W Polsce marki współtworzące koncern Stellantis nie mają ostatnio lekkiego życia, ale na głównych rynkach Ameryki Południowej sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Gama modelowa jest tam w znaczącej części inna, niż w Europie, jednostki napędowe też. Czy to jest powodem doskonałej sprzedaży w Brazylii, Argentynie, czy Chile?
Stellantis zajmuje pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i dostawczych w Brazylii, Argentynie, Chile i w ogóle na rynku Ameryki Południowej, konsolidując się jako największa firma w sektorze motoryzacyjnym w regionie w okresie czterech pierwszych miesięcy 2023 roku.
W Brazylii koncern przekroczył w tym okresie granicę 192.000 sprzedanych pojazdów, z udziałem w rynku na poziomie 32,5%. Wśród 10 najlepiej sprzedających się w kraju są cztery modele produkowane przez Stellantis: krajowy mistrz sprzedaży Fiat Strada, Fiat Argo, Jeep Compass i Fiat Mobi.
W Argentynie sprzedaż koncernu Stellantis w opisywanym okresie wyniosła około 46 tys. sztuk, co przełożyło się na 31,3% udział w rynku. W tym samym okresie firma objęła pozycję lidera rynku w Chile, sprzedając 13.629 samochodów i uzyskując 12,29% udziału rynkowego.
BRAZYLIA
Fiat przoduje na rynku, a Strada jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w kraju
Biorąc pod uwagę pierwsze cztery miesiące roku, marka Fiat pozostaje liderem rynku w największym kraju Ameryki Łacińskiej z 22% udziałem w sprzedaży i 130.000 zarejestrowanymi egzemplarzami aut. Marka zajmuje pierwsze miejsce w segmencie hatchbacków (24,2%), vanów (37,7%) i pick-upów (43,6%). Ponadto umieściła trzy modele w rankingu 10 najlepiej sprzedających się samochodów w Brazylii w 2023 roku, przy czym Strada jest od dawna liderem z ponad 31.000 zarejestrowanymi egzemplarzami. Warto jednak podkreślić również sukces Argo z 20.463 zarejestrowanymi pojazdami i Mobi z 19.352 sprzedanymi autami.
Jeep Commander i Compass prowadzą w swoich kategoriach
Jeep pozostaje liderem rynku SUV-ów w kraju z 41.742 sprzedanymi egzemplarzami i 19,3% udziałem w tej kategorii rynku w okresie czterech pierwszych miesięcy br. Biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, Jeep zapewnił sobie 7,1% udziału w rynku od stycznia do kwietnia 2023 roku.
Od stycznia do kwietnia Jeep Commander pozostaje niekwestionowanym liderem wśród SUV-ów segmentu D, z 7.221 sprzedanymi egzemplarzami i 33,4% udziałem w swoim segmencie rynku. Jeep Compass notuje dobre wyniki w swoim segmencie, prowadząc wśród SUV-ów segmentu C, z 20.454 zarejestrowanymi egzemplarzami i 44,6% swojego segmentu. Dobry wynik marki uzupełniają Jeep Renegade z 13.960 sprzedanymi egzemplarzami oraz modele Wrangler i pick-up Gladiator.
Silna ekspansja Citroëna
Dopełnieniem wyników Stellantis w tym kwartale jest ponad 19.000 sprzedanych egzemplarzy Peugeota i Citroëna. Marka Citroën świętuje 203-procentowy wzrost sprzedaży od stycznia do kwietnia w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Dobre wyniki sprzedaży, to w większości zasługa Nowego Citroëna C3, który w ostatnim miesiącu odnotował 1.65 rejestracji i sprzedał się już w Brazylii w ponad 16 tysiącach sztuk od czasu swojej premiery.
Wyróżnienie na rynku premium
W segmencie premium wyróżniał się RAM, który odnotował 3.275 rejestracji, o 578% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Dało to RAM-owi pozycję wicelidera marek w tej niszy w pierwszych czterech miesiącach roku. Konkretnie, w kwietniu RAM 3500, topowy model w gamie marki, był mistrzem wśród wszystkich pojazdów premium z 550 rejestracjami.
ARGENTYNA
Dwa modele na argentyńskim podium
Stellantis pozostaje największą firmą w sektorze motoryzacyjnym w Argentynie, prowadzącą w rankingach produkcji, z 56.000 sztuk wyprodukowanych w ciągu roku, i w rankingu sprzedaży, z około 46.000 rejestracji i 31,3% udziałem w rynku.
Dwa najlepiej sprzedające się modele w kraju są produkowane przez Stellantis. To Fiat Cronos z 19.000 sprzedanych egzemplarzy i Peugeot 208 z 13.800 rejestracjami. Te auta zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce na podium.
CHILE
Stellantis jest liderem na rynku od początku roku
Stellantis jest liderem w najdłuższym kraju Ameryki Południowej, dzięki sprzedaniu 13.629 aut, co odpowiada 12,29% udziałowi w rynku. Najważniejsze w tym okresie były marki Peugeot, z 6.339 sprzedanymi egzemplarzami w okresie czterech miesięcy (5,71% udziału), RAM z 2.638 egzemplarzami (2,38%) oraz Citroën, z około 2 tysiącami egzemplarzy i 1,81% udziału.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze