W niezależnym badaniu „Wybór Kierowców 2018” najwyżej spośród europejskich marek oceniono autoryzowane serwisy Citroëna. Już po raz trzeci z rzędu Citroën triumfuje w tej klasyfikacji, zdobywając coraz wyższe noty wśród oceniających.
Jako marka zorientowana na kierowców i nimi inspirowana, Citroën dba by hasło przewodnie „Inspired by You” dotyczyło nie tylko samochodów, ale także wszystkich oferowanych przez firmę usług. Jedną z najważniejszych z nich są autoryzowane serwisy. Jakość obsługi w ASO przekłada się na zadowolenie i satysfakcję właścicieli samochodów oraz ich przywiązanie do marki. Dowodem tego jest kolejne wyróżnienie zdobyte przez Citroëna w badaniu „Wyboru Kierowców”.
Podobnie jak w poprzednich edycjach „Wyboru Kierowców”, w kategorii autoryzowanych serwisów, ASO Citroëna zajęły pierwsze miejsce wśród marek europejskich i drugie ogółem. Najwyższą notę Citroënowi przyznało aż 68,5 proc. badanych – to lepszy wynik niż w ubiegłorocznym badaniu. W internetowych ankietach respondenci oceniali fachowość pracowników, skuteczność ich pracy oraz warunki cenowe przeglądów – we wszystkich tych dziecinach Citroën zyskał wysokie noty. Duże zaufanie do ASO francuskiej marki sprawia, że wielu kierowców Citroënów korzysta z usług autoryzowanych serwisów także po upływie fabrycznej gwarancji.
Badanie „Wybór Kierowców” inspirowane jest m.in. znanymi na świecie programami J.D. Power, Consumer Reports czy Driver Power. Obejmuje ono zarówno ocenę samochodów, jak i towarzyszących im usług i pracy m.in. autoryzowanych serwisów. Poprzez internetową ankietę, dostępną na stronie www.wyborkierowcow.pl uczestnicy programu oceniają auta, produkty i usługi motoryzacyjne. Badanie jest otwarte dla każdego – wystarczy wejść na stronę i wypełnić ankietę w jednej z kategorii. „Wybór Kierowców” działa od 2013 r. – w ciągu 5 lat zebrano przeszło 150 tys. ankiet dotyczących wielu aspektów samochodu: ich modeli i marek, salonów sprzedaży nowych aut, autoryzowanych serwisów, firm ubezpieczeniowych, olejów silnikowych, opon, sieci stacji paliw oraz kosmetyków samochodowych. Rankingi oddają subiektywne opinie uczestników badania w poszczególnych kategoriach. Wartości procentowe dla danej marki wyrażają udział kierowców, którzy zdecydowali się wystawić jej najwyższą ocenę.
WYNIKI BADANIA „WYBÓR KIEROWCÓW 2018” (MARKI EUROPEJSKIE):
Lp |
Marka |
Wynik |
Zmiana % |
1 |
Citroen |
68,5% |
+0,1% |
2 |
Peugeot |
65,2% |
–0,2% |
3 |
Skoda |
59,2% |
+11,6% |
4 |
Renault |
49,7% |
+2,8% |
5 |
BMW |
46,5% |
+3,3% |
6 |
Audi |
43,2% |
+5,0% |
7 |
Mercedes |
42,1% |
–1,7% |
8 |
Ford |
41,8% |
–16,4% |
9 |
Volkswagen |
39,3% |
–1,7% |
10 |
Seat |
39,1% |
+9,0% |
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze