Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-26
w Renault, Wiadomości, Przeglad Prasy, Citroen, Dacia, Peugeot
Czas czytania 11 minut
592
A A
17
AUTO MOTO 08 2017 stronniczy przegląd prasy Renault

Cztery interesujące nas samochody pojawiły się na okładce sierpniowego numeru miesięcznika AUTO MOTO. Wszystkie wprawdzie na niewielkich, a dwa nawet na bardzo małych zdjęciach, ale są. Króluje tym razem BMW, bo marka ma podobno zaprezentować „wkrótce 9 nowych modeli”. Ciekawe, czy faktycznie tak będzie. Kluczowe jest tu pewnie słówko „wkrótce”, bo cholera wie, jakie ramy czasowe obejmuje.

Peugeot 408 – reklama

 

AUTO MOTO nr 08 (255) z VIII.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 6 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, 2008, 308, 407, 4008, 5008, Pick Up, RCZ, Captur, Espace, Fluence, Kadjar, Koleos, Laguna, Duster, Lodgy

 

Pierwsze wzmianki związane z francuską motoryzacją pojawiły się w artykule zamieszczonym na stronach 12-13. Zaprezentowano tam zwycięskie silniki roku w poszczególnych kategoriach pojemności, w tym motory z rodziny PureTech z Grupy PSA.

Na stronie 14. pokazano zdjęcie zamaskowanego Citroëna Berlingo nowej generacji.

Wśród premier miesiąca (strony 16-19) pokazano – i to na trzech zdjęciach! – Citroëna C3 Aircross zastępującego C3 Picasso i wspomniano też C3. Nie zapomniano również o Peugeocie Pick Upie, choć na europejskie rynki to użytkowe auto nie trafi.

Porównawczy test Nowego Peugeota 5008 ze starą Škodą Kodiaq AUTO MOTO zamieściło na stronach 26-30. Starą, bo przecież od paru już lat była obecna w fotogazetkach. Zapowiadano ją tyle czasu, że zdążyła się zestarzeć przed premierą. Nic dziwnego, że ma design sięgający XX wieku ;-) Przypomnijmy tylko, że te same modele porównał ze sobą MOTOR (również wydawany przez Bauera) i tam Škoda przerżnęła! Tyle, że tam w szranki stanęły najmocniejsze diesle, a AUTO MOTO porównał wersje benzynowe, oczywiście zaturbione.

Test w AUTO MOTO pochodzi z niemieckiej centrali wydawnictwa. I pewnie mają tam jakieś inne wersje, bo jak MOTOR napisał, że w Peugeocie „uderzanie głową w podsufitkę grozi tu już osobom o wzroście 190 cm”, tak w AUTO MOTO przedrukowującym test niemiecki piszą już, że „w Peugeocie pasażerowie od 180 cm wzrostu praktycznie dotykają głowami do podsufitki”.

I rzeczywiście – najwyraźniej inne miary mają w Niemczech, bo nie zgadza się większość gabarytów wnętrza. Może to kwestia metodologii, a może czegoś innego… Dla porównania załączam skany z obu pism. Po lewej z AUTO MOTO, po prawej – z MOTOR-u.

Peugeot 5008 vs Skoda Kodiaq wymiary podane przez AUTO MOTO Renault   Peugeot 5008 vs Skoda Kodiaq wymiary podane przez MOTOR Renault

 

 

 

Spore rozbieżności, prawda? A najciekawsze jest to, że AUTO MOTO podaje więcej cm przestrzeni pionowej w pierwszym i drugim rzędzie, niż MOTOR, ale twierdzi, że tego miejsca jest mniej, bo już o 10 cm niższy, niż podano w drugim piśmie, człowiek będzie dotykał głową podsufitki. I tu powstaje pytanie – czy oni w obu redakcjach na pewno mierzą te samochody?

Oczywiście nie może być tak, żeby francuskie auto okazało się lepsze od Škody. Dlatego w Kodiaqu jest „szybko działająca, najnowsza wersja 7-stopniowej, 2-sprzęgłowej skrzyni DSG”. Skrzynia Peugeota jest przykładem francuskiego „zrelaksowanego podejścia do pracy”. Choć wcześniej napisano o niej, że jest szybka. No i skoro to Japończycy mają takie podejście do pracy, to jestem w szoku. Bo Peugeot stosuje japońskiego Aisina…

Za to przy porównaniu bagażników nie walczono z faktami – Peugeot królem jest i basta! Pod względem ładowności też u Peugeota jest nieco lepiej. Škoda za to może ciągnąć znacznie cięższą przyczepę. Zabierzecie na nią blisko pół tony kartofli więcej! Peugeot będzie za to ciągnął przyczepę z truflami ;-)

Nawet w AUTO MOTO napisano, że jeśli chodzi o wyposażenie z dziedziny komfortu „Skoda robi tu wrażenie skąpca”. Wcale mnie to nie dziwi – w VAG-u od zawsze trzeba było dopłacać niemal za wszystko, a i tak golas był drogi, przeszacowany wręcz.

Nie wiem, na jakiej podstawie AUTO MOTO twierdzi, że „w tym segmencie kupującym zależy na zupełnie innych zaletach niż np. w klasie średniej. Najbardziej liczą się tutaj wielkość i wszechstronność, a obfitość wyposażenia ma znaczenie drugo- albo i trzeciorzędne”. Może u nabywców Škody tak rzeczywiście jest, ale jeśli chodzi o większe SUV-y Peugeota, to zdecydowana większość klientów wybiera którąś z dwóch-trzech najbogatszych wersji wyposażeniowych (Allure, GT Line – o ile jest w ofercie w danym kraju, GT). Poza tym to i w przypadku Škody pewnie gówno prawda – jak ktoś wydaje ponad 100.000 zł na samochód, to chce się cieszyć wyposażeniem. A i pochwalić przed sąsiadami. Zwłaszcza, że sporo tych aut „idzie na firmy”.

Fotele Peugeota są dobre, ale w Škodzie – oczywiście – są lepsze. Spalanie francuskiego SUV-a jest niższe, ale przyspieszenia i reakcje na gaz Škoda ma lepsze. I to mimo słabszego silnika i wyżej położonego maksymalnego momentu obrotowego. Cóż – to pewnie kwestia tej błyskawicznej skrzyni… ;-)

Hamowanie, wyciszenie, to też triumf Škody. To wszystko jest o tyle zastanawiające, że Kodiaq jest o dobrych 150 kg cięższy od Peugeota!

Mimo takich zalet Škoda wygrała – o trzy punkty – z Peugeotem, ale tylko dopóki nie doszły do głosu koszty, eksploatacja i wyposażenie. I choć ceną zakupu Peugeot traci, to zyskuje na wyposażeniu i w efekcie remisuje ze Škodą. Co w tym proniemieckim, a zwłaszcza proVAGowskim piśmie i tak powinniśmy uznać za sukces.

Na stronach 34-37 mamy kolejny test francuskiego auta. To Renault Koleos 2.0 dCi 175 X-Tronic 4×4 Initiale Paris. I już na początku wtopa. AUTO MOTO pisze bowiem, że „dopiero mariaż z Nissanem dostarczył francuskiemu koncernowi sprawdzonej technologii, którą ten zaczął skwapliwie wykorzystywać, budując gamę uterenowionych modeli”. Gdyby tak było, to Renault oferowałoby takie auta już na przełomie wieków, bo Alians Renault-Nissan zawiązano pod koniec kwietnia 1999 roku. Wtedy nikomu się jeszcze nie śnił boom na SUV-y i crossovery, a na pewno „mariaż nie dostarczył technologii”. To stało się później, naturalną koleją rzeczy.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster Essential 4x4 031 Renault

Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?

2025-11-10
dacia lodgy 01 Renault

Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania

2025-11-10

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10

Porównanie hybrydowych SUV o mocy 145 KM: Nowy Citroën C5 Aircross bardziej komfortowy i przyjazny, Peugeot 5008 dojrzalszy i praktyczniejszy

2025-11-09

098. Nowy Renault Koleos pierwsza jazda RenaultNie zgodzę się też, że żeby pogłośnić, albo ściszyć radio trzeba „zagłębić się w ustawienia systemu operacyjnego”. Na zdjęciu, które prezentuję obok (zrobiłem je podczas jazd prasowych Koleosem w Finlandii) widać wyraźnie po prawej stronie ekrany plusik i minusik. Naciskając je da się odpowiednio zwiększyć, bądź zmniejszyć natężenie dźwięku.

Nie wiem, gdzie Autor wyczuł te wszystkie drobne nierówności i „przestawianie osi”, bo Koleos ma całkiem przyzwoicie zestrojone zawieszenie. A jeździliśmy przecież nie tylko gładkimi fińskimi asfaltami, ale także po torze offroadowym. Miałem więc okazję sprawdzić ten samochód w różnych warunkach. Za jakiś miesiąc będę miał okazję sprawdzić Koleosa w polskich warunkach – może w Finlandii nam zawieszenie zamarzało ;-) Ale w czerwcu?

Na szczęście wnętrze oceniono jako wygodne i atrakcyjne stylistycznie. Entuzjazmem jednak Autor do tego samochodu zwyczajnie nie pała – uznana przez zdecydowaną większość dziennikarzy, z którymi rozmawiałem, bądź których recenzje czytałem, za bardzo dobrą skrzynia CVT w AUTO MOTO została opisana słowami „pracuje całkiem kulturalnie”. I tyle. Na szczęście chociaż ceny Koleosa uznano za „bardzo atrakcyjne”. Ostateczna nota dla tego SUV-a, to jedynie cztery gwiazdki na pięć możliwych do uzyskania.
W tekście wspomniano też Kadjara.

Często w odniesieniu do francuskich SUV-ów, zwłaszcza tych z PSA, ale i do Captura się zdarza, motogazetki utyskują nad brakiem napędu na cztery koła. Dziś AUTO MOTO porównuje (w dziale Używane) trzynaście SUV-ów i crossoverów z napędzanymi pojedynczymi osiami. Ba – przyznaje nawet, że 4×4 jest wręcz luksusem. Materiał, o którym wspominam, zamieszczono na stronach 50-51 i znalazły się w nim dwa interesujące nas samochody. Pierwszy, to Dacia Duster. Opisano ją na stronie 53. Zauważono, że nawet wersja 2WD dobrze spisuje się w terenie. Wprawdzie Duster nie prowadzi się tak precyzyjnie, jak wielu rywali, ale za to zabija je ceną. Zawieszenie i układ elektryczny nie sprawiają problemów, nawet silnik 1.5 dCi uznano za dopracowany i bardzo rzadko ulegający awariom. Wersje benzynowe też są trwałe, ale zarzucono im słabą dynamikę i spore spalanie. Ponarzekano za to na wykończenie i zdarzające się usterki np. klimatyzacji. Zganiono Dustera za słabe wygłuszenie kabiny.

Na kawałku strony 61. przedstawiono jeszcze Citroëna C4 Aircrossa i bliźniaczego doń Peugeota 4008. Krótki to tekst, ale parę stron wcześniej znajdziecie opis Mitsubishi ASX-a, na którym francuskie kompaktowe SUV-y bazowały.

Dalej w dziale Używane zaprezentowano samochody dające „Radość z jazdy” (strony 66-71). Znalazł się wśród nich Peugeot RCZ (strony 70-71) bazujący skądinąd na pierwszej generacji 308-ki. I choć dostrzeżono potencjalne problemy z silnikami THP, to przytomnie stwierdzono, że koszty serwisu już nie rujnują kieszeni, a w porównaniu z prezentowanym nieco wcześniej Volkswagenem Scirocco jest to samochód wyjątkowo bezawaryjny! Kupcie Scirocco, jak nie macie co robić z kasą – mechanicy Was pokochają! Za to RCZ-a pochwalono za prowadzenie, skrzynię biegów, temperament, wykończenie wnętrza. No i ten wygląd!!! Przecież to auto wygląda nie jak milion dolarów, tylko jak dziesięć milionów i to w złocie!

Citroëny C4, C4 Picasso i C5, Peugeoty 308 i 407 oraz Renault Espace i Lagunę wspomniano w poradniku poświęconym automatycznym skrzyniom biegów (strony 72-77).

Trzy sztuki Renault Espace można dostrzec na niewielkim zdjęciu zamieszczonym na dole strony 78. Dwie strony dalej w tym samym materiale zamieszczono inną fotkę przodu Espace’a oraz kolejne zdjęcie tych trzech Espace’ów, ale ujętych z innej strony.

Tył Renault Fluence’a można dostrzec na jednym ze zdjęć opublikowanych na stronie 85. Dwie strony dalej, w tym samym artykule, widać na dużym zdjęciu Renault Espace od tyłu.

W Przeglądzie prasy ma stronach 88-89 magazyn AUTO MOTO zajął się testami SUV-ów Peugeota w europejskiej prasie. Jedno z pism porównało Peugeota 2008 z Citroenem C4 Cactusem i Renault Capturem i taka właśnie była kolejność „na mecie” testu. W innym porównaniu Peugeot 5008 pokonał Nissana X-Traila, a w jeszcze innym 3008-ka GT poradziła sobie z Range Roverem Evoque’iem. Analogiczne 3008 pokonało też Volkswagena Tiguana, a w innym teście Peugeot 3008 „dokopał” Kadarowi. To były testy francuskie. W Wielkiej Brytanii 3008-ka poradziła sobie z Seatem Ateną, zaś w Polsce (MOTOR) wygrała z Fordem Kugą, Oplem Mokką X, Kią Sportage i Renault Kadjarem.

Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strona 91.) wspomniano Dacię Lodgy Outdoor oraz Renault Captura po liftingu.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w sierpniowym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafiki: AUTO MOTO i MOTOR


google news Renault
google preferowane Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

AUTO MOTO 08 2017 stronniczy przegląd prasy RenaultPeugeot 5008 vs Skoda Kodiaq wymiary podane przez AUTO MOTO RenaultPeugeot 5008 vs Skoda Kodiaq wymiary podane przez MOTOR Renault
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: KoleosFluenceLodgyC4 Aircross3008C3 Aircross40085008C4 CactusC4C5KadjarDusterEspace407C4 PicassoC3Laguna308C3 PicassoRCZCapturBerlingoAUTO MOTO2008
Udostepnij218Tweet136Udostepnij38
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Renault

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15070 udostępnienia
    Udostepnij 6028 Tweet 3768
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2349 udostępnienia
    Udostepnij 940 Tweet 587
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6429 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1607
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109

Testy samochodów

006. Dacia Jogger z LPG – sposob na wygodne i tanie podrozowanie Renault
Testy

Test: Dacia Jogger ECO-G 100 KM z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-22
IMG 2218 Renault
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 KM – wygodny crossover. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-12-14
IMG 0680 Renault
Testy

Test: Peugeot 5008 BlueHDi 1.6 120 KM – większy, lepszy i tak samo piękny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-14
peugeot partner tepee 2009 Renault
Testy

Test: Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 KM – samochód uniwersalny. Mało pali, sprawnie jeździ. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-09-01
ds 4 phev 225 km 3 scaled Renault
Testy

Test: DS 4 Cross 1.6 PHEV 225 KM – najbardziej luksusowy samochód kompaktowy z noktowizorem!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-06

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Modele Opel GSe: idealni towarzysze zimowych wyjazdów

WRC: Czwartek w Monte

Renault Scenic jeszcze bardziej „eco”. Producent dodaje do oferty tapicerkę z mchu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz