Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

RSMP: Rajd Rzeszowski po pierwszym dniu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-08-07
w Wiadomości
Czas czytania 6 minut
32
A A
0

OS1 – Lubenia 1
Już pierwszy odcinek przyniósł sporo zamieszania. Tak naprawdę z mierzonym czasem przejechało go tylko kilka załóg, a i część z nich miała problemy. Najszybszy był Grzegorz Grzyb, po raz pierwszy startujący Peugeotem 207 S2000. Michała Sołowow miał problemy ze skrzynią biegów, Leszek Kuzaj zmieniał prawe przednie koło na oesie, a odcinek przerwano po wypadku węgierskiej załogi Hadik/Juhasz, która wypadła z drogi już po 400 metrach od startu. Kierowcę trzeba było przetransportować do szpitala.
Pierwszym liderem rajdu został, jako się rzekło, Grzesiek Grzyb, który o 18,5 sekundy pokonał Kajetana Kajetanowicza. Sołowow stracił do zwycięscy 29 sekund i był czwarty, a piąty czas zapisano przy nazwisku Tomka Kuchara. Leszek Kuzaj mógł mówić o prawdziwym pechu – załogom od miejsca szóstego przypisano czasy, ale Kuzi jadący wcześniej stracił na wymianę koła aż 3:17,6. Bryan Bouffier nie ukończył odcinka.

Peugeot 408 – reklama

OS2 – Izdebki 1
Niespełna 12-kilometrowe Izdebki, to popis załóg w Peugeotach. Najszybszy ponownie był Grzesiek Grzyb, który pokonał drugiego w wynikach Kuzaja o 4,7 sekundy. Trzeci czas wywalczył Michał Sołowow wolniejszy o pół sekundy od Kuziego. Czwarte miejsce na tej próbie należało do Josefa Beresa, również w 207-ce S2000.
Kajetan Kajetanowicz, to pierwszy kierowca na liście wyników w N-kowym samochodzie. Kajto wywalczył taki sam czas, jak Beres. Szósty w wynikach próby był Tomek Kuchar., a siódmy – Maciek Oleksowicz.
Wśród Citroënów C2R2 prowadzenie objęli bracia Dobrowolscy, którzy okazali się szybsi nawet od Maćka Lubiaka w Clio R3.

OS3 – Handzlówka 1
Poranną pętlę zakończyła 15,13-kilometrowa Handzlówka. Grzyb dzięki trzeciemu odcinkowemu zwycięstwu kończył pierwszą część zmagań z 25,5-sekundową przewagą nad Kajtkiem Kajetanowiczem (drugim na tej próbie ze stratą tylko 0,8 sekundy do zwycięzcy!). Trzecim czasem odcinka błysnął Tomek Kuchar, który jednak w generalce zajmował dopiero piątą lokatę – efekt nadania czasu na OS1. Michał Sołowow, trzeci w łącznej klasyfikacji, na próbie nr 3 był czwarty. Kuzi dzięki szóstemu czasowi awansował na 31. miejsce w generalce. Czołową ósemkę w wynikach odcinka uzupełnili Oleksowicz i Beres.
W Citroën Racing Trophy tym razem zaszalał Tomek Porębski, który o niemal 9 sekund wyprzedził Marcina Dobrowolskiego.

OS4 – Lubenia 2
Popołudniowa pętla rozpoczęła się kilka minut po 15:00. Tym razem najszybszy na Lubeni był Leszek Kuzaj, który pokonał Grześka Grzyba o 2,2 sekundy i wskoczył na 17 miejsce w generalce. Kuzi jeszcze nie powiedział ostatniego słowa w rajdach i miejmy nadzieję, że jeszcze wiele osiągnie, bo ambicji i woli walki odmówić mu nie można.
Michał Sołowow, czwarty na tej próbie, stracił do Kuziego 5,5 sekundy i został wyprzedzony jeszcze przez braci Bębenków. Tomek Kuchar musiał się zadowolić szóstym czasem i uznać wyższość Kajetanowicza. Ósmekę zamknęli Oleksowicz i Beres.
Tomek Porębski w Citroënie błysnął osiemnastym czasem, pokonał braci Dobrowolskich o pół sekundy i zbliżył się do nich na 1,5 sekundy w łącznej klasyfikacji.

OS5 – Izdebki 2
Tak, jak w pierwszej pętli królował Grzyb, tak drugą postanowił zapisać na swoje konto Kuzaj. Kierowca Peugeota wygrał Izdebki 2 z przewagą 1,5 sekundy nad Grzybem, również w Peugeocie. Odcinkowe podium uzupełnił Kuchar, ale to nie koniec Peugeotów w czołówce – kolejne miejsca zajęli Sołowow, Oleksowicz i Beres! A ponieważ Kajto intensywnie zwiedzał pobocza, Sołowow awansował na pozycję wicelidera, a trzecie miejsce zajął Kuchar, o 6,4 sekundy pokonując na OS5 Michała Bębenka.
Bracia Dobrowolscy wzięli się do roboty i popisali się czternastym czasem próby (ex aequo z Maćkiem Rzeźnikiem w Swifcie S1600!) i podskoczyli od Tomka Porębskiego na 13,3 sekundy w łącznej klasyfikacji.

