MOTOR ukazał się ostatnio jako numer podwójny, bo w tym tygodniu wypada Boże Ciało. Nie zdezaktualizował się jeszcze jednak, więc zapraszamy Was do przeglądu ostatniego motoryzacyjnego papierowego tygodnika ukazującego się w naszym kraju. A że na okładce można dostrzec Renault Lagunę, Dacię Duster i Opla Insignię, to może nawet będzie co poczytać.
MOTOR nr 22-23 (3649-3650) z 29.V.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4 Picasso, C6, DS, Xsara Picasso, DS 4, DS 7, DS 9, 205, 208, 406, 407, 508, 607, 12, 5 EV, Captur, Clio, Espace, Laguna, Megane E-Tech Electric, Rafale, Scenic, Talisman, 1300, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Spring, Astra, Corsa, Insignia, Mokka, Vectra
Zaczynamy na stronie 6., gdzie w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Lancię Ypsilon, Opla Corsę, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Dacię Bigster, Nissana Juke’a Renault Captura oraz Renault Rafale. Przy Capturze odniesiono się też do Clio.
Na stronach 6-7 MOTOR analizuje francuski rynek motoryzacyjny. W artykule pokazano małe fotki Clio V, Berlingo, Peugeota 208 oraz DS 4. W tekście wspomniano Renault Espace, Lagunę i Talismana, Peugeoty 205 i 607, Citroëny DS, Picasso i C6, a do tego DS 9.
Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował trzy zdjęcia i zamieścił trochę tekstu na temat liftingu Opla Corsy. Wspomniano tam także Mokkę.
Dacię Duster Extreme oraz inne modele z tej gamy – hybrydowego Joggera, elektrycznego Springa oraz Sandero Stepway – MOTOR zaprezentował na stronach 10-11. To pokłosie prezentacji w Austrii, na której także byliśmy. Redaktor Szewczyk ocenił Dustera na 4,5 gwiazdki, a maksimum, jakie można uzyskać, to pięć! To taki sam wynik, jak opisanego na stronach 12-13 Porsche Cayenne. Oczywiście nie twierdzę, że to porównywalne samochody, ale wynik, to wynik. Również Joggera hybrid Autor ocenił dobrze.
Test DS 7 E-Tense 300 Opera znajdziecie na stronach 30-31. Redaktor Szczepaniak chwali wyjątkowy komfort na pokładzie, a także dynamikę 300-konnego napędu hybrydowego. Docenia świetne materiały wykończeniowe, oryginalny, a przy tym ergonomiczny projekt, a także szybkie działanie systemu infotainment i płynnie pracujący zespół napędowy. Pochwalono również niemal 60-kilometrowy zasięg na prądzie. Spodobało się spalanie oscylujące wokół 6,5 l/100 km (miasto / poza miastem).
W dziale Porady na stronach 34-37 MOTOR podaje ceny części zamiennych w zależności od generacji modelu. Wśród przykładów pojawiły się Citroëny Xsara Picasso / C4 Picasso, Peugeoty 406 / 407 / 508, trzy generacje Laguny, a także Opel Vectra i Insignia.
Na stronach 38-39 Redakcja rozważa, czy warto płacić za profesjonalne mycie, a do zilustrowania tych dywagacji wykorzystano zdjęcia Renault Megane E-Tech Electric.
O wymianę silnika w Oplu Insigni pyta czytelnik, a MOTOR drukuje to pytanie i odpowiada na nie na stronie 44.
Obok oceniono używanego Nissana X-Traila III generacji. Auto wypadło lepiej, niż średnio.
W dziale Używane na stronach 46-51 MOTOR prezentuje 15 młodych, ale prostych modeli. Wśród nich pojawiają się Renault Clio IV, Renault Megane III, Renault Laguna III, Dacia Duster I, Opel Mokka I, Opel Astra IV, Opel Insignia I, Mitsubishi ASX I, Fiat 500 oraz Alfa Romeo Giulietta
W dziale MOTOR Retro na stronie 62. przypomniano materiał sprzed pół wieku o tym, że Renault sprzedało Rumunii licencję na produkcję modelu 12, który na Bałkanach został nazwany Dacia 1300.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze