Chat with us, powered by LiveChat

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 10/2018

6 17

W centrum okładki tygodnika AUTO ŚWIAT Audi… W sumie nie powinno mnie to dziwić. Ale kiedy weźmie się lupę i przejrzy stronę tytułową dokładnie, to okaże się, że i auta francuskich koncernów tam są! Citroën C4 Cactus, i to w obu wersjach, Dacia Duster, Peugeot 2008, Peugeot Rifter, a do tego jeszcze Renault Captur! Fakt  jest też cała masa innych aut, ale takiej reprezentacji Francji, to już dawno nie było na okładce tego tygodnika!

 

AUTO ŚWIAT nr 10 (1162) z 05.III.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,1 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3 Picasso, C4 Cactus, C5, CX, Xantia, 208, 2008, 508, Partner, Rifter, Captur, Clio, Duster

 

Inaczej być nie mogło – wstępniak Redaktora Sewastianowicza poświęcony jest targom w Genewie. Spotkaliśmy się z Panem Stanisławem na stoisku Renault. W ogóle miałem wrażenie, że w Genewie było w tym roku nadzwyczaj wielu dziennikarzy z Polski. Inna sprawa, że formuła targowa zdaje się zamierać. Spotkałem się z opinią, że za kilka lat może już nie być takich imprez w Paryżu, a nawet we Frankfurcie, acz Genewa zapewne pozostanie w kalendarzu. Czy tak będzie rzeczywiście? Okaże się w trzeciej dekadzie XXI wieku.

I właśnie „Przegląd genewskich premier” jest pierwszym artykułem w aktualnym wydaniu tygodnika AUTO ŚWIAT. Znajdziecie go na stronach 4-7, a w nim notatki poświęcone m.in. Peugeotom 508 i Rifterowi. Trochę mało, jak na francuską motoryzację. Owszem, przy Rifterze wspomniano jeszcze Peugeota Partnera, Citroëna Berlingo i Opla Combo, ale tylko jako byłe lub bliźniacze konstrukcje.

Wrażenia z jazd Nowym Citroënem C4 Cactus AUTO ŚWIAT opublikował na stronach 10-11. Redaktor Kurowski chwali komfort, ale twierdzi, że nie jest aż tak dobrze, jak w C5, czy w starszej Xantii. Podobają się fotele, ale Autor narzeka na brak trzymania bocznego. Twierdzi też, że w tych fotelach „nie zapadniemy się (…) jak przed laty we wspaniałym, legendarnym już modelu CX”. Na plus zaliczono także poprawione wyciszenie kabiny. Skrytykowano pracę nawigacji (podobno „reaguje z opóźnieniem”, w co nie chce mi się wierzyć. To znaczy w to, że to „doskwiera np. na rondzie”. Dobrze, że napisano, iż „Citroën stosuje łączność SOS już od lat”. Ogólnie niezły materiał z końcową notą w postaci czterech gwiazdek na pięć możliwych do zdobycia.

AUTO ŚWIAT twierdzi, że „115 KM w aucie miejskim robi wrażenie”. Naprawdę? No bez przesady. Już myślałem, że to jakiś materiał sprzed 20 lat, ale nie – chodzi o nowe Polo. Które jest pewnie stare, tylko coś mu tam w światłach zmieniono ;-) Czy naprawdę 115 KM w tym segmencie, to taki szok? Dla Was też? Bo dla mnie nie bardzo.

W dziale Z drugiej ręki AUTO ŚWIAT prezentuje dziesięć SUV-ów i crossoverów, które warto rozważyć szukając tego typu auta na rynku wtórnym. Na stronach 42-45 wśród tych dziesięciu propozycji aż cztery pochodzi z francuskich koncernów. To Renault Captur, Dacia Duster I, Peugeot 2008 i Citroën C4 Cactus. Są też dwa Nissany, jak by nie patrzeć – związane z Renault.

Captura bardzo tu chwalą – jest funkcjonalny, oszczędny, atrakcyjny stylistycznie, acz bez ambicji terenowych. Marudzą na niską kulturę pracy silnika 0.9 TCe i na potencjalne problemy z 1.5 dCi, chwalą zaś 1.2 TCe i dwusprzęgłową skrzynię EDC. Wspominają też Clio IV.

Dustera chwalą za „dzielność w terenie”, atrakcyjne ceny serwisowania, dobre silniki i trwałość. Narzekają trochę na jakość tworzyw sztucznych użytych do wykończenia wnętrza.

Peugeot 2008 powstały na bazie 208-ki również nie wydrenuje Wam kieszeni w serwisie. AUTO ŚWIAT bardzo chwali silniki PureTech, zwłaszcza te „zaturbione”. Sugerują unikanie zautomatyzowanych przekładni ETG.

C4 Cactus przed liftingu, którego jesteśmy świadkami, to interesujące auto. Lekkie, wyróżniające się stylistycznie, o dobrych cenach, z dobrymi jednostkami napędowymi, całkiem funkcjonalne. Warto się zdecydować! Wspomniano przy okazji C3 Picasso.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
Piotr001KarolKrzysztofBorysSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

1.5 dCi jest w tej chwili najlepiej dopracowanym silnikiem w gamie Reno, ale nadal dziennikarze z kiepską wiedzą sugerują się tylko pojemnością.

Karol
Gość
Karol

nawet ma go mercSedes citan :)

Piotr001
Gość
Piotr001

W takim razie musisz poznać jeszcze 2.3 dCi i wtedy zmienisz zdanie, który silnik w gamie Renault jest najlepszy ?

Borys
Gość
Borys

Jak zwykle czepiamy się Auto Świata – a prawda taka, że poza Peugeotem żadna inna firma z kraju przesadzonej poprawności politycznej nie przywiozła nic ciekawego (co nie jest konceptem).
Więc nie wiem o co Pan Redaktor robi problem w tej kwestii…

Karol
Gość
Karol

wielkie premiery wg auto bild i oczywiście na okładce wielkie 4 zera dla frajera a nowej 508 nawet się nie zająkneli