Citroëna C5, Peugeot 508 pierwszej generacji oraz Renault Lagunę można dostrzec na maleńkich zdjęciach umieszczonych w górnej części okładki. AUTO ŚWIAT w tym tygodniu sprawdził siedem używanych samochodów średniej klasy poszukując aut trwałych i komfortowych. Nic dziwnego, że w tym gronie nie znalazł się więc Volkswagen Passat ;-)
AUTO ŚWIAT nr 41 (1241) z 7.X.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 208, 306, 308, 508, Avantime, Laguna, Twingo, Zoe, Grandland X
A w dolnej części okładki zagościł jeszcze Opel Grandland X, zbudowany wszak w ścisłej współpracy z Grupą PSA, acz jeszcze przed przejęciem niemieckiej marki przez francuski koncern.
Pierwszy samochód francuski pojawia się na łamach aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT na stronach 8-9. To artykuł poświęcony trzeciej generacji Renault Zoe. To miejskie autko ma zasięg niemal 400 km i 135-konny silnik elektryczny. Samochód został oceniony na 4,5 gwiazdki. Skrytykowano w zasadzie tylko niezmienioną od pierwszej generacji klamkę tylnych drzwi (zewnętrzną).
O cenach Peugeota e-208 AUTO ŚWIAT wspomina krótko na stronie 15. Obok (w zasadzie powyżej) wspomniano też o tym, że nowy Nissan Juke jest już w polskich salonach.
Opel Grandland X stanął w szranki z Mazdą CX-30 oraz Nissanem Qashqaiem (strony 16-21). W wyniku starcia uplasował się w środku stawki przegrywając z mazdą o sześć punktów i wygrywając z Nissanem również sześcioma oczkami.
i-Cockpit® jest obecny w samochodach Peugeota od dobrych paru lat, a AUTO ŚWIAT wciąż pisze, że wymaga on przyzwyczajenia. Nawet jeśli uznamy, ze piszą nie o sobie, tylko o klientach, którzy pierwszy raz mają kontakt z tym rozwiązaniem, to nie przesadzajmy – to naprawdę nie jest jakaś zmiana, jak przesiadka z pralki Frania na pełny automat! Tym razem Redaktor Czechowska testuje 308-kę napędzaną 130-konnym silnikiem PureTech. Chwali przestronność samochodu, wygodne fotele i duży bagażnik, ale krytykuje pozycję za kierownicą, zza której nie może dostrzec wskaźników. Nie podoba się także ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Obsługa większości funkcji za pomocą dotykowego ekranu najwyraźniej też nie przypadła Autorce do gustu. Spodobała się za to dynamika jednostki napędowej, jej kultura pracy, a także systemy wspomagające kierowcę.
W Top7 (strony 42-45) tym razem zaprezentowano samochody udane, rodzinne i z dobrym silnikiem za ok. 25 tys. zł. A wśród nich Citroëna C5 II generacji, Peugeota 508 I generacji i Renault Lagunę w jej III odsłonie. Wszystkie je można kupić za założone pieniądze z okolic rocznika 2010 i to w zasadzie niezależnie od rodzaju silnika, acz AUTO ŚWIAT zaleca jednostki o pojemności 2.0. Wszystkie są komfortowe (szczególnie Citroën), dobrze wyposażone, a do tego tańsze od niemieckiej i japońskiej konkurencji.
W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) AUTO ŚWIAT wspomina Renault Avantime’a. Obok znajdziecie też wzmiankę o Renault Twingo i Peugeocie 306.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze