Stellantis nadal jest liderem na południowoamerykańskim rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych, wyróżniając się w Brazylii, Chile i Argentynie.
BRAZYLIA
Na rynku brazylijskim sprzedaż Stellantis w październiku wyniosła 55.300 sztuk, co odpowiada 32,7% udziałowi w rynku. W skumulowanych wynikach od początku roku koncern przekroczył poziom 515 tys. sztuk, zajmując 32,8% całkowitej sprzedaży w tym kraju.
Fiat pozostaje najlepiej sprzedającą się marką w Brazylii, z 37.427 samochodami zarejestrowanych w październiku, co stanowi 22,1% udziału w rynku. Ponadto pozycje w pierwszej dziesiątce bestsellerów w kraju zapewniły sobie trzy modele tej marki: Strada (8.046 sztuk), Mobi (6.741 sztuk) i Argo (6.628 sztuk). Kolejną wielką atrakcją dziesiątego miesiąca roku był debiut Fastbacka. SUV coupé Fiata ponownie zaskoczył i osiągnął 10.000 sprzedanych egzemplarzy w niecałe siedem tygodni po premierze.
W wynikach skumulowanych od początku 2022 roku liderem również pozostaje Fiat, który osiągnął 21,9% udziału w rynku, z ponad 343 tysiącami rejestracji. Fiat Strada sprzedał się w 94.056 egzemplarzach i jest najlepiej sprzedającym się pojazdem roku.
Jeep jest absolutnym liderem wśród SUV-ów w 2022 roku. Od stycznia marka sprzedała w Brazylii 110.339 samochodów, co gwarantuje 20% udziału w rynku w segmencie SUV-ów w kraju. Biorąc pod uwagę skumulowane dane dotyczące całego rynku, Jeep zdobył 7% udziału w rynku w 2022 roku. Oprócz tego, że był numerem jeden wśród średnich SUV-ów, Jeep Compass znalazł się również w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się pojazdów w Brazylii w październiku i roku do roku. data. W październiku Jeep Commander pobił kolejny rekord udziału w segmencie D-SUV-ów, osiągając 46,5% udziału w tej klasie.
Dynamicznie rozwija się Peugeot. Z 34.606 egzemplarzami zarejestrowanymi między styczniem a październikiem, Peugeot odnotowuje 50% wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.
Wzmocniona dobrymi wynikami Citroëna C3 francuska marka sygnowana szewronami zabłysnęła w październiku, sprzedając ponad 3.900 egzemplarzy, co stanowiło 2,3% rynku. Sprzedaż roczna również wzrasta do łącznej sumy ponad 23.500 sztuk.
Amerykańska marka Ram, także wchodząca w skład koncernu Stellantis, nadal wyróżnia się w segmencie premium, z 536 egzemplarzami sprzedanymi w październiku. Przy takim wyniku sprzedaż za rok wyniosła 3.330 sztuk, rosnąc o 23% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
ARGENTYNA
Stellantis nadal jest liderem na rynku argentyńskim z 31,6% udziałem. Grupa produkuje dwa najlepiej sprzedające się pojazdy w kraju: Fiata Cronosa (34.623 sztuki) i Peugeota 208 (22.606 zarejestrowanych egzemplarzy). Dwa zakłady przemysłowe działające w Argentynie – Ferreyra (Córdoba) i El Palomar – przekroczyły już łączną produkcję 120 tys. jednostek w tym roku, z czego 55% trafiło na eksport.
CHILE
Stellantis pozostaje liderem także na rynku chilijskim. W październiku koncern zarejestrował na lokalnym rynku 3.473 samochody, co przełożyło się na udział w rynku wynoszący 12,31%. Skumulowana roczna sprzedaż (za pierwszych dziesięć miesięcy) przekracza 39.000 sztuk, co odpowiada 10,84% udziału w chilijskim rynku. Peugeot to wyróżniająca się marka, która od stycznia sprzedała ponad 17.000 egzemplarzy swoich aut.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze