Przegląd poprzedniego numeru „Motoru” wywołał burzliwą dyskusję, ale niestety w dużej mierze nie na temat. My, zwolennicy francuskiej motoryzacji, uznaliśmy za dziwne, że „Motor” przetestował benzynowego Citroëna C-Elysee, a napisał, jakoby jeździł dieslem, nasi oponenci zaś twierdzili, że to przecież nic takiego. Niestety, jak to w Polsce często bywa, dyskusja zeszła na ogólnomotoryzacyjną pyskówkę, co najmniej, jakby nasi oponenci postanowili zakrzyczeć bezsporny fakt dziwnego zachowania Redakcji „Motoru”…
„Motor” nr 03 (3108) z 14.I.2013
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C8, C-Elysee, DS, DS3, DS4, DS5, Nemo, Pluriel, 107, 1007, 207, 208, 2008, 301, 308, 3008, 4008, 508, 5008, HR1, Partner, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, R-Space, Scenic, Thalia, Twingo, Duster, Dokker, Lodgy, Logan, Sandero
Na stronie 4. opublikowano list Adama, który pyta, kiedy na rynku pojawi się owa wersja Renault Scenic’a i wspomina przy okazji Citroëna C4 Picasso. Redakcja odpowiada, że nowa odmiana francuskiego kombivana ;-) jest spodziewana ;-) w roku 2015. Przy okazji pokazano zdjęcie koncepcyjnego R-Space’a.
Obok na małej reprodukcji okładki „Motoru” sprzed 56 lat dostrzec można Citroëna DS.
Peugeota 2008 pokazano i opisano na stronach 6-7. Oczywiście nie na całych, nie przesadzajmy ;-) ale i tak poświęcono mu powierzchnię niemal całej strony. W tekście wymieniono całą masę innych aut marki sygnowanej kroczącym lwem: 207, 208, 308, 3008, 4008, a nawet koncepcyjnego HR1, który był wczesnym protoplastą 2008-ki.
Na stronie 6. krótką notatkę poświęconą pomysłowi odebrania strażnikom miejskim prawa do kontrolowania prędkości zilustrowano fotką Peugeota Partnera.
Ze strony 7. dowiedzieć się możecie, że w ubiegłym roku Renault sprzedał w Polsce 13.587 nowych aut (liczba rejestracji), co dało mu ósmą pozycję wśród najpopularniejszych marek. Peugeot z wynikiem 11.797 sztuk wykazał wzrost w stosunku do roku 2011 o 5,3% i zajął miejsce 11., zaś Citroën był trzynasty z wynikiem 10.212 sztuk. Największym przyrostem sprzedaży (+96,5%) w pierwszej dwudziestce poszczycić się może Dacia – czternasta z wynikiem 9.570 samochodów.
Krótka informacja o sporych rabatach na Renault Koleosa zagościła w lewej części strony 8.
Strona 9. przynosi z kolei pierwszą fotkę fragmentu Renault Captura – powstałego na bazie Clio miejskiego crossovera.
Blisko 2.000 modeli umieszczono w cennikach opublikowanych na stronach 30-37. Wspomniano w nich także o samochodach nas interesujących:
– Citroënach C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C-Elysee, DS3, DS4, DS5, Nemo i Berlingo;
– Peugeotach 107, 208, 301, 308, 3008, 508, 5008, Partnerze i RCZ-cie;
– Renault Twingo, Clio, Thalii, Kangoo, Megane, Scenic’u, Koleosie, Lagunie, Latitude i Espace;
– Daciach Sandero, Logan MCV, Duster, Lodgy i Dokker.
Któryś z „trojaczków z Kolina”, Citroën C8, Renault Clio oraz Renault Scenic RX4 zagościły na zdjęciach zamieszczonych na stronach 42-43 ilustrujących artykuł o tym, że nie wszystkie przepisy mają sens i faktycznie przynajmniej niektórych nie ma sensu przestrzegać.
Wśród samochodów oszczędnych, które naprawdę potrafią palić niewiele, wymieniono – na stronach 50-51: Dacię Sandero 1.5 dCi, Renault Megane 1.5 dCi, Citroëna C3 Pluriel 1.4 HDi, oraz Peugeota 1007 1.4 HDi.
I była to już ostatnia wzmianka o francuskiej motoryzacji w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze