Okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR zachęca miłośników samochodów francuskich do zakupu pisma o wiele bardziej, niż strona tytułowa tygodnika AUTO ŚWIAT. Tutaj widać na zdjęciach Citroëna C5 Cross Tourer, Peugeota 508 RXH, Renault Megane E-Tech Electric, a do tego jeszcze Nissana Leafa i Alfę Romeo Giuliettę. OK, ta ostatnia pochodzi jeszcze sprzed czasów Stellantis, ale… ;-)
MOTOR nr 37 (3612) z 12.IX.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5, Xsara Picasso, 3 Crossback, 207, 3008, 508, Megane E-Tech Electric, GT X-Over, Bigster, Duster
Co więcej – MOTOR kompletnie zignorował na okładce kolejny koncept Škody, którym AUTO ŚWIAT bardzo się zachwycał, a na okładce poświęcił mu najwięcej miejsca. Tutaj tę Škodę też zaprezentowano, ale wewnątrz numeru.
Interesujące nas marki pojawiły się w analizie rynku i prezentacji 25 największych dealerów (bądź grup dealerskich) w Polsce.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 8.), MOTOR wspomniał m.in. Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Maserati Gran Tourismo Folgore, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, DS 3 Crossbacka (który zostanie zresztą pozbawiony ostatniej części nazwy), Nissana X-Traila oraz Peugeota 3008.
Na tej samej stronie znajdziecie tabelkę z wynikami rejestracji 10 najpopularniejszych modeli w Polsce w okresie styczeń-sierpień 2022 roku. Na pozycji piątej plasuje się Dacia Duster.
Trzy samochody elektryczne MOTOR porównał na stronach 14-19. W szranki stanęły Nissan Leaf, Renault Megane E-Tech Electric oraz Volkswagen ID.3. Francuskie auto dysponuje największą mocą (218 KM), Nissan oferuje o 1 KM mniej, a Volkswagen dostarcza do 204 KM. Różnice są więc pomijalne. Renault i Nissan mają napęd przedni, Volkswagen tylny. Leaf jest najdłuższy, a Volkswagen najszerszy i najwyższy. Megane E-Tech Electric jest za to najlżejsze i jako jedyne w stawce potrafi holować przyczepę. Obsługuje też ładowarki o najwyższej mocy, co wpływa na czas ładowania. Renault ma też generalnie największy bagażnik, choć do czasu złożenia kanapy wszystkie trzy auta są w tym względzie bardzo porównywalne.
Nissan oferuje najlepszą dynamikę, ale za to zużywa najwięcej prądu. Megane E-Tech Electric okazuje się najlepszym autem w stawce pod względem zużycia energii na 100 km. MOTOR uzyskał wynik jeszcze lepszy, niż ja podczas testów w górach na południowym wybrzeżu Hiszpanii. Volkswagenowi zużycie wyszło dość spore, więc w realu ma on najmniejszy zasięg.
Japońskie auto skrytykowano też za skuteczność hamulców. Megane jest najlepiej wyciszone. Ma też najmniejszą liczbę obrotów kierownicą. Bazowe ceny aut są bardzo porównywalne (Nissan jest trochę tańszy), ale po doposażeniu drożeje tylko Renault i jako jedyne przekracza poziom 200.000 zł.
Zobacz, ile aktualnie kosztuje Renault Megane E-Tech Electric w Polsce
Volkswagen, co było dp przewidzenia, wygrał to porównanie. Otrzymał mnóstwo punktów za przestronność wnętrza i tym w zasadzie poradził sobie z konkurentami. Uznano też, że się najlepiej prowadzi, ma najlepszy układ kierowniczy i ostatecznie uzbierał 245 punktów. Renault zdobyło ich 240, a Nissan 228.
Test łatwości sterowania różnymi elementami nowoczesnych samochodów MOTOR zamieścił na stronach 24-27. Wśród porównanych aut znalazła się Dacia Duster, którą sklasyfikowano na czwartym miejscu. Trochę to bez sensu, bo nie ma siły – testujący musi mieć jakieś preferencje i przyzwyczajenia. Test byłby dobry, gdyby posadzić za kierownicą kogoś, kto nie ma prawa jazdy i nie prowadzi samochodów. Może za to mieć kota ;-)
Na stronie 35. MOTOR zamieścił ciekawy materiał, z którego wynika, że do Polski sprowadzane są samochody z dość egzotycznych dla nas krajów. Ktoś na przykład ściągnął Citroëna Xsarę Picasso z Nigeru, a – zapewne – ktoś inny cztery Citroëny C3 z Australii.
Aż 20 używanych podwyższonych aut typu kombi MOTOR ocenił na stronach 36-41. Znalazły się wśród nich Citroën C5 Cross Tourer, Peugeot 207 SW Outdoor oraz Peugeot 508 RXH. Wszystkie są interesujące, z reguły bardzo bogato wyposażone i bezawaryjne.
Alfa Romeo Giulietta z 2015 roku naprawdę dobrze wypadła w teście zamieszczonym w dziale Używane na stronach 42-45
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze