Renault jest liderem sprzedaży nowych samochodów dostawczych w Hiszpanii. Koncern zakończył rok z wynikiem 12.000 zarejestrowanych aut co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu do 2021 r. Renault Express oraz Trafic są liderami w swoich kategoriach.
Renault utrzymuje pozycję lidera w segmencie aut dostawczych dzięki kompletnej gamie samochodów, na którą składają się również dostawcze pojazdy elektryczne, takie jak Kangoo Van-Etech oraz Master E-Tech. Wkrótce na rynku pojawi się elektryczny Trafic. Ale o sukcesie marki pod względem ilościowym dzisiaj stanowią przede wszystkim samochody klasyczne z silnikami diesla.
Renault Master oraz Renault Trafic są bardzo chętnie wybierane przez hiszpańskich klientów, którzy doceniają nie tylko niezawodność oraz dobry stosunek możliwości do ceny, ale także szereg usług dodatkowych. Podobnie jest zresztą w Polsce, na naszym rynku Renault to także lider. Usługi mobilności towarowej przy szybko rozwijającym się rynku e-commerce, czyli przesyłek, cieszą się bardzo dużą popularnością. I chociaż logistyka eksperymentuje z elektromobilnością, to jednak nadal podstawą tego biznesu są auta LCV z silnikami wysokprężnymi.
Ważną część oferty Renault stanowią także pojazdy modyfikowane, czyli budowane przez partnerów na bazie podwozia z kabiną. Prężnie rozwija się segment kamperów, są różnego rodzaju pojazdy specjalne dla służb ratunkowych a także auta do przewożenia koni czy wreszcie specjalizowane zabudowy dla obrotu lekami. Indywidualne zabudowy na bazie pojazdów Renault to rynek, który będzie się w najbliższym czasie bardzo rozwijał.
Co ciekawe, w hiszpańskim oddziale Renault to Polska pokazywana jest jako przykład sukcesów na rynku aut dostawczych a nasze krajowe dobre praktyki są wdrażane w całej Europie.
Renault inwestuje też w alternatywne źródła napędu: oprócz aut elektrycznych pojawiły się też furgonetki wodorowe.
Najnowsze komentarze