwiązania zastosowane przez Nokia czy Ericsson w branży telekomunikacyjnej….

Zadowolona Konkurencja
Gość
Zadowolona Konkurencja

…a ja się nie dziwię, że DS rośnie – coś co się sprzedało w dwa lata temu w ilości sztuk 1 a w zeszłym roku w ilości sztuk 2, odnotuje wzrost… 100%

Drodzy Państwo, idąc na spacer z psem, statystycznie i pies i prowadzący mają po trzy nogi.

Janusz
Gość
Janusz

Praca w salonie Peugeot to dramat. Peugeot Polska publikuje co miesiąc biuletynu sprzedażowe. Biuletyn przychodzi zazwyczaj 6-7 dnia miesiąca a więc już mamy tydzień w plecy. Handlowiec nie wie w jakiej cenie oferować auta. Po około 14 dniach przychodzi aneks do biuletynu, który wywraca wszystko do góry nogami.
Ustalenia z klientem z godziny 9:30 mogą stać się nieaktualne już po 12:00. Peugeot żongluje rabatami, tak żeby im się bieżące tabelki sprzedażowe spinały. Taka polityka mocno zniechęca potencjalnych klientów.

Nowy
Gość
Nowy

Potwierdzam i powiem tylko tyle, że nie ma żadnej polityki marketingowej a wiele informacji dostajemy dzięki internetowi między innymi dzięki tej stronie

Seba
Gość
Seba

To zmień pracę

Janusz
Gość
Janusz

Moim wpisem chciałem przestrzec innych chętnych na pracę w grupie PSA. Może też ilość negatywnych komentarzy dotyczących polityki PSA wywoła w zarządzie jakieś refleksje.
Oczywiście rozglądam się za nową pracą, bo Peugeot nie daje szans na rozwój.

Jerzy
Gość
Jerzy

Samar po 20 dniach stycznia 2020 ,Opel 542 rejestracje spadek o 66%, Peugeot 537 sztuk spadek o 53% . Osobowość roku nie działa na Klientów .Citroen 432 rejestracje spadek o 43 % .

TOM
Gość
TOM

Koncern PSA nie istnieje w Afryce Azji USA Australii w sumie nigdzie poza Europą , alians z FCA który poza Brazylią Włochami i USA też nic nie sprzedaje nic nie da , wcześniej czy później skończą jak GM.

Jerzy
Gość
Jerzy

Cześć Prezes …pozdrawiam