W żyłach marki Alpine płynie bezsprzecznie wyścigowa krew. Teraz także polscy właściciele A110 mogą sięgnąć po prawdziwe motorsportowe emocje. Rusza bowiem Puchar Alpine Challenge.
Alpine Pietrzak, główny dealer Alpine w Polsce, od początku swojej działalności oferuje dodatkowo swoim klientom różnego rodzaju wydarzenia, wyjazdy i szkolenia, daleko wychodząc poza standardową formułę sprzedaży samochodów. To było tylko kwestią czasu aby dealer wyszedł z propozycją Pucharu dla właścicieli Alpine.
“W 2023 startujemy z Pucharem Alpine Challenge. Filozofią Grupy Pietrzak jest budowanie silnych i pozytywnych relacji z klientami. W ten sposób powstaje prawdziwa społeczność dookoła Alpine. Po sukcesach naszych innych eventowych projektów czas na prawdziwą dawkę adrenaliny.” – opowiada Mateusz Widuch, szef marketingu Alpine Pietrzak.
19 maja na legendarnym torze wyścigowym DTM Lausitzring w Niemczech zainauguruje pierwszy sezon samochodowy Puchar Alpine Challenge. Puchar dedykowany polskim właścicielom modelu A110 Alpine. Formułą zmagań będzie „time attack”, czyli walka z czasem na torze, a nie bezpośrednio z innym samochodem. Jest to bardzo przystępna forma motorsportowej rywalizacji pozwalająca na start każdemu, nawet mniej doświadczonemu kierowcy.
“W pierwszym sezonie planujemy 5 Rund w aż 4 krajach. Odwiedzimy Niemcy, Słowację, Czechy oraz oczywiście Polskę. Puchar bazuje w większości na pełnowymiarowych torach wyścigowych – Silesia Ring, Brno, Most, Lausitzring, ale też krętym i wymagającym Autodromie Jastrząb. Łącznie nasi Zawodnicy pokonają blisko 1000 km torowych. To bardzo duża dawka emocji, rywalizacji oraz nauki prowadzenia zwinnej tylnonapędówki A110. Na koniec czeka nas jesienno-zimowa Gala Mistrzów Alpine Challenge w katowickiej La Squadra z dekoracją sezonu 2023” – opowiada Karol Himber, koordynator AC.
Każda Runda to odrębne zawody, gdzie liczy się średnia 3 najlepszych czasów okrążenia toru uzyskanych podczas całego dnia. Punkty zebrane za wyniki w poszczególnych Rundach dają klasyfikację sezonową AC. Kierowcy podczas zawodów AC podzieleni są na 15-25 samochodowe grupy i jeżdżą po torze w pętli w ramach 15-20 minutowych sesji. Zawodnicy ruszają na sesję ustawieni w sektorach startowych odpowiadających pozycji jaką aktualnie zajmują w swojej grupie. Wyprzedzanie jest jak najbardziej dozwolone, zarówno na odcinkach prostych jak i zakrętach. Warto podkreślić, że Alpine Challenge oferuje własny profesjonalny pomiar czasu oparty o RFID z prezentacją wyników live w dedykowanej aplikacji na telefon komórkowy.
“Przygotowując regulaminy bazowaliśmy na moim wieloletnim doświadczeniu prowadzenia i organizacji lig motorsportowych. Jest poważnie, ale też przyjaźnie. Do startu wystarczy sprawny technicznie samochód, o co dba oczywiście Alpine Pietrzak, i kask dopuszczony do użytkowania w motorsporcie. Klasyfikacja jest możliwie prosta. Dla wersji podstawowej A110 jest klasa Alpine 252, dla wersji A110 S, A110 GT, A110 R jest klasa Alpine 300. Klasy odpowiadają mocy startujących aut. Dopuszczamy jedynie samochody na oponach z homologacją drogową (E), także maksymalnie przyczepną oponą będzie semi-slick. Wszystko po to aby próg „wejścia” w Puchar był możliwie niski dla każdego chętnego bez konieczności specjalnych inwestycji w samochód” – dodaje Karol Himber
Dla osób nie posiadających Alpine, ale chcących przetestować ten samochód na torze wyścigowym Alpine Pietrzak ma świetną ofertę. Podczas każdej Rundy Alpine Challenge będzie możliwość odbycia jazd testowych modelem A110.
“Każdy element modelu A110 został zaprojektowany z myślą o osiągach i dawaniu kierowcy 100% satysfakcji jazdy. Nie ma lepszego miejsca na sprawdzenie co ten francuski supersamochód potrafi niż tor wyścigowy. Stosunek mocy do wagi oraz rozwiązania aerodynamiczne pozwalają tym autem na wykręcenie czasu lepszego od wielu dużo mocniejszych aut. Na każdej Rundzie AC będzie możliwość wynajęcia A110 na sesję torową.” – dodaje podsumowuje Widuch
KALENDARZ ALPINE CHALLENGE 2023
I Runda – 19 maja, Lausitzring (Niemcy)
II Runda – 2 czerwca, Słovakia Ring (Słowacja)
III Runda – 22 lipca, Silesia Ring (Polska)
IV Runda – 19 sierpnia, Brno (Czechy)
V Runda – 23 września, Tor Jastrząb (Polska)
Najnowsze komentarze