OS6 – Handzlówka 2
Pętlę ponownie kończył Handzlówka, którą na swoje konto zapisał Grzesiek Grzyb. Do walki powrócił Kajetanowicz ustępując kierowcy z Podkarpacia jedynie o 0,3 sekundy. Odcinkowe podium uzupełnił Kuzi wkraczając tym samym do pierwszej dziesiątki w generalce.
Kuchar, szósty na tym odcinku, spadł w generalce na piąte miejsce będąc pokonanym przez Kajtka i braci Bębenków, ale straty nie były duże. Sołowow wywalczył piąty czas i wciąż drugi w łącznych wynikach miał 7,5 sekundy przewagi nad Kajetanowiczem. Czołową ósemkę na odcinku uzupełnili Oleksowicz i Beres.
Porębski ponownie wyprzedził Dobrowolskiego wśród załóg Citroën Racing Trophy, ale odrobił jedynie 3,8 sekundy. Trzecim kierowcą C2-ki był Laurent Viana.

Warto przeczytać!

Peeugeot 3008 II

Używany Peugeot 3008 II w dieslu, z niskim przebiegiem. Francuski kompaktowy SUV HDi z pięknym wnętrzem

2025-11-13
Opony Goodyear Urban dla Peugeot Polygon fot. 2 Wiadomości

Peugeot i Goodyear łączą siły w nowym projekcie Polygon. Nowa technologia opon

2025-11-13

Peugeot zaszalał. Polygon Concept pokazuje innowacje dla nowego 208? Prowadzenie wchodzi na wyższy poziom

2025-11-12

Nowy Peugeot Polygon Concept w grze Fortnite. Jak odwiedzić wirtualną wyspę Polygon City?

2025-11-12

OS7 – Browar
Zmagania dnia dzisiejszego kończył przejazd po terenie browaru Van Pur produkującego piwo Karpackie, znajdujące się w oficjalnej nazwie rajdu. Próba liczyła sobie 11,38 i najszybszy na niej był Tomek Kuchar. Drugim czasem popisał się Maciej Oleksowicz, a odcinkowe podium uzupełnił Mariusz Stec. Grzyb był wprawdzie dopiero czwartym ale i tak zakończył dzień z niemal 52-sekundową przewagą nad Kucharem. Sołowow spadł na trzecie miejsce w generalce, a to wskutek uzyskania dopiero ósmego rezultatu na ostatniej próbie dnia.
Beres był dziewiąty, a Kuzaj dziesiąty.
Na czele klasyfikacji CRT znalazł się na tej próbie Laurent Viana, o blisko 10 sekund szybszy od Tomka Porębskiego i 12,5 sekundy lepszy od braci Dobrowolskich.

A teraz już klasyfikacja pierwszego etapu (pierwsza ósemka):
1. Grzegorz Grzyb, Peugeot 207 S2000, 1:02:57,2
2. Tomasz Kuchar, Peugeot 207 S2000, +0:00:51,8
3. Michał Sołowow, Peugeot 207 S2000, +0:00:53,5

4..Kajetan Kajetanowicz, Subaru Impreza, +0:00:57,7
5. Michał Bębenek, Mitsubishi Lancer, +0:01:00,8
6. Maciej Oleksowicz, Peugeot 207 S2000, +0:01:24,5
7. Josef Beres, Peugeot 207 S2000, +0:01:45,8

8. Mariusz Stec, Mitsubishi Lancer, +0:02:26,0

Jutro dalsze zmagania – siedem kolejnych odcinków specjalnych. Mamy nadzieję, że w czołówce będzie dużo Peugeotów…

KG


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SportClio207C2Peugeot
Udostepnij12Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5142 udostępnienia
    Udostepnij 2057 Tweet 1286
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23693 udostępnienia
    Udostepnij 9477 Tweet 5923
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1298 udostępnienia
    Udostepnij 519 Tweet 325
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8729 udostępnienia
    Udostepnij 3492 Tweet 2182

Testy samochodów

citroen c elyse 1 6 lpg 1 300x2001 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C-Elysee 1.6 LPG – tania komfortowa jazda samochodem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-05-07
ds7 10 scaled Wiadomości
Testy

Test: nowy luksusowy DS 7 1.5 BlueHDi 130 KM 2025 Edition France – mistrz oszczędności

autor Tomasz Nowicki
2025-05-25
nowy peugeot 3008 23 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-08
Renault Symbioz 2024 002 Wiadomości
Testy

Test: Jeździliśmy już nowym Renault Symbioz. Co w tym rodzinnym SUV-ie robi największe wrażenie?

autor Marek Jasik
2024-08-20
renault scenic 2017 2 Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic dCi 110 KM Hybrid Assist oczami użytkownika. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-26

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona
  • Przemo - Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

Zobacz też

Polska firma zaprezentuje innowacyjną ładowarkę w Oslo. Ekoenergetyka rośnie w siłę

Peugeot – samochody De Luxe dla osób zmuszonych często jeździć oraz inne ogłoszenia sprzed 100 lat

Nowy Renault Austral Full Hybrid 2025 ma zoptymalizowaną skrzynię biegów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz