Ruszyła linia produkcyjna Alpine

16 48

W fabryce Renault w Dieppe we Francji ruszyła linia produkcyjna samochodów marki Alpine. Oficjalnej inauguracji tejże linii dokonali wspólnie Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault oraz Bruno Le Maire, minister gospodarki i finansów Francji.

Ta linia produkcyjna zapewnia Grupie Renault wysokiej klasy rozwiązania, które są unikalne w Europie, do montażu całkowicie aluminiowych samochodów. Dodajmy, że liczba pracowników w zakładzie w Dieppe wzrosła o 60 procent w ciągu dwóch lat.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault oraz minister gospodarki i finansów we Francji, Bruno Le Maire, zainaugurowali przedwczoraj nową linię produkcyjną Alpine A110 w zakładzie Alpine w Dieppe w Normandii, oryginalnym domu marki. Wspólnie panowie Ghosn i Le Maire przeprowadzili inspekcję linii produkcyjnej dedykowanej nowemu samochodowi sportowemu Alpine.

Odrodzenie produkcji Alpine w Dieppe, gdzie prawie 50 lat temu została wykonana oryginalna Berlinette, stanowiło wyzwanie, ale doszliśmy do tego wspólnie dzięki wsparciu ze strony państwa, regionu, lokalnej dzielnicy miejskiej, Grupy Renault i naszego Aliansu. Inwestycje wyniosły ponad 35 milionów euro, zatrudniono 151 osób, a fabryka została gruntownie odnowiona. Doskonałość i elegancja w stylu francuskim, których marka Alpine jest symbolem, są czymś więcej niż tylko życzeniem. Dziś w Dieppe są one rzeczywistością przemysłową” – powiedział Carlos Ghosn.

Po dwuletniej pracy i nakładach ponad 35 milionów euro, fabryka Dieppe jest jedyną w swoim rodzaju w Europie. Ta nowoczesna linia produkcyjna jest w stanie zmontować nowy aluminiowy korpus i podwozie Alpine A110, a nowe roboty do szlifowania i czyszczenia gwarantują wykończenie najwyższej jakości. Sama linia montażowa została zmodernizowana zgodnie z najlepszymi praktykami Aliansu.

Równolegle do tej transformacji, fabryka w Dieppe podniosła poziom zatrudnienia o 60 procent rekrutując 151 nowych pracowników w ciągu ostatnich dwóch lat. Wszyscy 392 pracownicy przeszli czterotygodniowe (140 godzin) szkolenie przygotowujące ich do produkcji modelu Alpine A110.

Jako historyczny dom Alpine, fabryka zbudowana przez Jeana Rédélé w 1969 roku od dawna specjalizuje się w produkcji małych modeli sportowych. Po przekształceniu pod kątem norm produkcyjnych Aliansu, a dokładniej po przystosowaniu do produkcji nowego Alpine A110, zakład w Dieppe jest dziś doskonale przygotowany do produkcji pojazdów premium.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Grupa Renault

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
pawelhksRomanPiotr001ŁukaszKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

Na zdjęciach z fabryki sami biali ludzie. To cieszy

Piotr001
Gość
Piotr001

Jest jeden rudy! To dobrze? Bo nie wiem. Chętnie poczytam co ma do napisania @Łukasz fachowiec.

Łukasz
Gość
Łukasz

To wręcz wybornie.

Łukasz
Gość
Łukasz

A110 jeden z tych samochodów, o którym marzę żeby zajął miejsce w moim garażu.

Piotr001
Gość
Piotr001

Marzenia są po to by je realizować!

Roman
Gość
Roman

jak patrzę na konstrukcję Alpine A110 z turbodoładowanym silnikiem umieszczonym centralnie o poj. 1,8 litra, aluminiowym nadwoziem, wagą nieco ponad 1 tony to jedynym samochodem, który można z nim porównywać (aczkolwiek nie ceną bo jest zdecydowanie droższy) to byłby chyba tylko angielski Lotus Elise. Oczywiście skala produkcji Lotusa i planowana Alpine są nieporównywalne ale koncept samochodów jednak podobny.