Wiadomości

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

autor Tomasz Nowicki
2023-09-29
Wiadomości

Dacia Jogger z nagrodą Best Value Car 2023 w Business Car Awards

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Wiadomości

Stellantis dostał nagrodę za wdrożenie procesu regenerowania części i podzespołów. Używane w modzie

autor Tomasz Nowicki
2023-09-26
Wiadomości

Dacia ma 8 milionów klientów. Historia sukcesu marki trwa!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Megane E-Tech Electric kontra Nissan Leaf i Volkswagen ID.3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 37/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-15
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
354 3
A A
4

Okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR zachęca miłośników samochodów francuskich do zakupu pisma o wiele bardziej, niż strona tytułowa tygodnika AUTO ŚWIAT. Tutaj widać na zdjęciach Citroëna C5 Cross Tourer, Peugeota 508 RXH, Renault Megane E-Tech Electric, a do tego jeszcze Nissana Leafa i Alfę Romeo Giuliettę. OK, ta ostatnia pochodzi jeszcze sprzed czasów Stellantis, ale… ;-)

 

MOTOR nr 37 (3612) z 12.IX.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5, Xsara Picasso, 3 Crossback, 207, 3008, 508, Megane E-Tech Electric, GT X-Over, Bigster, Duster

 

Co więcej – MOTOR kompletnie zignorował na okładce kolejny koncept Škody, którym AUTO ŚWIAT bardzo się zachwycał, a na okładce poświęcił mu najwięcej miejsca. Tutaj tę Škodę też zaprezentowano, ale wewnątrz numeru.

Interesujące nas marki pojawiły się w analizie rynku i prezentacji 25 największych dealerów (bądź grup dealerskich) w Polsce.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 8.), MOTOR wspomniał m.in. Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Maserati Gran Tourismo Folgore, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, DS 3 Crossbacka (który zostanie zresztą pozbawiony ostatniej części nazwy), Nissana X-Traila oraz Peugeota 3008.

Na tej samej stronie znajdziecie tabelkę z wynikami rejestracji 10 najpopularniejszych modeli w Polsce w okresie styczeń-sierpień 2022 roku. Na pozycji piątej plasuje się Dacia Duster.

Trzy samochody elektryczne MOTOR porównał na stronach 14-19. W szranki stanęły Nissan Leaf, Renault Megane E-Tech Electric oraz Volkswagen ID.3. Francuskie auto dysponuje największą mocą (218 KM), Nissan oferuje o 1 KM mniej, a Volkswagen dostarcza do 204 KM. Różnice są więc pomijalne. Renault i Nissan mają napęd przedni, Volkswagen tylny. Leaf jest najdłuższy, a Volkswagen najszerszy i najwyższy. Megane E-Tech Electric jest za to najlżejsze i jako jedyne w stawce potrafi holować przyczepę. Obsługuje też ładowarki o najwyższej mocy, co wpływa na czas ładowania. Renault ma też generalnie największy bagażnik, choć do czasu złożenia kanapy wszystkie trzy auta są w tym względzie bardzo porównywalne.

Nissan oferuje najlepszą dynamikę, ale za to zużywa najwięcej prądu. Megane E-Tech Electric okazuje się najlepszym autem w stawce pod względem zużycia energii na 100 km. MOTOR uzyskał wynik jeszcze lepszy, niż ja podczas testów w górach na południowym wybrzeżu Hiszpanii. Volkswagenowi zużycie wyszło dość spore, więc w realu ma on najmniejszy zasięg.

Japońskie auto skrytykowano też za skuteczność hamulców. Megane jest najlepiej wyciszone. Ma też najmniejszą liczbę obrotów kierownicą. Bazowe ceny aut są bardzo porównywalne (Nissan jest trochę tańszy), ale po doposażeniu drożeje tylko Renault i jako jedyne przekracza poziom 200.000 zł.

Zobacz, ile aktualnie kosztuje Renault Megane E-Tech Electric w Polsce

Volkswagen, co było dp przewidzenia, wygrał to porównanie. Otrzymał mnóstwo punktów za przestronność wnętrza i tym w zasadzie poradził sobie z konkurentami. Uznano też, że się najlepiej prowadzi, ma najlepszy układ kierowniczy i ostatecznie uzbierał 245 punktów. Renault zdobyło ich 240, a Nissan 228.

Test łatwości sterowania różnymi elementami nowoczesnych samochodów MOTOR zamieścił na stronach 24-27. Wśród porównanych aut znalazła się Dacia Duster, którą sklasyfikowano na czwartym miejscu. Trochę to bez sensu, bo nie ma siły – testujący musi mieć jakieś preferencje i przyzwyczajenia. Test byłby dobry, gdyby posadzić za kierownicą kogoś, kto nie ma prawa jazdy i nie prowadzi samochodów. Może za to mieć kota ;-)

Na stronie 35. MOTOR zamieścił ciekawy materiał, z którego wynika, że do Polski sprowadzane są samochody z dość egzotycznych dla nas krajów. Ktoś na przykład ściągnął Citroëna Xsarę Picasso z Nigeru, a – zapewne – ktoś inny cztery Citroëny C3 z Australii.

Aż 20 używanych podwyższonych aut typu kombi MOTOR ocenił na stronach 36-41. Znalazły się wśród nich Citroën C5 Cross Tourer, Peugeot 207 SW Outdoor oraz Peugeot 508 RXH. Wszystkie są interesujące, z reguły bardzo bogato wyposażone i bezawaryjne.

Alfa Romeo Giulietta z 2015 roku naprawdę dobrze wypadła w teście zamieszczonym w dziale Używane na stronach 42-45

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Citroën 11 Commerciale. „Załadujesz 2 cielęta o wadze 100 kg lub 6 owiec”

2023-09-29

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

2023-09-29

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29
Tagi: 2073 Crossback3008508Alfa RomeoAlpineBigsterC3C5CitroenDaciaDS AutomobilesDusterFiatGiuliaGranTurismoGT X-OverMaseratiMegane E-Tech ElectricMOTORNissanOpelPandaPeugeotRenaultużywaneX-TrailXsara Picasso
Udostepnij122Tweet77Udostepnij21
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3590 udostępnienia
    Udostepnij 1436 Tweet 898
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1815 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1363 udostępnienia
    Udostepnij 545 Tweet 341
  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    823 udostępnienia
    Udostepnij 329 Tweet 206

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
Nowy Peugeot 508
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 GT BlueHDi 180 – 2000 km po polskich drogach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-05-08
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-23
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 HDi 100 KM – podwyższona dawka komfortu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-27
Citroen C4 LPG
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 VTi 120 KM – tańsza i bardziej komfortowa alternatywa dla ciasnego niemca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-09-07

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

WRC: Po drugim dniu Rajdu Katalonii

Nowy Peugeot 408 First Edition już dostępny we Francji. Seria limitowana za 49.850 euro

Renault kupuje chińskiego producenta samochodów elektrycznych

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.