Opel Astra
Wiadomości

Bezwypadkowy, używany Opel Astra VI Sports Tourer – diesel z automatem. Przegląd krajowego rynku

autor Gabi Rusek
2025-05-13
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Xavier Chardon CEO Citroen
Wiadomości

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
renault boreal Wiadomości
Wiadomości

Nowy 7-osobowy Renault Boreal przyłapany w czasie testów. Będzie wersja pickup?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Leapmotor
Wiadomości

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
dacia spring Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-19
dacia jogger extreme +
Wiadomości

7-osobowa Dacia Jogger Extreme+ z LPG. Ile kosztuje model na wypasie prosto z salonu?

autor Gabi Rusek
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Jedź bezpiecznie” nr 6/2006 – Renault Kangoo i Citroën C4 Picasso

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2006-12-31
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
31
A A
0
prasowka ogolna Wiadomości

Oba opisane auta znalazły się już na okładce ostatniego tegorocznego numeru „Jedź bezpiecznie”. C4 Picasso znalazł się już w każdym chyba piśmie motoryzacyjnym w naszym kraju, a i niejedna gazeta spoza branży pisała na jego temat. Nie może to dziwić – auto jest nowatorskie pod wieloma względami i zdrowo namieszało na rynku vanów.

„Jedź bezpiecznie” nr 6 z XI-XII.2006
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,90zł
Koszt 1 strony: 6,5 grosza
Warto kupić: tak
O jakich markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisane: C4 Picasso, 207, 307, Kangoo

Kangoo testowane przez Redakcję „Jedź bezpiecznie” było tym samym modelem, którym i my mieliśmy przyjemność jeździć. Była to osobowa wersja, całkiem przyjemnie wyposażona, z mocnym dieselkiem pod maską – sama przyjemność z jazdy!

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Zanim jednak przejdę do omawiania artykułów, które skłoniły mnie do kupienia czasopisma – informacja ze strony 4. Napisano tam bowiem o wynikach konkursu Car of the Year, a więc wspomniano o dobrym wyniku Citroëna C4 Picasso oraz nieco gorszym – Peugeota 207. Oba te auta wypadły jednak całkiem nieźle w tegorocznej edycji COTY – wszak zakwalifikowały się do ścisłego finału.

Zobacz: Używany Citroën C4 Picasso – co może go zastąpić?

Cztery strony dalej artykuł o 7. edycji programu edukacyjnego współorganizowanego przez Renault. Pisaliśmy o tym także i my.

Na stronach 12-15 prezentacja Citroëna C4 Picasso ze szczególnym naciskiem na oferowane przez ten samochód bezpieczeństwo. Nie mogło się obyć bez zaprezentowania wyników testów zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP. Przyjrzyjmy się treści artykułu…

Najpierw przyjemna kwestia – już na tytułowym zdjęciu napisano, że C4 Picasso jest chyba jedynym samochodem na rynku, który posiada sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa na wszystkich siedmiu miejscach. Jakoś nie zauważyłem, żeby w którejkolwiek redakcji prasowej jakiegokolwiek pisma ukazującego się w po polsku ktoś zwrócił na to uwagę. Owszem – pisano o bezpieczeństwie, ale albo dziennikarze nie zwrócili uwagi na ten jakże istotny szczegół, albo po prostu nie pisali o tym świadomie, bo jak tu napisać, że Citroën (czy ogólnie – auto francuskie) ma coś, co nie przyszło do głowy inżynierom firm niemieckich…

Zobacz: Citroën C4 i C4 X MY2025 – pierwsza jazda. Wielopłaszczyznowy komfort!

Początek artykułu, to wyliczenie nowatorskich rozwiązań – przede wszystkim ogromnej przedniej szyby powiększającej dwukrotnie kąt widzenia kierowcy. Wspomniano oczywiście o możliwości zamówienia szklanego dachu – patentu, który zrobił na nas takie wrażenie w testowanym przez nas Peugeocie 207. Zwrócono uwagę na zastosowanie – wzorem zwykłego C4 – koła kierownicy o ruchomym jedynie wieńcu, dzięki czemu airbag kierowcy zawsze uwalniany jest (w razie konieczności) w najbardziej optymalny sposób. Przedstawiono sposób działania hamulca „ręcznego”, który ręczny jest już w zasadzie tylko z nazwy i przyzwyczajenia.

0367 01 Wiadomości

Następnie omówiono fotele; oceniono je, jako wygodne i dobrze trzymające na boki. Przy okazji wspomniano i o pasach bezpieczeństwa. Co warte podkreślenia, a o czym znowu nigdzie indziej nie przeczytałem, na środkowym fotelu drugiego rzędu siedzeń pas można zapiąć zarówno z lewej, jak i z prawej strony. Gadżet? Może i tak, ale gadżetami chwyta się klientów za serca i portfele ;-)

Warto podkreślić (co uczynił Redaktor Kalisz), że C4 Picasso już w standardzie dysponuje siedmioma airbagami – w tym poduszką chroniącą kolana kierowcy. Zauważono też, że aż na czterech miejscach możliwe jest umocowanie fotelika w standardzie Isofix.

Bezpieczeństwo wspomaga elektronika w postaci układów ABS z asystentem hamowania, a także ESP z ASR (można je wyłączyć) oraz wspomaganiem ruszania na pochyłych powierzchniach. Naturalnie można w C4 Picasso zamówić układ AFIL czuwający nad niekontrolowanym zjeżdżaniem z pasa ruchu (tzw. czujnik przekroczenia linii).

Radary parkowania z tyłu i z przodu wspomaga sensor oceniający ilość miejsca do zaparkowania, jakie jest z boku pojazdu. Opcjonalnie można wyposażyć auto jeszcze w pneumatyczne tylne zawieszenie pozwalające na utrzymanie stałego prześwitu bez względu na obciążenie – jak w hydropneumatykach Citroëna.

Niekonwencjonalnie skonstruowano także tylne światła – zastosowano w nich diody LED. Charakteryzują się one krótszym czasem reakcji, niż zwykłe żarówki, co poprawia bezpieczeństwo.

Artykuł prezentuje podstawowe dane techniczne dla czterech silników, jakie można w chwili obecnej zamawiać w C4 Picasso – dwa benzyniaki i dwa diesle, to całkiem wystarczająca oferta. Choć nie ukrywamy, że silnik 2.2 HDi biturbo też by do tego auta pasował…

Na stronie 14. pokazano wyposażenie podstawowej wersji Citroëna C4 Picasso – zwłaszcza elementy wpływające na bezpieczeństwo. Okazuje się, że auto jest w tym względzie wyjątkowo bogate. Nie ma stosunkowo niewielu elementów – jak na przykład aktywnych przednich zagłówków. Obok zamieszczono komentarze specjalistów z EuroNCAP. Ocenili oni visiovana naprawdę nieźle. Zderzenia czołowe i boczne – C4 Picasso uzyskało maksymalne pięć gwiazdek. Pod względem ochrony pieszych – dwie gwiazdki na cztery możliwe. Bezpieczeństwo dzieci oceniono na trzy gwiazdki na pięć możliwych. Ogólna ocena pozwoliła jednak na przyznanie pięciu gwiazdek.

Możemy teraz przejść do stron 34-37. Przetestowano tam Renaulta Kangoo z 85-konnym silnikiem 1.5 dCi, którym i my jeździliśmy latem. Oceniliśmy ten samochód naprawdę dobrze, ale nie przywykliśmy, by ktoś poza nami takie oceny publikował. A w „Jedź bezpiecznie” napisano: „…deska sprawia wrażenie dość prostej, co nie oznacza, że brak jej ergonomii, czy funkcjonalności”. No po prostu szok! Oto, co potrafią napisać polscy dziennikarze, jeśli tylko ich pismo nie należy do niemieckiego wydawcy!

Potem napisano, że w standardzie są dwie poduszki powietrzne. Boczne można zamówić, ale kurtyn w Kangoo się nie oferuje. Standardem jest ABS, ale ESP nie ma nawet w opcji. No cóż – to po prostu osobowa wersja auta dostawczego, więc cudów nie oczekujmy.

Redaktor Kalisz bardzo pozytywnie ocenił funkcjonalność Kangoo. Mnóstwo schowków (w tym te „lotnicze”) sprawia, że mamy mnóstwo możliwości zapakowania najróżniejszych przedmiotów.

0336 23 Wiadomości

Wyposażenie Kangoo w zakresie bezpieczeństwa nie jest, oczywiście, tak bogate, jak to miało miejsce w przypadku C4 Picasso, ale Renault nie ma się czego wstydzić. Wszak to jedynie osobowa wersja samochodu dostawczego, a cztery gwiazdki uzyskane w testach EuroNCAP są naprawdę dobrym wynikiem. Wprawdzie ochrona pieszych zyskała tylko jedną gwiazdkę na cztery możliwe, ale ogólny wynik jest całkiem przyzwoity.

Zobacz: Aktualna oferta Citroën

W tabelce podano podstawowe dane techniczne czterech wersji silnikowych (1.2 16v, 1.6 16v z automatem, 1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM).

Na ostatniej stronie (nie licząc okładki) krótka notatka na temat powtórzenia akcji serwisowej związanej z nieszczelnością układu ABS w Peugeotach 307. Pisaliśmy o tym 14. października.

I to już wszystko o samochodach francuskich w ostatnim tegorocznym „Jedź bezpiecznie”. My Wam też powtarzamy – jeździjcie bezpiecznie. Nie rozbijajmy naszych wspaniałych francuskich samochodów!

Krzysiek Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0367 01 Wiadomości0336 23 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRenaultCitroenC4 PicassoKangoo207307
Udostepnij12Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3090 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1391 udostępnienia
    Udostepnij 556 Tweet 348
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4465 udostępnienia
    Udostepnij 1786 Tweet 1116
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    608 udostępnienia
    Udostepnij 243 Tweet 152

Testy samochodów

peugeot 3008 I 2 0 hdi 150 km opinie 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 I 2.0 HDi 150 KM 2009 – oszczędny SUV z mocnym silnikiem. Na Krym i z powrotem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-12-03
Citroen Spacetourer
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen SpaceTourer 2.0 HDi 180 KM Business Lounge. W świecie przestrzeni do prowadzenia interesów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
peugeot 207 sw 01 Wiadomości
Testy

Peugeot 207 SW 1.6 120 KM – małe kombi dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-12-24
01. Renault Espace Initiale Paris dCi 160 test Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace Initiale Paris dCi 160 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-29
ładowanie, akumulator, samochód elektryczny
Testy

Test: Dacia Spring – jak tani elektryk jeździ zimą w mieście i gdzie go ładować?

autor Małgorzata Kozikowska
2024-11-27

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

Zobacz też

Renault Clio okradzione na ulicy. Zniknął prawie cały przód

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2019

Dyrektor generalny Lucid Motors mówi jak jest: samochody elektryczne są przeciętne i rozczarowują

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz