Historia

Salon Citroëna w Warszawie uwieczniony w przedwojennej polskiej komedii

autor Tomasz Nowicki
2023-09-25
Wiadomości

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Wiadomości

Stellantis jest liderem sprzedaży w pełni elektrycznych dostawczych samochodów w segmentach C-Van oraz D-Van na polskim rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Astra Najlepszym Samochodem Rodzinnym 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Dacia Up&Go wybrana przez ponad 100.000 klientów! Rekordowe zamówienia

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 01/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-01-04
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
66 5
A A
2

MOTOR nie zdrożał. W przeciwieństwie do „Auto Świata”. To ta lepsza wiadomość. Ta druga – w porównaniu z konkurencyjnym pismem na okładce jest więcej aut francuskich. Aż trzy. Wszystkie w dolnej części okładki, więc w większości punktów sprzedaży prasy nie mamy szansy ich dostrzec, ale dobrze, że w ogóle są. W porównaniu do reprezentacji jednego tylko niemieckiego koncernu – VAG – jest to i tak mniej. VAG-a reprezentują na okładce cztery, a w zasadzie nawet pięć aut. To się nazywa obiektywizm prasy motoryzacyjnej ukazującej się w Polsce…

 

MOTOR nr 01 (3367) z 2.I.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, 3 Crossback, 7 Crossback, 3008, 508, 5008, Partner, Clio, Espace, Megane, A110, 1301, Duster

 

Nie mogło być inaczej – MOTOR opublikował artykuł o nowościach planowanych na bieżący rok. Największa fotka – Audi. Podobno jakieś nowe. I kilka mniejszych. Choć „Auto motor i sport” zapowiada ich aż dziewiętnaście. A wszystkie identyczne ;-)

Pierwsze dwie strony możecie sobie darować, ale na tej oznaczonej cyferką 8 jest już coś dla nas. Wizualizacja DS 3 Crossbacka (naprawdę duża, ale jakaś taka bezpłciowa; moim zdaniem Francuzi pokażą o wiele ciekawszy samochód). Zamaskowany Citroën Berlingo. Citroën C4 Cactus i C5 Aircross (i odwołania do Peugeotów 3008 i 5008). I DS 7 Crossback. I na dodatek jeszcze Dacia Duster w najnowszej odsłonie.

Trzy strony dalej wizualizacja Peugeota 508 (MOTOR pisze, że w Polsce będzie dostępny od września) oraz zamaskowany Partner. I do tego zapowiadany na wiosnę Renault Megane R.S. Wspomniano tam też wycofanego w ubiegłym roku z produkcji Citroëna C5. MOTOR twierdzi, że następca pojawi się pod koniec dekady.

Na stronach 14-15 zaprezentowano Alpine A110. To obecne, ale pokazano też i legendarnego protoplastę o tym samym symbolu. Redaktor Struk przypomniał najważniejsze sportowe sukcesy poprzedniego A110. Opisał też pokrótce najważniejsze cechy konstrukcyjne obecnego A110. Wyjaśnił w ten sposób rewelacyjnie niską masę własną samochodu. Masę, która w połączeniu z wcale nienajwyższą mocą (252 KM) pozwala się rozpędzić do setki w 4,5 sekundy!

Wspomniano też Megane IV R.S., które otrzyma ten sam silnik 1.8. Silnik, który na pewno będzie też podkręcony do wyższych zakresów mocy.

MOTOR zauważa, że jak na dwumiejscowe auto, Alpine A110 okazuje się nader przestronne. Skrzynia nie ma lewarka – ograniczono się jedynie do przycisków z wyborem trybu jazdy (to dwusprzęgłowy automat firmy Getrag). W połączeniu z przyjemnie zestrojonym zawieszeniem całość tworzy auto całkiem poręczne na co dzień. A na koniec ta niemieckolubna prasa stwierdziła, że Alpine daje „większą frajdę niż Porsche Cayman (300 KM)”, choć francuskie coupe jest droższe od niemieckiego. Ale na pewno niesie ze sobą komunikat „patrzcie, mam własne zdanie i nie boję się go manifestować”. Kogo więc stać na A110 – zapraszamy do jedynego w Polsce dealera tej marki. Z tego, co czytamy, nie powinniście być zawiedzeni dokonując takiego wyboru.

Renault Clio i Dacia Duster pojawiły się na stronach 16-17 w roli ósmego i dziesiątego najchętniej kupowanego nowego samochodu w Polsce w minionym roku.

Wśród premier roku wymieniono Alpine A110 (strona 18.) i – z niezrozumiałego dla mnie powodu – Volkswagena Arteona. MOTOR napisał, że to „Kolejne wyróżnienie za odwagę: przód auta nie ma nic wspólnego z zachowawczym designem, który do niedawna był symbolem VW”. Chyba mam jakieś inne oczy, ale dla mnie Volkswagen wciąż jest zachowawczy, konserwatywny, wręcz nudny!

Na tej samej stronie wspomniano o przejęciu Opla i Vauxhalla przez Grupę PSA.

Na stronie 19. wspomniano Renault Clio jako drugi najchętniej kupowany nowy samochód w Europie. Renault było w 2017 roku drugą najchętniej wybieraną marką nowych aut na Starym Kontynencie.

„Jak sprytnie kupować części” zamienne doradza MOTOR na stronach 32-35. Wśród przykładowych aut – dwa francuskie. To dwa minivany – Citroën C4 Picasso pierwszej generacji oraz Renault Espace IV.

W dziale Używane na krótkim przeglądzie (strona 43.) pojawił się Citroën C4 II generacji. W podtytule napisano: „Odwrotność poprzednika – stonowany wygląd kryje dopracowane auto”. W żadnej kategorii ten kompaktowy Citroën nie spadł poniżej ocen przeciętnych. Przyznano je za przestronność wnętrza, osiągi, zużycie paliwa, koszty serwisu oraz awaryjność. Noty :powyżej średniej” C4-ka otrzymała za pojemność bagażnika, wyposażenie, wygląd i styl, ceny części zamiennych oraz ich dostępność. Oceny bardzo dobre przyznano w kategoriach jakość materiałów, komfort jazdy i hałas, cena zakupu, a także za dostępność serwisu.

Ciekawie za to wygląda pytanie i odpowiedź zamieszczone obok i dotyczące Škody Octavii. Ta, o którą pyta czytelnik tygodnika MOTOR, ma dopiero 7 lat i 80.000 km przebiegu. Jak na nowoczesny samochód tyle, co nic. Za to złachane jest niemożebnie, a MOTOR pisze, że „to znany problem nowoczesnych Skód”. Zaraz, zaraz, czy to nie w tym piśmie i w paru innych piszą, że Škoda zachwyca materiałami wykończeniowymi, które w dodatku są trwałe? Trwałe, to znaczy co? Że przez życie auta w parku prasowym jest OK, a potem nie ma to dla Panów Redaktorów znaczenia?

W dziale MOTOR Retro (strona 54.) pojawia się wzmianka sprzed pół wieku: Renault atakuje! Wspomniano tam o Alpine A110 i Renault Gordini 1300, które mogli otrzymać polscy kierowcy rajdowi.
Niżej wspomniano też Simcę 1301.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w pierwszym tegorocznym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nissan Concept 20-23

Nowy Nissan Concept 20-23: kiedy projektanci dostają wolną rękę

2023-09-25

Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023

2023-09-25

Podwójne punkty dla zespołu BWT Alpine F1 Team w Grand Prix Japonii

2023-09-25

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

2023-09-25
Tagi: 13013 Crossback300850085087 CrossbackA110AlpineBerlingoC4C4 CactusC4 PicassoC5C5 AircrossCitroenClioDaciaDSDusterEspaceMeganeMOTORPartnerPeugeotRenaultSimca
Udostepnij24Tweet15Udostepnij4
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2306 udostępnienia
    Udostepnij 922 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: używana Dacia Sandero 1.2 75 KM po czterech latach: wrażenia użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-22
Testy

Test: luksusowy hybrydowy kompakt DS 4 225 KM PHEV, konkurencja Audi A3, BMW 1 i Mercedesa A. Komfort, cisza i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-20
DS 7 Crossback E-Tense
DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM. Pierwsza jazda najmocniejszym SUV-em DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-15
Peugeot 3008 Hybrid4
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – najmocniejszy SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-12
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Wydział Zaopatrzenia: ważny czynnik sukcesu Renault

Nowa Dacia Duster 1.3 TCe 130 KM kontra Seat Arona 1.0 TSi 115 KM

Niesamowita Dacia Vision – piękniejsza od Ferrari

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.