„Auto Świat” nr 41 (891) z 8.X.2012
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C-Elysee, Evasion, 206, 301, Clio, Logan, sportowe
Citroëna C-Elysee i Peugeota 301 wspomniał w swoim „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Naczelny „Auto Świata”, Stanisław Sewastianowicz.
Te same samochody zaprezentowano bliżej na stronach 6-7, ale nie mogło oczywiście zabraknąć tam odwołań do nowego „autobildowego” wzorca w tym segmencie, czyli Škody Rapid. Nie rozumiem tylko, dlaczego czeskie auto uchodzi w polskich mediach za samochód kompaktowy, a o C-Elysee i 301-ce piszą, że plasuje się „dokładnie pomiędzy autami segmentu B z dołożonym kufrem a kompaktowymi limuzynami, jak np. VW Jetta”. Skąd moje wątpliwości? Bo Rapid ma rozstaw osi jedynie 255 cm (wg Wikipedii), a francuskie bliźniaki o 10 cm większy! Aktualnie oferowana szósta generacja Jetty ma osie oddalone od siebie o 268 cm, czyli tylko o 3 cm więcej, niż w 301 i C-Elysee. Z kolei porównywanie ich do Chevroleta Aveo, samochodu segmentu B z rozstawem osi w obecnie oferowanej wersji wynoszącym jedynie 252,5 cm, to już nadużycie! To raczej wspomniany i już mocno lansowany Rapid jest samochodem z pogranicza segmentów, a nawet blisko klasy B. Bo ze swoim żenującym rozstawem osi na nic więcej nie zasługuje, ale ta marka próbuje osiągać cuda długością, a nie jedynym słusznym parametrem determinującym przynależność do klas.
Zresztą Citroën C-Elysee i Peugeot 301 również długością górują nad Škodą Rapid. Cóż z tego, skoro zostały w „Auto Świecie” skrytykowane w co najmniej paru miejscach. Stwierdzono, że „raczej nie wygrają konkursu piękności”, z czym akurat mogę się zgodzić, ale też nie przesadzajmy – nie są brzydsze od Rapida! Nawet wzmiankę o tym, że „wiele elementów obsługi pochodzi z innych modeli” można odebrać pejoratywnie, choć oczywiście wprost nie da się temu stwierdzeniu niczego zarzucić. Jakby w Škodzie było inaczej…
Cieszmy się jednak, że poświęcono tym dwóm samochodom aż tyle miejsca, tylko dlaczego w takim stylu, od razu próbując je zepchnąć poniżej uwielbianej ponad wszystko (za wyjątkiem może Volkswagena), cudownej Škody. Aż dziwne, że im przeszło przez artykuł porównanie do Dacii Logan, choć też raczej chyba nie do końca trafione…
O rozpoczęciu sprzedaży aut używanych w ramach usługi Citroën Select możecie przeczytać parę słów na dole strony 15.
Krótką wzmiankę o Peugeocie 207 S2000 znajdziecie w relacji z Rajdu Polski zamieszczonej na stronie 16.
Małe auta polecane do zagazowania pokazano na stronach 38-39. Pojawiły się wśród nich Citroën C3 pierwszej generacji, Peugeota 206, Renault Clio II oraz Dacię Logan.
Fragment przedniej części najprawdopodobniej Citroëna Evasion dostrzec można na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 40.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Najnowsze komentarze