Chat with us, powered by LiveChat

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 41/2019

1 431

Citroëna C5, Peugeot 508 pierwszej generacji oraz Renault Lagunę można dostrzec na maleńkich zdjęciach umieszczonych w górnej części okładki. AUTO ŚWIAT w tym tygodniu sprawdził siedem używanych samochodów średniej klasy poszukując aut trwałych i komfortowych. Nic dziwnego, że w tym gronie nie znalazł się więc Volkswagen Passat ;-)

 

AUTO ŚWIAT nr 41 (1241) z 7.X.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 208, 306, 308, 508, Avantime, Laguna, Twingo, Zoe, Grandland X

 

A w dolnej części okładki zagościł jeszcze Opel Grandland X, zbudowany wszak w ścisłej współpracy z Grupą PSA, acz jeszcze przed przejęciem niemieckiej marki przez francuski koncern.

Pierwszy samochód francuski pojawia się na łamach aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT na stronach 8-9. To artykuł poświęcony trzeciej generacji Renault Zoe. To miejskie autko ma zasięg niemal 400 km i 135-konny silnik elektryczny. Samochód został oceniony na 4,5 gwiazdki. Skrytykowano w zasadzie tylko niezmienioną od pierwszej generacji klamkę tylnych drzwi (zewnętrzną).

O cenach Peugeota e-208 AUTO ŚWIAT wspomina krótko na stronie 15. Obok (w zasadzie powyżej) wspomniano też o tym, że nowy Nissan Juke jest już w polskich salonach.

Opel Grandland X stanął w szranki z Mazdą CX-30 oraz Nissanem Qashqaiem (strony 16-21). W wyniku starcia uplasował się w środku stawki przegrywając z mazdą o sześć punktów i wygrywając z Nissanem również sześcioma oczkami.

i-Cockpit® jest obecny w samochodach Peugeota od dobrych paru lat, a AUTO ŚWIAT wciąż pisze, że wymaga on przyzwyczajenia. Nawet jeśli uznamy, ze piszą nie o sobie, tylko o klientach, którzy pierwszy raz mają kontakt z tym rozwiązaniem, to nie przesadzajmy – to naprawdę nie jest jakaś zmiana, jak przesiadka z pralki Frania na pełny automat! Tym razem Redaktor Czechowska testuje 308-kę napędzaną 130-konnym silnikiem PureTech. Chwali przestronność samochodu, wygodne fotele i duży bagażnik, ale krytykuje pozycję za kierownicą, zza której nie może dostrzec wskaźników. Nie podoba się także ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Obsługa większości funkcji za pomocą dotykowego ekranu najwyraźniej też nie przypadła Autorce do gustu. Spodobała się za to dynamika jednostki napędowej, jej kultura pracy, a także systemy wspomagające kierowcę.

W Top7 (strony 42-45) tym razem zaprezentowano samochody udane, rodzinne i z dobrym silnikiem za ok. 25 tys. zł. A wśród nich Citroëna C5 II generacji, Peugeota 508 I generacji i Renault Lagunę w jej III odsłonie. Wszystkie je można kupić za założone pieniądze z okolic rocznika 2010 i to w zasadzie niezależnie od rodzaju silnika, acz AUTO ŚWIAT zaleca jednostki o pojemności 2.0. Wszystkie są komfortowe (szczególnie Citroën), dobrze wyposażone, a do tego tańsze od niemieckiej i japońskiej konkurencji.

W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) AUTO ŚWIAT wspomina Renault Avantime’a. Obok znajdziecie też wzmiankę o Renault Twingo i Peugeocie 306.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Tommo66 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tommo66
Gość
Tommo66

Do i-cokpitu się trzeba przyzwyczaić, to fakt. Mnie zajęło to jakieś 30 sekund. No ale w moim wieku… Trudniej było z tempomatem. Miejsce na nogi z tyłu ? Absolutnie się zgadzam, jest go za mało. Tyle, że akurat ja nie wożę tam koszykarzy, więc daję radę. Jak kupowałem 308, nie był to warunek konieczny. To w końcu kompakt, nie ? A bagażnik prawie 400 l mi to rekompensuje z nawiązką, Tak miało być – duży bagażnik i dwie osoby. Nie mam co prawda 130 kM, tylko 110, ale spalanie na poziomie 5,5 w trasie całkowicie mnie zadowala. Gdybym się w… Czytaj więcej »