Wśród różnego rodzaju podsumowań sprzedaży (rejestracji) nowych aut nie sposób nie wspomnieć o rynku niemieckim, największym w Europie. Przyjrzyjmy się, ile rejestracji odnotowały poszczególne marki wchodzące zarówno w skład Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, jak i koncernu Stellantis. Oto dane za czerwiec oraz za całe I półrocze.
W czerwcu w Niemczech zarejestrowano ogółem 280.139 samochodów osobowych, o 24,8% więcej, niż w czerwcu 2022 roku. Dane skumulowane za I półrocze mówią z kolei o 1.396.870 samochodach, co przekłada się na wynik lepszy od ubiegłorocznego o 12,8%.
Zobacz liczbę rejestracji w Niemczech w maju 2023 roku
Jak na tym tle wypadły interesujące nas marki? Najlepsze wyniki, czemu trudno się dziwić, osiągnął niemiecki Opel wchodzący w skład Grupy PSA, a więc i koncernu Stellantis. Jego rynkowy udział w czerwcu sięgnął poziomu 5,5%, zaś w ujęciu za całe półrocze wyniósł 4,8%.
Dobre wyniki odnotował także Fiat. W czerwcu włoska marka współtworząca Stellantis wykroiła dla siebie 2,9% niemieckiego rynku, zaś w wynikach za I półrocze widzimy wartość 2,6%.
Na podium (biorąc pod uwagę wyniki skumulowane ze sześć miesięcy) wskoczyła też Dacia, która w czerwcu uzyskała wprawdzie wynik nieco lepszy od Fiata (i udział na poziomie 2,9%), ale w skumulowanych wartościach za półrocze jeszcze włoskiej marce nieznacznie uległa (2,5%).
Poza podium uplasowały się Renault (2,2% w półrocznych wynikach), Peugeot (1,7%) oraz Citroën (1,4%).
Szczegółowe dane co do rejestracji oraz zmiany w porównaniu do analogicznych okresów roku ubiegłego prezentujemy w tabeli poniżej.
w oparciu o dane KBA
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze