Marketing Grupy Renault dostosowuje się do sytuacji ekonomicznej w 2009 roku
Podpisanie kontraktu wspólnego dla Renault i dla Nissana w ramach Aliansu, dotyczącego kupowania czasu reklamowego, powinno umożliwić zredukowanie wydatków o około 10% w 2009 roku w stosunku do 2008 roku. Zmieniony został również podział zakupów czasu reklamowego na różne nośniki. Obecnie celem jest skupienie działań na telewizji i Internecie – ponad połowa zakupów skoncentrowana została na telewizji i prawie 15% w Internecie. W latach 2007–2009 Renault podwoiło swoje wydatki na reklamę w sieci.
W ramach rozwoju wizerunku marki, Renault uruchomiło kanał telewizyjny w Internecie: www.renault.tv (pisaliśmy o tym kilka dni temu – przyp. red.). W całości dwujęzyczny (francuski i angielski) kanał Renault TV ma za zadanie informować i dostarczać rozrywki. Kanał telewizyjny nadawany w Internecie stanowi doskonałe źródło informacji o marce, jej produktach czy działaniach sportowych. Umożliwia inną komunikację niż reklama przy użyciu bardziej złożonych i zróżnicowanych komunikatów. Dużo czasu poświęcono ludziom, osobom pasjonującym się marką. Celem jest pokazanie w równym stopniu relacji, jakie ludzie utrzymują z samochodem, co samego samochodu.
W 2009 roku Renault podjęło, we współpracy ze swoją siecią, pierwsze kroki w kierunku e-handlu, dzięki stworzeniu Renaultshop. Renaultshop zostanie uruchomiony on-line w najbliższych miesiącach we Francji (www.renaultshop.fr) i w Hiszpanii (www.renaultshop.es), a następnie w innych krajach Europy (Włochy, Niemcy, Wielka Brytania). Celem tego działania jest: ograniczenie zapasów i przyspieszenie sprzedaży nowych samochodów. Działanie to ma przynieść natychmiastową korzyść dla klienta: dzięki uproszczonej wyszukiwarce klient może wyszukiwać swój samochód według koncesjonera, strefy geograficznej, modelu lub posiadanego budżetu. Poprzez korzystanie z Renaultshop klient ma możliwość wglądu do dostępnych zapasów i gwarancję natychmiastowej dostępności wyszukanego samochodu.
Działania marketingowe podjęte w 2008 roku
Pracować nad umocnieniem sympatii dla marki, zwiększyć ruch w salonach, przedstawić nowe modele z gamy, wykonać więcej i lepiej przy takim samym budżecie – to zasady przyświecające działaniom marketingowym Renault. W celu zwiększenia czytelności stron internetowych Grupy zostały przygotowane ich nowe wersje www.renault.kraj i www.dacia.kraj (w Polsce www.renault.pl i www.dacia.pl). W 2008 roku powstało również piętnaście ministron dedykowanych poszczególnym produktom, strony są dostępne również w polskich wersjach językowych. Dzięki partnerskiej umowie o współpracy technologicznej na wyłączność z Microsoftem, strony www.new-megane.com i www.new-laguna.com zostały wzbogacone o technologię Silverlight i jej funkcjonalności Deepzoom oraz Microsynth, umożliwiające internautom obejrzenie samochodów w najmniejszych szczegółach i uzyskanie obrazu godnego formatu 3D. W Polsce w 2008 roku uruchomiono również polskie wersje tematyczne ministron: dotyczącą ekologii www.renault-eco2.com/pl i stronę poświęconą bezpieczeństwu www.renault-safety.com/pl.
W 2008 roku podpisano umowę o współpracy partnerskiej z Ellen MacArthur, żeglarką która symbolizuje zaangażowanie Renault na rzecz środowiska – Renault eco² (www.renault-eco2.com/pl). Druga umowa partnerska, dotycząca product placementu Nowego Megane Coupe w jednej z najbardziej znanych gier komputerowych o wyścigach samochodowych Need for Speed, została podpisana z Electronic Arts. Działania te odzwierciedlają odnowioną strategię marketingową, nastawioną na pozyskanie nowych klientów.
W celu wsparcia premiery nowych samochodów Renault, takich jak Renault Laguna Coupe,
we wszystkich dużych stolicach europejskich zostały przeprowadzone specjalne wydarzenia jak na przykład sejfy z zamkniętym samochodem lub plakat Giant outdoor – absolutna premiera w Renault. W Polsce Laguna Coupe była prezentowana w Warszawie, specjalne ekspozycje zostały przeprowadzone w okolicach galerii handlowych. Samochód był umieszczony w przezroczystym sejfie. Tym nietypowym ekspozycjom towarzyszył konkurs radiowy.
W roku 2008 przeprowadzono 20 kampanii reklamowych w 80 krajach. Koszt wydatków na produkcje reklamowe na jeden model został zmniejszony o połowę.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze