MOTO SALON nie jest częstym gościem na naszych łamach, ale to już drugi numer z rzędu, który stronniczo przeglądamy. Skusiła mnie do tego nie okładka, ale zawartość pisma. Wprawdzie na stronie tytułowej można dostrzec Peugeota 508, ale jest biały, na białym tle, i w dodatku z profilu, więc można nawet nie skojarzyć, co to za auto.
MOTO SALON nr 1 (71) z I_II.2020
Wydawca: Polska Press Sp. z o.o.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,95 zł
Koszt 1 strony: blisko 6 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Nissan
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C-Elysee, Xantia, DS 3, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 3008, 407, 508, 5008, 605, 607, Expert, Rifter, Traveller, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Koleos, Megane, Scenic, Talisman, Trafic, A110, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Astra, Combo, Corsa, Crossland X, Granland X, Insignia, Mokka X, Zafira, Juke, Leaf, Micra, Qashqai, X-Trail
To niemałe zaskoczenie – francuski samochód w tekście o Porsche 911. I nie chodzi, bynajmniej, o kwestię cyfry 0 w oznaczeniach. Nie, na stronie 12. po prostu wspomniano Citroëna Xantię!
Na stronach 20-25 w dziale Premiery pokazano DS 7 Crossbacka E-Tense, Peugeota e-208, Renault Espace po niedawnym liftingu oraz drugą generację Renault Captura.
W materiale poświęconym najtańszym w swoich klasach autom z automatyczną skrzynią biegów (strony 26-31) wspomniano Citroëna C1, Opla Corsę, Renault Clio V, Renault Talismana i Opla Insignię.
Test Peugeota 508 drugiej generacji napędzanego silnikiem PureTech 225 MOTO SALON zamieścił na stronach 32-37. Na ostatniej z tych stron zestawił testowane auto z BMW 430i Gran Coupe 252 KM i Volkswagenem Arteonem 4Motion 272 KM. Nic dziwnego, że Peugeot wypadł najtaniej. Jest też wyraźnie lżejszy od obu rywali i najmniej pali. Średnia emisja dwutlenku węgla jest dużo niższa w przypadku 508-ki, niż u niemieckich konkurentów.
MOTO SALON podkreśla świetną stylistykę samochodu z zewnątrz i futurystyczne wnętrze. Krytykuje przestronność – zdaniem Autora kłopoty z miejscem będą mieć osoby o wzroście już 185 cm. To przesada – ja akurat jestem niższy, ale jeździłem takim autem z kierowcą dochodzącym do 190 cm i nie miał problemów. Stwierdzono też, że widoczność z wnętrza jest słaba – z czym też trudno mi się zgodzić w całości. Nie spodobała się także obsługa wyposażenia za pomocą dotykowego ekranu na konsoli środkowej, wielu innych dziennikarzy chwali jednak to rozwiązanie.
Nowy Peugeot 508 ma dużo plusów. MOTO SALON zauważa znakomitą jakość materiałów i montażu. Spalanie uważa za akceptowalne, choć osiągnięto dość wysokie, moim zdaniem, wyniki. Wyposażenie uznano za bogate, choć obraz z kamery cofania niespecjalnie się spodobał. Pochwalono też układ jezdny i układ kierowniczy, a skrytykowano brzmienie silnika (tylko jakie brzmienie, skoro wyciszenie jest tak dobre, że mało co go słychać). W tekście pojawiły się też wzmianki o autach z przeszłości – modelach 407, 605 i 607.
Interesujące nas samochody pojawiły się też w Cenniku – to dział dwumiesięcznika MOTO SALON, w którym prezentowane są ceny nowych aut od najtańszych po najdroższe. Układa się je bez podziału na klasy – kryterium porządkującym jest wyłącznie cena bazowych wersji. Na czele – trzy Dacie. Co więc i za ile można kupić? Wymienię tylko interesujące nas samochody:
Dacia Logan – od 31.900 zł
Dacia Sandero – od 31.900 zł
Dacia Logan MCV – od 35.900 zł
Citroën C1 – od 39.890 zł
Dacia Duster – od 41.900 zł
Citroën C-Elysee – od 42.790 zł
Citroën C3 – od 46.900 zł
Renault Clio – od 46.900 zł
Dacia Lodgy – od 47.500 zł
Dacia Dokker – od 49.900 zł (MOTO SALON napisał nazwę przez jedno „k”)
Opel Corsa – od 49.990 zł
Peugeot 208 – od 53.900 zł
Nissan Micra – od 55.540 zł
Renault Captur – od 59.900 zł
Opel Crossland X – od 63.400 zł
Citroën C4 Cactus – od 64.740 zł
Citroën Berlingo – od 66.400 zł
Nissan Juke – od 67.900 zł
Renault Megane – od 67.900 zł
Opel Combo Life – od 69.650 zł
Peugeot 308 – od 70.300 zł
Peugeot 2008 – od 71.000 zł
Renault Kangoo – od 73.400 zł
Peugeot Rifter – od 75.950 zł
Opel Astra – od 76.550 zł
Citroën C4 Spacetourer – od 78.240 zł
Opel Mokka X – od 78.600 zł
DS 3 – od 80.200 zł
Nissan Qashqai – od 82.390 zł
Renault Scenic – od 85.900 zł
Renault Kadjar – od 86.900 zł
Opel Grandland X – od 99.900 zł
Opel Insignia Grand Sport – od 102.950 zł
Peugeot 3008 – od 104.300 zł
Peugeot Expert (w wersji osobowej) – od 106.000 zł
Renault Talisman – od 108.900 zł
Renault Trafic (w wersji osobowej) – od 110.350 zł
Nissan X-Trail – od 111.500 zł
Peugeot 5008 – od 113.300 zł
Renault Koleos – od 122.900 zł
DS 7 Crossback – od 124.900 zł
Peugeot 508 – od 124.900 zł
Peugeot Traveller – od 134.000 zł
Opel Zafira Life – od 134.700 zł
Renault Espace – od 144.900 zł
Nissan Leaf – od 157.700 zł
Alpine A110 – od 238.600 zł
Cały Cennik znajdziecie na stronach 70-76. A w nim 285 różnych modeli.
Na stronach 86-88 natkniecie się na materiał poświęcony Ładzie Nivie, a w nim na wzmianki o silnikach wysokoprężnych Peugeota oraz o tym, że aktualnie większościowy pakiet w AwtoWAZ, firmie produkującej Nivę, ma Grupa Renault.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w pierwszym tegorocznym numerze dwumiesięcznika MOTO SALON.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Moto Salon
Najnowsze komentarze