Tylko Renault Megane E-Tech Electric pojawiło się na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. W dodaku jego zdjęcie umieszczono w prawym dolnym rogu, więc w większości punktów sprzedaży prasy zwyczajnie nie da się tego modelu dostrzec.
MOTOR nr 39 (3666) z 25.IX.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C4, C4 Picasso, 207, 208, 2008, 5008, 5 EV, Captur, Clio, Kadjar, Megane, Megane E-Tech Electric, R4, Scenic, Bigster, Duster, Sandero, Astra, Corsa, Meriva, Mokka X, Zafira
Na stronie 8. pojawia się krótka notatka o uruchomieniu przez Stellantis centrum technologicznego akumulatorów do samochodów elektrycznych. Ruszyło ono w fabryce koncernu w Mirafiori.
Z kolei na stronie 9. znajdziecie dział Przyszłe premiery, w którym wspomniano Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego elektrycznego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota 5008 oraz Renault 4.
Cztery samochody elektryczne MOTOR porównał na stronach 14-20. Oczywiście materiał pochodzi z niemieckiej centrali, ale i tak nie możemy do niego nie zajrzeć, skoro jednym z czterech rywali jest Renault Megane E-Tech Electric. Francuski elektryk stanął naprzeciwko dwóch aut z koncernu VAG (Cupra Born e-Boost, Volkswagen ID.3) oraz jakże ulubionego ostatnio przez media motoryzacyjne w Polsce koreańskiego samochodu, w tym przypadku Kii Niro EV. Wydaje się, że Meganka stoi na straconej pozycji…
I rzeczywiście – Renault zajęło ostatnie miejsce. Zostało pokonane w każdej z czterech kategorii głównych i uciułało tylko 212 punktów, o 19 mniej od Kii, która zajęła miejsce trzecie. Wygrała Cupra z dorobkiem 240 oczek.
Nie twierdzę, że Megane E-Tech Electric jest rewelacyjne. Ma swoje ograniczenia, ale nie wydaje mi się, żeby zasługiwało na tak niską notę! W niektórych kategoriach różnice punktowe były przeogromne, a z tekstu wcale nie wynikało, by było aż tak źle. Dla przykładu: MOTOR pisze, że „tył Megane E-Tech jest najwęższy w teście”. Na grafikach z pomiarami wykazani 138 cm. To dokładnie tyle samo, co w przypadku Volkswagena, o 1 cm mniej, niż w przypadku Niro, i o 2 cm więcej, niż w Cuprze! Nie jest więc najwęższy!!! MOTOR kłamie. Takich mocno zrelatywizowanych ocen jest więcej i widać, że chciano francuskiemu samochodowi zwyczajnie „dokopać”.
Opel Corsa C został przez MOTOR prześwietlony w dziale Używane na stronie 32. Wypadł całkiem dobrze – noty poniżej średniej przyznano tylko za pojemność bagażnika, wyposażenie i wygląd, styl. Reszta ocen jest naprawdę dobra.
Opla Astrę pokazano na stronie 33. w artykule poświęconym kolorom samochodów popularnym na rynku wtórnym..
Na stronach 34-43 MOTOR zamieścił ranking niezawodności wg brytyjskiego What Car? Jak wypadły interesujące nas modele?
W gamie aut miejskich mamy:
– Citroëna C1 (modele od 2014 roku) na miejscu 8. z wynikiem 93,3%
– Dacię Sandero (roczniki 2013-2020) na miejscu 13. z wynikiem 92,1%
– Nissana Micrę (2002-2010) na miejscu 14. z wynikiem 92,0%
– Peugeota 207 (2006-2012) na miejscu 20. z wynikiem 89,2%
– Opla Corsę (2014-2019) na miejscu 24. z wynikiem 86,6%
– Nissana Note (2006-2013) na miejscu 26. z wynikiem 84,9%
– Fiata Pandę (od 2012 r.) na miejscu 27. z wynikiem 84,1%
– Peugeota 208 (2012-2019) na miejscu 28. z wynikiem 82,5%
– Nissana Note (2013-2017) na miejscu 30. z wynikiem 79,0%
– Renault Clio (2013-2019) na miejscu 31. z wynikiem 78,4%
– Fiata 500 (od 2008 r.) na miejscu 33. z wynikiem 76,7%
– Opla Corsę (2006-2014) na miejscu 35. z wynikiem 73,0%
– Nissana Micrę (2010-2016) na miejscu 39. z wynikiem 66,4%
– Citroëna C3 (z lat 2010-2016) na miejscu 41. z wynikiem 53,0%
W segmencie samochodów kompaktowych mamy:
– Alfę Romeo Giuliettę (od 2010 r.) na miejscu 8. z wynikiem 92,0%
– Nissana Pulsara (z lat 2014-2018) na miejscu 18. z wynikiem 86,7%
– Opla Astrę z silnikami benzynowymi (2015-2021) na miejscu 20. z wynikiem 86,5%
– Citroëna C4 (z lat 2010-2018) na miejscu 24. z wynikiem 85,3%
– Opla Astrę z silnikami benzynowymi (2009-2015) na miejscu 27. z wynikiem 79,3%
– Renault Megane (2008-2016) na miejscu 31. z wynikiem 77,0%
– Peugeota 308 z silnikami HDi (2013-2021) na miejscu 34. z wynikiem 75,2%
– Opla Astrę z silnikami benzynowymi (2009-2015) na miejscu 42. z wynikiem 50,5%
I w tym momencie zgłupiałem, bo Astra z benzyniakami z lat 2009-2015 jest zarówno na miejscu 27, jak i na 42. Może by się tak MOTOR na co ś zdecydował?…
W segmencie D mamy:
– Opla Insignię (z lat 2008-2017) na miejscu 14. z wynikiem 80,1%
I to wszystko! Żadnych Citroënów, Peugeotów, ani Renault w tym segmencie nie oferowano przez minionych 20 lat w Wielkiej Brytanii? Czyżby?
Za to w klasie małych SUV-ów pojawiły się:
– Renault Captur (2013-2019) na miejscu 5. z wynikiem 88,3%
– Opel Mokka X (2012-2016) na miejscu 7. z wynikiem 86,5%
– Nissan Juke (2010-2019) na miejscu 8. z wynikiem 84,9%
– Peugeot 2008 (2013-2019) na miejscu 10. z wynikiem 50,6%
Wśród SUV-ów rodzinnych mamy:
– Mitsubishi ASX-a (2010-2021) na miejscu 4. z wynikiem 92,3%
– Nissana Qashqaia z silnikami benzynowymi (2007-2013) na miejscu 9. z wynikiem 80,8%
– Renault Kadjara z silnikami diesla (od 2015 r.) na miejscu 11. z wynikiem 74,1%
– Nissana Qashqaia z silnikami diesla (2014-2021) na miejscu 12. z wynikiem 74,0%
– Nissana Qashqaia z silnikami diesla (2007-2013) na miejscu 16. z wynikiem 68,3%
– Dacię Duster (2013-2018) na miejscu 17. z wynikiem 68,2%
– Nissana Qashqaia z silnikami benzynowymi (2014-2021) na miejscu 18. z wynikiem 64,4%
Wśród dużych SUV-ów mamy:
– Nissana X-Traila (2007-2014) na miejscu 9. z wynikiem 64,4%
– Nissana X-Traila (2014-2021) na miejscu 17. z wynikiem 64,4%
Nie do końca rozumiem, dlaczego w tym segmencie sklasyfikowano np. Forda Kugę z lat 2008-2020, czy parę innym kompaktowych SUV-ów typu Toyota Rav4 z lat 2006-2012 albo Honda CR-V z lat 2012-2018..
Wśród szeroko pojmowanych minivanów pokazano tylko 13 pozycji, a wśród nich:
– Opla Zafirę Tourer (z lat 2013-2018) na miejscu 3. z wynikiem 86,4%
– Renault Scenic’a (2009-2016) na miejscu 8. z wynikiem 78,7%
– Opla Merivę (2010-2017) na miejscu 9. z wynikiem 76,5%
– Citroëna Grand C4 Picasso (2013-2018) na miejscu 10. z wynikiem 73,4%
– Opla Zafirę (z lat 2005-2015) na miejscu 13. z wynikiem 58,7%
Sklasyfikowano też samochody elektryczne i hybrydowe. W tym segmencie pojawiły się:
– Mitsubishi Outlander PHEV (2014-2021) na miejscu 5. z wynikiem 96,4%
– Nissan Leaf (2011-2018) na miejscu 8. z wynikiem 91,1%
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze