Bioetanol E85 jest paliwem ekonomicznym i ekologicznym, oferowanym po atrakcyjnych cenach na stacjach paliwowych większości krajów europejskich. Pozwala obniżyć nawet o 70% poziom emisji CO2 w cyklu „well to wheel” (od szybu wiertniczego do koła). Pojazdy Renault E85 są „elastyczne” i mogą być bez różnicy zasilane paliwem E85 lub benzyną bezołowiową.
Bioetanol E85: oferta paliwowa pozwalająca obniżyć nawet o 70% poziom emisji CO2
W ujęciu globalnym, tzw. „well to wheel”, bioetanol pozwala obniżyć poziom emisji gazów cieplarnianych nawet do 70%, przy uwzględnieniu ilości CO2 pochłanianych podczas całego okresu wzrostu roślin wykorzystywanych do produkcji E85.
Ponadto z uwagi na zawartość do 85% etanolu, E85 w mniejszym stopniu zależy od wahań cen ropy naftowej. Dzięki produkcji z surowców odnawialnych, jest oferowany po atrakcyjnych cenach w większości krajów europejskich. Ustanowiona we Francji kolejna 40-procentowa bonifikata od poziomu emisji CO2 zwalnia pojazdy E85 z wszelkich dodatkowych składek, a opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego została w wielu francuskich departamentach zniesiona.
Do zasilania silników benzynowych 85-procentowym etanolem niezbędne było wprowadzenie szeregu modyfikacji, obejmujących w szczególności kanistry, przewody paliwowe, zbiorniki paliwa, układy wtryskowe i komory spalania. Dzięki temu w pojazdach Renault E85 można stosować równocześnie w dowolnych proporcjach superetanol E85 i benzynę bezołowiową Super bez szkody dla osiągów.
Grupa Renault już wcześniej oferowała Clio Rip Curl 1.2 16V 75 E85 i Mégane II Grandtour
1.6 16V E85. Obecnie oferta została poszerzona o modele:
Oprócz tego, obecnie istnieje także możliwość zamawiania Nowego Megane oraz Megane Coupe w wersji 1.6 16V E85.
Podobnie jak w przypadku Clio Rip Curl, dodatkowy koszt zakupu, to 200 euro (kompensowany po 8 pełnych bakach paliwa, jeśli przyjąć średnią różnicę na litrze w wysokości 51,3 eurocentów za 1 litr brutto w porównaniu do benzyny Super Plus 95, co daje ponad 25 euro oszczędności na każdym baku).
W przypadku Nowego Megane i Megane Coupe 1.6 16V E85, cena jest identyczna jak dla wersji benzynowej.
Biodiesel B30: oferta paliwowa przeznaczona dla flot pojazdów firmowych
B30 jest biopaliwem zawierającym 30% estru metylowego oleju roślinnego (otrzymywanego wyłącznie z rzepaku) oraz 70% oleju napędowego. Jego stosowanie w ujęciu „well to wheel” pozwala obniżyć poziom emisji CO2 średnio o 20%. Ta alternatywa jest zarezerwowana dla flot pojazdów firmowych*. Renault już obecnie oferuje to rozwiązanie dla całej gamy pojazdów dostawczych, a w najbliższym czasie rozszerzy je na Nową Lagunę, Nowe Kangoo i na Espace.
* Zarezerwowane we Francji dla użytkowników instytucjonalnych na podstawie rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2006 roku – Art 3. – olej napędowy B30 może być stosowany wyłącznie w przypadku flot pojazdów należących do firm dysponujących odpowiednią logistyką zaopatrzenia oraz własnymi środkami do składowania i dystrybucji paliwa.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze