Renault, Peugeot, Citroen – jak zmieniły się modele na przestrzeni 10 lat?

9 22

10 lat na rynku motoryzacyjnym to bardzo długo, samochody zmieniają się nie do poznania, co możemy zaobserwować na przykładzie francuskich modeli. Oto jak zmieniły się pojazdy marek Renault, Peugeot i Citroen na przestrzeni 10 lat.

Oferta na rynku motoryzacyjnym musi być aktualna, a co za tym idzie, samochody zmieniają się na naszych oczach w błyskawicznym tempie. Nowa generacja, face lifting i znowu subtelne poprawki, wszystko po to, by przyciągnąć do salonów dealerskich większą grupę klientów i sprostać konkurencji, która również stara się zachować ciekawy wygląd swoich pojazdów. 10 lat wystarczy, by pojazdy bardzo się zmieniły, czasem wręcz nie do poznania. Zdarza się, że przechodzą do innego segmentu, jak to miało miejsce w przypadku Peugeot 3008, który przeobraził się z minivana w SUV-a. Wpływ mody na uterenowione pojazdy widzimy także w designie modelu Citroen C3, który nie przypomina swojego poprzednika.

Renault Clio 2009Renault Clio 2019

Renault Clio zadebiutowało w 1990 roku i 29 lat później pojazd wciąż jest dostępny na rynku, aczkolwiek w zupełnie innej postaci. 10 lat temu Renault oferowało Clio III generacji. Od tamtej pory model urósł, otrzymał nową stylistykę, która chętnie przyciąga spojrzenia na ulicy. Clio przeobraziło się w zupełnie nowy model. Aktualnie oferowana jest jeszcze IV generacja, ale już wkrótce do salonów trafi kolejna odsłona modelu, która zadebiutowała w marcu na targach w Genewie

Renault Megane 2009
Renault Megane 2019

Renault Megane bardzo dobrze zniosło próbę czasu. Obecnie pojazd jest jednym z najlepiej prezentujących się kompaktowych modeli na rynku. Na przestrzeni 10 lat, trzecia generacja została zastąpiona czwartą. Model otrzymał nowy design z charakterystycznymi światłami w kształcie litery C, które trafiły także do innych samochodów Renault.

Peugeot 3008 rok modelowy 2009Peugeot 3008 rok modelowy 2019

Peugeot diametralnie zmienił koncepcję modelu 3008. Producent zrezygnował z minivana i podążył za modą na uterenowione modele. Trzeba przyznać, że wyszło to pojazdowi na dobre. Samochód jest jednym z najczęściej wybieranych i najczęściej nagradzanych pojazdów w swoim segmencie. Rewolucję przeszedł zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wewnątrz.

Peugeot 308 rok modelowy 2009Peugeot 308 rok modelowy 2019

Kompakt Peugeota również przeszedł zmiany i wprawdzie design 308 II generacji można uznać za zachowawczy, to trzeba przyznać, że wygląda bardzo dobrze, a w porównaniu do swojego poprzednika, przeszedł sporo zmian. Otrzymał mi.n. subtelniejszy grill, ostrzejsze krawędzie reflektorów oraz napis Peugeot na masce.

Citroen C3 rok modelowy 2009Citroen C3 rok modelowy 2019

Citroen bardzo zmienił swoją ofertę modelową i wiele pojazdów, które marka oferowała jeszcze 10 lat temu, zniknęło z salonów sprzedaży. Marka spod znaku szewronów podążyła za modą i nawet miejski C3 zaczął przypominać crossovera. Pojazd zyskał charakterystyczny dla ostatnich modeli Citroena styl z charakterystycznymi wąskimi reflektorami, które zgrabnie łączą się z logo producenta, oraz okładziny Airbump po bokach, które zadebiutowały w modelu C4 Cactus.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
ŁukaszWolfsongoscBbkingBbking Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Prawda
Gość
Prawda

Silnikami benzynowymi na pewno na minus…

Bbking
Gość
Bbking

Tak to prawda, natomiast czy jest to wina PSA? Tutaj polemizowałbym. Lobby unijnych ekoterrorystów robi swoje.

Bbking
Gość
Bbking

Tak to prawda, natomiast czy jest to wina PSA? Tutaj polemizowałbym. Lobby unijnych ekoterrorystów robi swoje. Moim zdaniem nie jest możliwe skonstruowanie niezawodowego downsizingowego silnika przy wykorzystaniu obecnej, przestarzałej technologii (mała pojemność silnika + turbina lub dwie turbiny).

Wolfson
Gość
Wolfson

Nie jestem fanem downsizingowych kosiarek, ale jednostki 3 cylindrowe PSA i Forda nie sprawiają większych problemów.
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że są bardziej niezawodne od silników wolnossących 4 cylindrowych, które de facto zastąpiły. Dla przeciętnego nabywcy są nawet lepszym wyborem, bo zapewniają dobrą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu. Jak komuś nie przeszkadza terkot takiego silnika, to w zasadzie, czemu nie?
My, fani motoryzacji możemy patrzeć na to z grymasem, ale sprzedaż napędzają floty, dla których liczą się jak najniższe koszty serwisu w perspektywie 2-3 lat użytkowania. Takie małe pierdziawki spokojnie wytrzymują przebiegi rzędu 150-200k km, potem bierze się kolejne, nowe i biznes się kręci.

Seba
Gość
Seba

Silniki kosiarki

Seba
Gość
Seba

Citroen porażka

Seba
Gość
Seba

Renault i Pug fajnie a Citroen plastikowe pudełka dla kobiet

gosc
Gość
gosc

Citroen Super Pieknotki.Pozniej peugeot.

Łukasz
Gość
Łukasz

szkoda fajnej szyby przedniej w poprzedniej generacji C3 :(