„Auto-Świat” nr 14 (712) z 30.III.2009
Stron: 44 (z okładką) + 16 (dodatek „Porady – auto na wiosnę”) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza (licząc z dodatkami)
Warto kupić? niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3 Picasso, C4 Picasso, C8, Xsara Picasso, 107, 206, 307, 308, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Thalia, sportowe
Na okładce „Auto-Świata” pojawiła się nieduża fotka Peugeota 107, jest więc szansa, że wewnątrz będzie nieco więcej materiałów o francuskich samochodach, niż w aktualnym „Motorze”. Zresztą mniej, niż w tamtym piśmie, to już trudno byłoby napisać. A to wszystko przy wzroście ceny! No ale dajmy już spokój mizernemu „Motorowi” i sprawdźmy zawartość „Auto-Świata” poszukując w nim samochodów francuskich.
Pierwsze takie auto znaleźć można na stronie 4. Opublikowano tam maleńką fotkę przedstawiającą tył Renault Clio II.
Clio, tym razem w odsłonie III, pokazano też na stronie 14. Okazją było uznanie tego auta przez „l’Automobile Magazine” najbardziej niezawodnym samochodem roku 2009, o czym pisaliśmy przeszło tydzień temu.

Nieco wyżej wspomniano o wielkim teście miesięcznika „Flota” na najlepszy samochód flotowy. Zgłoszono do niego m.in. Citroëna C3 Picasso i Renault Megane Coupe, o czym donosi „Auto-Świat”.
Na następnej stronie zamieszczono ramkę prezentującą sprzedaż w Polsce samochodów klasy SUV. Dane dotyczą dwóch pierwszych miesięcy br. a pierwszą dziesiątkę z wynikiem 103 aut zamyka Renault Koleos.
Krótka wzmianka o wyścigu w Sebring i drugim miejscu Peugeota pojawiła się na stronie 17.
Wspomniany już Peugeot 107 został przetestowany przez jego użytkowniczkę, a wyniki oceny Pani Doroty zamieszczono na stronie 22. Wspomniano o jego bezpośrednich konkurentach – Renault Twingo, Fiacie 500 i Fordzie Ka. Właścicielka bardzo pozytywnie ocenia design tego francuskiego autka. Podoba się jej również 68-konny silnik 1.0, który dysponuje spora mocą (68 KM), a przy tym zadowala się niedużymi ilościami benzyny.

Zawieszenie ma dość sportową charakterystykę, ale w mieście to tak bardzo nie przeszkadza. Za to dzięki niewielkim wymiarom i łatwemu manewrowaniu łatwo się odnaleźć na ciasnych parkingach przed hipermarketami.
Cena może nie rzuca na kolana, tym bardziej, że Peugeot oczekuje dopłaty za klimatyzację, ale za to autko jest całkiem bezpieczne. Szkoda też, że na przeglądy trzeba jeździć co 15 tys. km – ten interwał dobrze by było nieco wydłużyć. No i hamulce – Pani Dorota stwierdziła, że mogłyby być skuteczniejsze.

Zdjęcie wnętrza Citroëna Berlingo posłużyło za ilustrację materiału na temat lodówek samochodowych. Znajdziecie go na stronie 12. dodatku „Porady na wiosnę” wszytego w środek numeru.
Jedną stronę dalej właściciel Peugeota (modelu nie podano) pyta, co jaki czas/dystans wymienić świece zapłonowe.
Francuskie samochody wymieniono – jak zwykle przy okazji każdego testu długodystansowego – w historii wyników takich testów. W tabelce na stronie 37 znajdziecie: Renault Clio II, Renault Kangoo, Renault Megane, Renault Lagunę, Citroëna C8 i Peugeota 307.
Francuskie auta znajdziecie też w dodatku „AŚ market”. Pojawiły się na przykład w podsumowaniu plebiscytu na najlepsze auto używane. Wśród samochodów małych na czwartej pozycji uplasował się Peugeot 206, a dwa oczka dalej Renault Clio II/Thalia. Wśród vanów i multivanów najwyżej oceniono Scenic’a, czwarte miejsce przyznano Citroënowi Berlingo, a piąte – Renault Espace.

Na stronie wspomnianego dodatku zamieszczono artykuł o nowych regulacjach prawnych dotyczących aut, od których przedsiębiorcy mogą odliczać VAT. Wspomniano m.in. o Citroënie Xsara Picasso, C4 Grand Picasso i C8 oraz Peugeocie 308 SW.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Czy warto ten tygodnik kupić? Jeśli szuka się przede wszystkim wzmianek o naszych ulubionych autach, to chyba niekoniecznie…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze