Marka Pirelli jest od bieżącego sezonu jedynym dostawcą opon dla Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Wybór włoskiego producenta podyktowany był między innymi deklaracją wspierania FIA (Międzynarodowej Federacji Sportu Samochodowego) w misji mającej na celu propagowanie rajdów na międzynarodową skalę oraz ogólną promocję rajdów samochodowych. Program Pirelli Star Driver ma na celu poszukiwanie młodych i utalentowanych kierowców oraz pomoc w dostaniu się przez nich na najwyższy szczebel rajdowej kariery, jakim są występy w cyklu WRC. Bieżąca edycja programu zakłada wyłonienie dwóch zawodników z Europy oraz po jednym z Afryki, Azji i Bliskiego Wschodu. Wyboru kierowców, którzy zaprezentują swoje umiejętności podczas październikowych eliminacji w Austrii, dokonują władze każdego z osiemnastu krajów organizujących rundy Mistrzostw Europy lub WRC. Jednym z założeń programu jest promowanie młodych talentów, więc każdy z zawodników biorących w nim udział nie może mieć więcej niż 27 lat. Podczas austriackich eliminacji sprawdzane będą nie tylko umiejętności w prowadzeniu przednionapędowej rajdówki. Przeprowadzone będą również rozmowy kwalifikacyjne, mające na celu zbadanie biegłości potencjalnych finalistów w kontaktach z mediami.
Decyzją Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM reprezentantem Polski w programie Pirelli Star Driver będzie pochodzący z Ornety Radosław Typa. Zawodnik Moto Klubu Lidzbark Warmiński, mimo młodego wieku, już od kilku lat z sukcesami startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Od sezonu 2007 zasiada za kierownicą Citroëna C2-R2, biorąc udział w cyklu C2-R2 Teams’ Challenge.
– Jestem w szoku – przyznał Radosław Typa. – Pojechałem do Niemiec obejrzeć wyścig o GP Niemiec i kibicować Robertowi Kubicy. Właśnie tu dowiedziałem się o nominacji. Jest to dla mnie duże wyróżnienie i bardzo mnie to mobilizuje do dalszej pracy sportowej. Myślę, że fakt wyboru mojej osoby ma związek z moją regularnością w dojeżdżaniu do mety. Jestem bardzo zadowolony, że mogę obecnie użytkować Citroëna C2-R2, bo ten samochód ma bardzo duże możliwości i pozwala na wykazanie się umiejętnościami. Mogę dzięki niemu zaprezentować się na tle innych zawodników z pucharu, jak również powalczyć o wysokie miejsce w klasyfikacji generalnej. Szczegółowe informacje na temat moich dalszych kroków w programie Pirelli Star Driver poznam już niebawem. Póki co wiem, że będę skonfrontowany z kilkunastoma kierowcami z całej Europy i z tej grupy wybrani będą dwaj zawodnicy, którzy w przyszłym sezonie będą startować w Mistrzostwach Świata samochodem grupy N lub S2000. Do października jest jeszcze sporo czasu, więc w tej chwili najważniejszy są dla mnie starty w RSMP i w cyklu C2-R2 Teams’ Challenge. Póki co nad tym najbardziej pracuję, a wyróżnienie którego dostąpiłem na pewno nie pokrzyżuje moich planów w Polsce – podsumowuje Typa.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze